Bruksprov 2014

Sv: Bruksprov 2014

Botichelli gillar jag också! Zurich ser väldigt lågställd ut på bilden.
Åker ned på torsdag så hoppas få se fina killar på fredag och lördag!

Zürich kan man knappas kalla grov. Snarare tvärtom enl. mig (har sett honom live). Mycket läcker hingst :love:

Nej, speciellt tung såg han inte ut på den bilden. Ser han ut som en dragster på i rörelse också eller är det bara på bilden?

Ännu en gång så kan jag bara konstatera att det är STOR skillnad på att se bilder och se hingstarna live. Jag vet hur jag suttit hemma och haft åsikter och sen kommit ner och sett *helt* andra hästar, endel i positiv riktning och andra i negativ.

Zürich är varken grov eller lågställd. Däremot har han lite kort hals och kunde vara mer i uppförsbacke. Rör sig genom kroppen

Botticelli var en riktig eye-catcher, ädel, högställd, resning och mycket bling bling. Rörs sig mjukt som alla de Bocellibarn jag har sett, dock tycker jag att han hade lite väl långa kotor särskilt bak.

Visst är det så men i alla fall för min del så är det väldigt mycket vanligare att jag gillar en hingst när jag ser den live som jag tidigare inte gillat på film/bild än att jag blir besviken över någonting som jag trott varit bra (mentala delen borträknat här).
De som verkligen gör sig bra på film/bild brukar ofta vara minst lika bra live.
Skulle verkligen velat ha webb-tv från exteriören också.

Någon som hört nåt om treåringarna än? Är nyfiken på Final Countdown.

Senast ändrad:

Utav Ampere-avkommorna är min favorit helt klart Flambeau! Snygg hingst med otroligt fin bläs. Rör sig super trevligt. Han har dessutom visat vad han går för tidigare. 49p 3-års och 8,39 på 30-dagars.

Ännu en gång så kan jag bara konstatera att det är STOR skillnad på att se bilder och se hingstarna live. Jag vet hur jag suttit hemma och haft åsikter och sen kommit ner och sett *helt* andra hästar, endel i positiv riktning och andra i negativ.

Zürich är varken grov eller lågställd. Däremot har han lite kort hals och kunde vara mer i uppförsbacke. Rör sig genom kroppen

Kul att den rör sig bra men han ser lågställd ut även på andra bilder (facebook) och halsen är inte snygg (kort med underhals).
Typen kan man "ta" men halsen....

Med dragster menar man oftast att frambenen ser för korta ut och att hästen är i nerförsbacke, dvs tvärtemot det önskvärda. Jag tycker också att den ser ut som en dragster med tråkig hals på bilden, men har inte sett hästen i verkligheten utan pratar alltså om hur den ser ut på bilden.

Gillar Boticelli!!

Med dragster menar man oftast att frambenen ser för korta ut och att hästen är i nerförsbacke, dvs tvärtemot det önskvärda. Jag tycker också att den ser ut som en dragster med tråkig hals på bilden, men har inte sett hästen i verkligheten utan pratar alltså om hur den ser ut på bilden.

Gillar Boticelli!!

Har inte sett han i rörelse än, utan bara "stillastående". Men känns lite motsägande med den stammen, fast allt kan ju ske inom genetiken :)

Han rör sig jättebra i skritt och trav för hand.
jag kan ju också säga att jag är lite förvånad över hans ädelhet och lätthet trots både storlek och far-morfar

Den var också struken...

X-Cilent?! :nailbiting:
Amen! Vad händer egentligen?! Nu är det inte många hingstar kvar som man är intresserade utav..
Zoul Mate och Frans Andreo II kvar för min del.. Möjligtvis Final Countdown.

Vad ansåg ni om dessa tre hingstarna? Har sett Zoul Mate i rörelse bara. De andra två har jag bara hört talas om

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
559
Senast: Celinehenn
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 526
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka