Bruksprov 2014

Sv: Bruksprov 2014

Zoul Mate hittade jag en film, länk, (som jag tror är rätt hingst) som det står "Westfälishe Hauptkörung für Reitpferdehengste 25-27.11.2013" på, dock är han inte med sedan i katalogen så blev kanske struken/såld innan. mormor horsetelex

Alla Lövstas är väl också redan godkända i andra förbund (visserligen inga treåringar).
Van Vivaldi rör sig minst sagt spektakulärt (varför står den bland hopphingstarna? har det bara med att göra om de ska hoppas uppsuttet eller inte?). Undrar hur skallen är på den med tanke på två ggr Jazz så nära.
http://www.youtube.com/watch?v=JWeTlaTTI_U :d

Senast ändrad:

Är det bara jag?
Men jag tycker att på många av filmerna så travar hästarna i totalt övertempo, det i sin tur gör att jag tycker de inte rör sig genom kroppen...

Nej, hingstvisning ala tysk stil med applåder och hetsig trav tilltalar inte mig heller. Tycker man får en mycket vettigare uppfattning av hingsten om den i alla fall ges möjlighet att slappna av lite i mellanåt. Säger rätt mycket om mentaliteten på en unghäst om den faktiskt klarar av att vara avslappnad inne på en arena fullpackad med folk.

På just VV kanske http://www.youtube.com/watch?v=anM2xX92s2c är en bättre video men jag tog bara första som kom upp förra gången.

Senast ändrad:

Nu har det kommit en officiell preliminär lista också!

3-åringar

Caol Ila VH (SWB) e.Ci Ci Senjor Ask u.Cupea VH (31) (SWB) e.Corrado WL Västra Hoby Stuteri AB Västra Hoby Stuteri AB

Conthinder e.Conthargos u.Nanina e.Nintender (ex. V. Sambia) Gestuet Lewitz Paul Schockemöhle Pferdehalt. GmbH

Cornet's Crown e.Cornet's Prinz u.Abraxa e.Carprilli Gisela Klatte Paul Schockemöhle Pferdehalt. GmbH

Deodoro e.Damon Hill u.Lauriebella e.Lauries Crusador xx Christian Becks Gränsbo Stuteri Johan Ifverson

Destando e.Destano u.Fleur Rouge e.Florestan I Raimund Vorwerk Björkås C & M AB

Dice e.Desperados u.Shalina e.Lanthan Günter Vorwerk Ib Kirk

Diero Lux N e.Diarado u.Olympia (F. 2) (SWB) e.Cortez Patricia Norrman Carl-Walter Fox

Ferrero Rocher (SWB) e.Favorit Ask u.Candyline H (40) (SWB) e.Elmshorn Maria Lindén/Ale Ridsport Maria Lindén/ Ale Ridsport

Final Countdown e.Fürstenball u.Bella Blue e.Brentano II Heinz Willmann Henrik Nyreröd

Heston for U (SWB) e.Zuidenwind u.Zarlette e.Prestige VDL Ugglarps gård AB Ugglarps gård AB

Larion e.Lasino u.Zansibar e.Contender Manfred v. Allwoerden Schou Absolute Horses

Vilancio e.Vitalis u.Pavona e.Lancet P.J. Crum Paul Schockemöhle Pferdehalt. GmbH

X-Cilent (SWB) e.Connaisseur u.West End Girl e.Weltmeyer Anna Ericsson Tullstorp Dressage Stable AB o Hannell Dressage Stable

Zoul Mate e.Blue Hors Zack u.Daylight e.Donnerhall Gestüt Glanetal Björkås C & M AB

4-åringar

Autograf Q (SWB) e.Ampere u.Udith e.Jazz Nils-Gunnar Hansson Segersta Equestrian & Askö Stuteri

Bergåkras Amaranth (SWB) e.Ampere u.Jasmina (SWB) e.Troll Sigrid Bergåkra Sigrid Bergåkra

Blue Baron e.Cannavaros u.Tailor Made e.Cambridge Joerg Musiol Stall Dalen

Botticelli (SWB) e.Bocelli u.Rosanna e.Rambo Erik Larsson Thorsten Åstrand

Catch Me e.Catoki u.Roberta e.Ramonus Fabiana o Gorden-Philip Iqbal Therese Eriksson

