Bruksprov 2014

Sv: Bruksprov 2014

*kl*

saknar att de inte finns nån sändning från prestationshingsarna.. eller är de ja som inte kan leta ordenligt..

*kom precis upp*

Senast ändrad:

Bommen gick väl av en gång och andra gången så gick han som prestationshingst och då hoppade han väl bara dåligt?

KL

Nu är det alltså inte längre tillåtet att skriva om Red Hot Chili och de andra nygodkända hingstarna om man äger på något sätt har en relation till hingstens ägare.

Görel moderator på avel

KL
Jag fattar inte (håller inte på med avel) men om man tittar på RHC så står det godkänd och sen dressyr? Menas det att den kommer gå som dressyrhingst sas. Jag trodde den skulle godkännas som hopphingst. Har jag missuppfattat?

Capital Joy gick väl både som fyra och femåring och även som prestationshingst? Eller det var kanske nåt år han inte kom till start?

Ja visst, så var det! Men alla gångerna vill jag minnas att det skrevs om han från ägarhållet.

Alltså jag måste ju vara på fel ställe... Vart tusan kan man se filmer från bedömningarna? Och resultaten?

Tack, men jag menar det som varit under veckan, inte live. :) Förut har det ju lagts ut filmer från bedömningarna på equipe, det görs kanske inte längre? Jag har missat allt i veckan o h vill gärna se alla testryttare osv.

Aha!! Det förklarar ju saken. ;)

Vad menas med godkänd med G tillsvidare?

Det som tidigare hete AB-premierad, dvs godkänd fram tills det är dags för avkommebedömning (kan då höjas till A eller Elit) eller tills det visar sig att den nedärver någon defekt alt är steril.

3-åringarna är godkända i två år och måste sedan göra något mer prov (det som tidigare var B-premierad).

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 106
Senast: Bison
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
558
Senast: Celinehenn
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 036
Senast: netia
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur