Bruksprov 2014

Sv: Bruksprov 2014

Och när jag slog på för att titta så var det ingenting i ridhuset. :meh:

09:00 3-åriga hingstar löshoppning II

10:30 3-åriga hingstar gångarter II

13:00 4- och 5-åriga dressyrhingstar, testryttare

15:30 4-åriga hopphingstar testryttare

16:45 5-åriga hopphingstar testryttare

18:00 Prestationshingstar hoppning testryttare

Startlistorna finns på Equipe

KL

Vad ledsen jag blir över att det hackar just när de två hingstar som intresserar mig är inne:cry:

Här hackar det inte, beror kanske på din uppkoppling? Jag väntar på att få se Frans Andreo, ska bli spännande!

Nu har jag fått mitt att fungera :D

Botticelli är skitsnygg med bra skritt men ser väldigt begränsad ut i traven. Trött? Och precis nu när jag skrev bra skritt så började den visa passtendenser.
Zürich ser betydligt trevligare ut under ryttare än på exteriörbilden men inget hingstmaterial i mina ögon. Kommer nog bli en bra sporthäst.

Senast ändrad:

Det hackade inte i förmiddags utan började nu efter lunch. Nu funkar det förhållandevis bra.

Jag tycker Boticelli ger ett ganska tungt intryck, iaf speciellt brevid Zürich, men det är en snygg häst!

Positivt överraskad av både RayMore och B. Amaranth.
Men känns lite som Brink kommer varje år med samma häst ;) , en fuxhingst med schvungfull trav som ser mjuk och lätt ut men inget wow.
Amaranth rör sig som en PRE inklusive massiv biljardering men ser ut som en riktigt häftig häst att rida när den väl slappnar av. Speciellt galoppen ser fantastisk ut. Nästan så jag blir sugen på att tillverka en Ampere-bäbis och jag har aldrig riktigt gillat honom.

Senast ändrad:

Jag gillade inte alls Amaranth. Rörelsemönstret tilltalar mig inte, bara uppåt och sprätt med frambenen (PRE bra liknelse), bakbenen hänger inte alls med och tycker att han ser väldigt spänd ut. Ser inte ut att kunna länga sig speciellt i traven utan går mest uppåt där med.
Jag har inte sett hur han sett ut de andra dagarna.

Raymore ser väldigt trevlig och ridbar ut, men inte så mycket gest i rörelserna. Men gillar honom :)

Båda som är inne nu (FA & VV) verkar helt klart vara mest kompletta av dressyrhingstarna i år. Tre bra gångarter och snygg modell. Inga vredesutbrott men svårt att säga nåt om temperamentet utan mer på fötterna. Möjligtvis att båda egentligen är lite små.

kl
Van Vivaldi :love:

Intressant att de suttit ner mer på honom, har de koll på att han bara är 4 år?

Frans är fin men en helt annan modell. Protesterar en del nu.

-Angel det är väl rätt perfekt storlek på dem? Frans är väl i alla fall normalstor, VV mäter 1.66 inte så litet heller.

Ooops såg nu att Frans var 1.64, jag tycker att han såg betydligt större ut!

Senast ändrad:

Tror jag också. Det började hacka för mig precis när jag skulle höra FA's omdömen. Hörde bara något om bjudningen och att hans trav var för passagelik?

Tror jag med, han var fin! :)

Tyckte att det såg ut som om FA tog ett kortare steg med höger bak, speciellt i skritten, kanske sitter fast nånstans eller bara att han känner av de senaste dagarna i kroppen. Kan ju också hänga ihop med att testryttarna tyckte att han var svår att ställa igenom till vänster i så fall.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
559
Senast: Celinehenn
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 498
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur