Bruksprov 2014

Sv: Bruksprov 2014

Hänger inte riktigt med, det är ju exakt så han ser ut på bilden? Ädel och högställd, men kunde vara mer i uppförsbacke och ha längre hals. Eller hur menar du?

Om man nu tittar på bilderna, så verkar Ampere vara en riktig stämpelhingst exteriört? Autograf och Amaranth är ju galet lika varandra!

Det verkar som om vissa tycker att han ser lågställd ut på bilderna nån tror jag även tyckte att han borde vara grov med den stammen...men som sagt, hingsten är varken grov eller lågställd.

Jag håller helt med dig om Ampérehingstarna, de är verkligen stöpta i samma form, även om det skiljer 5 cm i höjd så är de verkligen lika.

De gjorde fotograferingen inne i stora ridhuset direkt efter exteriörbedömningen, och de kunde inte ta in nästa hingst förrän de fotat klart, så det var alltså 10 minuter för hela bedömningen+fotograferingen. Och vissa av hingstarna var inte så samarbetsvilliga, så det fanns tyvärr inte tid att vara så noggrann... Fotografen är duktig, men det går inte att ta en bra bild om hästen aldrig står ordentligt, man kan ju inte trolla...

Så synd! Både för fotografen och för hingstarnas del. Undrar om det har med budget att göra att det måste klämmas ihop på det viset?

Men varför gör de så....är det så dyrt att hyra en annan plats för fotograferingen på Flyinge?

var riktat till Gabby_Ossi

Senast ändrad:

Ja, det var ju nytt för förra året att de drog in på den riktiga "fotostudion" och bara tog in en fotograf med liten kamera som skulle fota samtidigt som exteriörbedömningen. I år fick hon i alla fall ett skynke de skulle ställa sig framför, men jag vet inte riktigt varför de inte kunde sätta det någon annanstans så att de hade lite mer tid på sig både till bedömning och fotografering. Kanske inte tillräckligt bra ljus i de andra ridhusen?

Jag glömde förresten skriva vilka mina favoriter var igår (missade dagens hoppning pga webkurs)!

Deodoro har jag ju tänkt ha lite extra span på, han hade väldigt bra bakben i traven men lite kort och spänd i skritten. Lätt modell med ganska mycket fullblods"spår".

Finast av treåringarna var Vilancio, superskritt, balanserad trav i uppförsbacke, snygg typ och ( :angel: ) färg!

Zoul Mate också väldigt snygg och trevlig skritt, men som sagt var traven inte så framåtgripande igår, men på den gamla filmen när han springer lös ser det ju bra ut, så ska bli spännande att se hur det blir under ryttare.

Cornet's Crown travade bättre än många av gångartshingstarna.

Conthinder och Diero Lux N väldigt snygga, ok rörelser.

Amplemento tyckte jag var den bästa Ampèren.

Botticelli väldigt mjuka rörelser ffa bra skritt och verkar ha fint temperament!

Red Hot Chilli enda av 4-åriga hopphingstarna som hade någon hingstkaraktär och utstrålning alls.

Van Vivaldi ger ett väldigt lätt intryck i sina rörelser.

E. Clintons Diamant min favvo av hopphingstarna, bra typ och mjuka gångarter.

Elliot ganska mycket massa men såg ut att ha bra tryck bakifrån i traven, även han bättre än många dressyrisar.

Frans Andreo II väldigt snygg och det man såg av traven såg lovande ut!

Har du film på Frans Andreos hoppning också? Såg att det fanns på sidan men funkade inte att klicka. :(

KL

Fyraåringar

Avelsvärderingsnämndens rekommendationer efter fas I
Hingstar som rekommenderas att fortsätta i fas II
RayMore (SWB) Tullstorp Dressage Stable AB
Riverton (SWB) J&J Breeding AB och Lars Ingvarsson
Van Vivaldi Lövsta St/ Rothenberger
Zürich (SWB) Gränsbo Stuteri

Hingstar vilkas ägare kallas till samtal med nämnden
Bergåkras Amaranth (SWB) Sigrid Bergåkra Berglund
Botticelli (SWB) Thorsten Åstrand
Contador Schou Absolute Horses
Red Hot Chilli (SWB) CHG Stuteri AB

Hingstar som inte rekommenderas att gå vidare
Autograf Q (SWB) Askö Stuteri & Segersta Equestrian
Catch Me Therese Eriksson
Cornydor Team E.qir AB
Cuba Libre Björkås C&M
Exception Ek (SWB) Eklunda stuteri/Zeiloth
Rubin (SWB) Stall Hägg och Alsheden HB

Femåringar

Cortino (SWB) Annette och Pether Carlsson
Elliot VDL Stud
Frans Andreo II (SWB) Malin Isaksson
Mr Pleasure D'Ive Z VDL Stud

E. Clintons Diamant Elin Jansson Hors Hässelkulla Invest AB

Hingstar som inte rekommenderas att gå vidare
Castor C Stall wihlborg

Prestationshingstar

Carlo (SWB) Borg Ridcenter AB
Luxembourg S.E Linda Eriksson
Uncanto di Villagana Lövsta Stuteri

Dakar Johnny Svensson

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
559
Senast: Celinehenn
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 509
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar