Bruksprov 2014

Sv: Bruksprov 2014

Japp!

Zoul Mate var snygg och hade fin skritt, luftig och aktiv trav men kort.

Frans Andreo II snygg modell, när man fick se ett par travsteg mellan alla skutt och bakutsparkar så hade han väl undersatta bakben och bra uppförsbacke.

Final Countdown ganska fin modell, åt det kortare hållet, tror skritten var bra och traven vägvinnande men bakbenen något bakom sig.

Japp!

Zoul Mate var snygg och hade fin skritt, luftig och aktiv trav men kort.

Frans Andreo II snygg modell, när man fick se ett par travsteg mellan alla skutt och bakutsparkar så hade han väl undersatta bakben och bra uppförsbacke.

Final Countdown ganska fin modell, åt det kortare hållet, tror skritten var bra och traven vägvinnande men bakbenen något bakom sig.

Tack för infon! :)
Men tror du inte att Zoul Mates trav bara var kort för dagen? Jag tyckte inte den såg så kort ut på videon:
http://www.youtube.com/watch?v=V4rV1GpKPlQ#t=12

Han verkade lite spänd idag, men det ser ut på exteriörbilden som han är ganska full av hingstexem så han kan ju ha ont av det:(:crazy::nailbiting:

Ännu en gång så kan jag bara konstatera att det är STOR skillnad på att se bilder och se hingstarna live. Jag vet hur jag suttit hemma och haft åsikter och sen kommit ner och sett *helt* andra hästar, endel i positiv riktning och andra i negativ.

Zürich är varken grov eller lågställd. Däremot har han lite kort hals och kunde vara mer i uppförsbacke.

Hänger inte riktigt med, det är ju exakt så han ser ut på bilden? Ädel och högställd, men kunde vara mer i uppförsbacke och ha längre hals. Eller hur menar du?

Håller nog med den som skrev att jag aldrig sett en häst som varit snygg på bild och film som gjort mig besviken live. Tvärtom händer ibland, hästarna är bättre live än på bild, men oftast stämmer det rätt bra. De som är spektakulärt bra på film och bild är ofta bra i verkligheten också, och de som ser ut som skräp på bild och film är sällan fantastiska i verkligheten. Så mitt intryck är att det finns en stark korrelation mellan hur något ser ut på bild/film, och hur det ser ut i verkligheten.

*kl*

Om man nu tittar på bilderna, så verkar Ampere vara en riktig stämpelhingst exteriört? Autograf och Amaranth är ju galet lika varandra!

KL

Lite OT men jag tänkte höra hur det är att ha med hund på plats? Vi funderar på att åka ner på lördag och undrar om det är okej att ha hund med eller om det är förbjudet? Vill inte ha honom i bilen utan att han får vara med. Tänkte om någon som är där eller har varit där vet?

Man får inte ha hund på läktaren, det finns skyltar som talar om att det inte är tillåtet.

Tack! Precis vad jag behövde veta. Jag har bara varit där en gång och har aldrig tänkt på huruvida det finns skyltar eller ej därav min fråga.

vad tycker ni om Elliot och Red Chilli?
Red Chilli är jättebra och fin stamtavla och bra hoppning.
Elliot också:D

Har inte sett han i rörelse än, utan bara "stillastående". Men känns lite motsägande med den stammen, fast allt kan ju ske inom genetiken :)

Tvärtom säger visserligen jag angående motsägande mot stammen. Med tanke på både mamman, morbror och morfar så är jag tyvärr inte överraskad över om Z har långa bakben och är överbyggd.

Tvärtom säger visserligen jag angående motsägande mot stammen. Med tanke på både mamman, morbror och morfar så är jag tyvärr inte överraskad över om Z har långa bakben och är överbyggd.

Syftade mer på rörelsemekaniken. Det är en stark gångartsstam, kanske inte lika stark exteriör. Tittar man på stosidan så är Barcelona, Ballerina och Dancing Lady xx fantastiska gångartsston. Både Ballerina och Dancing Lady har visat att de lämnar mycket fina gångartshästar.

Senast ändrad:

Ja gångartsmässigt håller jag med om att han genetiskt sett borde han ha rörelser ifrån den stammen.

KL

Men, vem är det som tar exteriörbilderna? Vissa är ju ok med en ok uppställd hingst, men de flesta står ju hingstarna helt galet på (Dice och Deodoro t.ex.) Det är ju inte fotografering på stallbacken som sker, man tycker att de skulle vara lite mer noggranna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
559
Senast: Celinehenn
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 509
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka