Bruksprov 2014

Sv: Bruksprov 2014

Jag tycker också att FA rör sig ojämt bak, det syns mer i trav än skritt. Ena bakbenen är tåsläpare andra lyfter han.

RHC var riktigt fin tyckte jag. Sökte verkligen hinder som en liten målsökande robot. Han var lite lagom glad mellan hindren och studsade, precis på samma sätt som Niveau gjorde både på bruks och på Breeders som fyraåring. Ju svårare uppgift som testryttarna satta honom på desto bättre koncentration.

För övrigt så tyckte jag att de femåriga hopphingstarna var de som glänste. Ffa de två första, Cortino och Elliot.
Cortino hoppar likadant på alla hinder oavsett hur han kommer in han använder kroppen bra och om man ska vara gnällig kunde han öppna mer bak. Elliot hoppade bättre och bättre, tillslut så tog han nästan i O_o och visade dessutom fina bakben

Läste på FB att nämnden hade sagt till hans (FA:s) ägare efter första dagen att han breddade sig för mkt bak. Kommentaren var tagen ur sin kontext så jag fattade inte helt i vilket sammanhang hon hade fått höra det...

Läste på FB att nämnden hade sagt till hans (FA:s) ägare efter första dagen att han breddade sig för mkt bak. Kommentaren var tagen ur sin kontext så jag fattade inte helt i vilket sammanhang hon hade fått höra det...

Det var förra året på kvartsamtalet de sa det.

Det mest förutsägbara resultatet hitills. Gylle är negativ....
Dessutom har du ju haft grymt fel gällande honom förr han hoppade ju löst uselt enligt dig och blev ändå högst bedömda treåriga hopphäst ifjol, så antagligen tittar inte du och domarna likadant....

Jag tyckte han skötte sig utmärkt idag. Kanske något i obalans i vissa landningar men det kommer med åldern som Peter sa.
Han sa oxå att RHC hade precis ett sånt avstamp man vill ha på en modern häst :):):)

Men allvarligt talat, hur partisk är du egentligen?

Känns som att varenda inlägg som du skriver är reklam om den här hingsten, innan den ens är godkänd. Visst, det kommer säkert bli en fin sporthäst. Men nån avelshingst, nja. Och bästa treåring, ja på poängen. Så imponerande hoppning tyckte inte jag att han har. Jag blev förvånad över hans höga poäng på 3-års.. Jättekul för ägarna (du/dina släktingar/kompisar/grannar/bekanta, vad det nu är...)
Som sagt kommer säkert bli en jättefin tävlingshäst, och kanske även avelshingst om han nu blir godkänd. Men för sjutton tagga ner lite om det nu inte är din hingst ens en gång..

Resultat 3åringar
59. Amplemento EJ GODKÄND
1. Caol Ila (SWB) EJ GODKÄND
2. Conthinder GODKÄND MED G2 TILL 2016
3. Cornet’s Crown EJ GODKÄND
4. Deodoro GODKÄND MED G2 TILL 2016
5. Destando EJ GODKÄND
6. Dice EJ GODKÄND
7. Diero Lux N GODKÄND MED G2 TILL 2016
9. Final Countdown EJ GODKÄND
10. Heston for U (SWB) EJ GODKÄND
54. Larion EJ GODKÄND
11. Vilancio GODKÄND MED G2 TILL 2016
13. Zoul Mate EJ GODKÄND

Hingstar som godkänts med avelsvärdebokstav G2 ska vid Bruksprov 2015 visas en gång i sin specialdisciplin.

Tror du inte alla har fattat vem du är för länge sedan ? Du vet att du egentligen inte får skriva ett ljud om honom här va ?
Jag såg honom på 3 års också och nej precis som jag skrev då så fick alla väldigt höga poäng i flyinge han hade inte legat så högt om han gått tex på bollerup. Han dolde sin svaga rygg ganska bra med den serien eftersom han gick i så högt tempo in i den så om man inte viste att han hoppade med svag rygg innan hade man trott att det var för att få plats. Den platta hoppning han visade genom rygg och bak idag är exakt samma som jag kommenterade efter hans rådgivande bedömning så inget nytt på himlen precis. Han har ingen superhoppning och har aldrig visat någon sådan. Att de har bling bling och kan showa omkring är inget som gör dem till avelshingstar, är de inte något riktigt extra i sin specialgren så har de inte i avel att göra.

Man får skriva om dem än så länge, men blir ens hingst godkänd får man inte skriva ett ord till om hingsten.

Jag vet att du vet, jag förtydligar bara för den som inte har koll att det finns många hingstägare på Buke, jag har koll på så gott som alla, och ingen får göra reklam för sin egen eller närståendes hingst. Som reklam räknas också att ständigt föreslå hingsten till de som frågar efter hingstförslag.

Görel moderator på avel

För övrigt har ju tom domarna kommenterat efter första hoppningen att han inte hoppar genom kroppen eller hur så jag är väl ganska överens med domarna eller hur......
Följande omdöme finns ju från den hoppningen
"Kunde vara starkare i avsprånget och hoppa mer genom kroppen, gör en del bra språng och en del mindre bra."

Han breddade rejält idag också.

Amaranth var superfräck, hade gärna ridit honom men aldrig valt honom sm hingst. Hade jag sett honom hemma i stallet hade jag trott att han var spanjor.

VV är fantastisk, vilken klasskillnad mot de andra! Tycker det räcker att godkänna bara honom.

Ang 3 åringarna, visst blev zoulmate godkänd i herning?

Sist det var aktuellt fick jag skrivförbud av Ameo redan i ingången av bruks fick inte visa bilder eller filmer eller något liknande from att han klev in i bruksprovet så trodde de reglerna gällde fortfarande.

Det minns inte jag, men jag lät ju Luxus ägare skriva om honom innan han blev godkänd och då måste alla andra hingstägare få göra likadant.

Ja jag bryr mig inte så mkt om vilket, däremot reagerar jag mer på att man gör omskrivning i tredje person som om man inte vore personligt involverad i en hingst och sen höjer den till skyarna. För min del hade det inte spelat någon roll alls om de runt hingstarna hade fått skriva så länge det tydligt framgår just att det är personer involverade i hingsten som skriver så att man kan tolka utifrån det.

Han breddade rejält idag också.

Amaranth var superfräck, hade gärna ridit honom men aldrig valt honom sm hingst. Hade jag sett honom hemma i stallet hade jag trott att han var spanjor.

VV är fantastisk, vilken klasskillnad mot de andra! Tycker det räcker att godkänna bara honom.

Håller verkligen med. Det känns onödigt att godkänna fler gångartshingstar för jag tror att VV är den enda som kommer att få ston ändå.

Min gissning är att även RayMore godkänns och att man bortser från hans passartade skritt

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 116
Senast: Bison
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
558
Senast: Celinehenn
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 364
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka