Bruksprov 2014

Sv: Bruksprov 2014

Nej. Impuls blev godkänd men var tyvärr infertil.
Jag tror att det var Highlander som inte rekommenderades till fas 2(ej heller till kvartssamtal) men ägarna anmälde ändå till fas 2 och hingsten blev godkänd

Senast ändrad:

Som förväntat i stort sett.
Från läktaren gillade jag Autograf Q böttre än Bergåkras Amaranth, det var lite förvånande.
Jag tycker att Dakar och Botticelli kunde gått direkt till fas 2.
Jag tyckte att RayMore hade endel passtendenser och hoppas att jag såg fel.
Red Hot Chili såg jag tyvärr inte på hoppningen, men idag så han fin ut och honom vill jag se i fas 2.
E Clintons Diamant är en verkligen fin häst, men jag får känslan av att han är på eller av(på hans tvlingstarter så har han två felfria och två uteslutningar), igår var hen verkligen inte schysst, men idag jättefin, hoppas han kommer till fas 2 och visar sina kvaliteter.

Av treåringarna var jag förvånad över att inte Conthinder blev avblåst, jag tyckte han var oren bak och dessutom så gnisslande han tänder så det hördes långt upp på läktaren.

Senast ändrad:

Jag håller helt med. Botticelli trodde jag skulle gå direkt till fas II, däremot trodde jag inte att varken Riverton eller Raymore skulle göra det.

Cornydor trodde jag däremot var den enda av 4-åringarna som skulle bli direkt rek dit,den har sett jättefin ut och han har fått jättefina omdömen hela vägen, undrar om det är något exteriört avvikande på den som inte syns från läktaren?:confused:

Red Hot Chilli kommer nog att starta fas II om man läser mellan raderna på ägarnas blogg :):):)

E. Clintons Diamant vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om. Den var verkligen inte rolig i humöret på hoppningen. Visserligen hoppar den fint när den väl hoppar men det temperamentet vet jag inte om man ska ha i en avelshingst?

Jag tror alla i hela ridhuset i flyinge såg att Conthinder var oren.... mycket märkligt att de lät den fortsätta, det var såpass grovt att den tillochmed gick och nickade med huvudet

Senast ändrad:

Han är ju extremt krokhasig, det tycker jag syns rätt bra från läktaren ;) och ganska trist överlinje, kort kors.

Jo iofsig, men är det så illa att man inte vill ha den med till fas 2?
har för mig att de sa någonting om ena sidans ben på exteriören men kommer inte ihåg vad det var. Men å andra sidan hoppade den helt ok och rörde sig bra. Den fick ju så mycket beröm för att han var helt rätt utbildad mm efter hoppningen.

Hoppas mest att RHC kommer starta fas 2, han var väldigt fin igår :)

Cornydor trodde jag däremot var den enda av 4-åringarna som skulle bli direkt rek dit,den har sett jättefin ut och han har fått jättefina omdömen hela vägen, undrar om det är något exteriört avvikande på den som inte syns från läktaren?:confused:

Jag tycker att han var så rörande på något vis, stor och ful och verkligen en "good boy" han gjorde verkligen sitt bästa och verkar ha toppentemperament och väl framme i utbildningen utan att dt verkar forcerat, men en avelshingst är han inte med den exteriören, hela hästen ser ut att vara i två delar.

KL
Pratade med visare igår, omdömet var att ingen av hingstarna är en "wow avelshingst" men att de flesta är/kommer bli fina sporthästar. Enligt hans personliga tycke.

Narcissa: Ägarna får prata med nämnden helt enkelt, vet inte exakt vad som sägs, men nämden berättar väl hur de tänker och att "det här och det här behöver bli bättre om den skall kunna bli godkänd", så får ägaren avgöra om de tror att det finns mer att visa och vill lägga de pengarna på fas II. Jag tror de flesta bruka fortsätta.

rostad: Treåringarna har ingen fas I/fas II, de anmäler till hela provet på en gång. Sedan kan det ju hända att någon stryker sig inför sista visningen om de tycker det är lönlöst med tanke på hur hingsten gått tidigare/vilket omdöme den fått.

Enligt fb verkar det som att man har mätt om B Amaranth och att han kommer fortsätta.

kl

Neej, nu är Bennetton Dream också borta från startlistan :(
Om han inte kommer idag så bryr jag nog mig inte om att köra dit...

Senast ändrad:

Benetton Dream har drabbats av feber efter flygresan från Florida. AVN kommer att göra hans bedömning på hemmaplan och s kommer han visas på hingstvisning på Strömsholm 21 april.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
559
Senast: Celinehenn
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 504
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hudvårdstråden 2
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Härnösand

Hund, Katt, Andra Djur