Commerce S (SWB) e.Calido I u.Easy Girl e.Espri Katrin Berglund Jansson Linda-Mari Frösemo

Cornydor e.Cornado u.Polydora e.Polydor Rolf Habrock Team E.qir AB

Curd e.Coupe de Coeur u.Ashanty e.Carry Gold Adolf Lanfermann Benjamin Mitter

Exception Ek (SWB) e.Clearway u.Excelente van d'Abdijhoeve e.Diamant de Semilly Lena & Benny Zeiloth Lena och Benny Zeiloth

Fernando e.Nabab de Reve u.Tolia e.Indoctro Gebr. Lohuis Assarsson Häst AB

Flambeau e.Ampere u.Lakarla e.Zeoliet J. Merx van Eijkelenburg Lövsta stuteri

Friendly Fargo (SWB) e.Friendship u.Donna Gerbera e.Don Primero Don Primero Dressyrstall Don Primero Dressyrstall

RayMore (SWB) e.JJ RayBan u.Fariba e.Figaro R Kerstin och Thom Nilsson Tullstorp Dressage Stable AB

Red Hot Chilli (SWB) e.Niveau (SWB) u.Olympic Lady e.Wolfgang Jessica Håkansson CHG Stuteri AB

Riverton (SWB) e.Radisson VDL (ex Ramon) u.Celine Dion e.Cornet Obolensky Magdalena Larsson J&J Breeding AB och Lars Ingvarsson

Rubin (SWB) e.JJ RayBan u.Venus (34) (SWB) e.Nactus Stall Hägg och Alsheden HB Stall Hägg och Alsheden HB

Van Vivaldi e.Vivaldi u.Amuel e.Olivi E. och J. Schuiling Dressurstall Rothenberger

Zürich (SWB) e.Zuidenwind u.Barcelona (SWB) e.Figaro R Gränsbo stuteri Gränsbo Stuteri

5-åringar

Castor C e.Cajus u.Birkegårdens Cille e.Carano Camilla Bak Nielsen Sylvia Wihlborg

Cortino e.Diabeau van de Heffinck u.Bella Fortuna e.Calido I Annette och Pether Carlsson Annette och Pether Carlsson

E. Clintons Diamant e.Clinton u.Daisy Chain VT e.Diamant de Semilly Hässelkulla Invest AB Hässelkulla Invest AB

Elliot e.Casall la Silla u.Abylle e.Goodtimes G.A. Berghuis o A.A.L. Berghuis-Bramer VDL Stud

Frans Andreo II (SWB) e.Sandreo u.Charm e.Weltmeyer Malin Isaksson Malin Isaksson

Mr Pleasure D'Ive Z e.Mr. Blue u.Fortunata d'Ive Z e.For Pleasure Isabelle van Eeckhout VDL Stud

Prestationshingstar

Carlo (SWB) e.Callahan VDL u.Alexanne Z e.Akito Z Marie och Olle Bjernick Borg Ridcenter AB

Dakar e.Douglas u.Werasinaa e.Emilion J. Kroes Rigmor o Johnny Svensson samt S. van de Meer

Luxembourg S.E e.Larino u.Nikita e.Iroko Nijhof/Bleumink Linda Eriksson

Uncanto di Villagana e.Canturo u.Quivi di Villagana e.Acord II di Villagana Villagana Agricola Di Lövsta stuteri

Direktkvalificerade hingstar

Coventry e.Connor (Holst) u.Picante I (Holst) e.Contender (Holst) Magens Hobe Verband Holsteiner Pferdes

Quin I e.Verdi u.Valiska J e.Corrado I Laura Trinckero Stald Cajus

Comfortuna VDL e.Eurocommerce Berlin u.Solavsca Fortuna e.Nimmerdor P.&A.M. Rinkes-Tjeenk Willink VDL Stud

Corino VDL e.Corrado I u.Platane e.Quinar Witt Pferdezucht GBR VDL Stud

LaCross e.Larimar u.Tabea III e.Chalan Miriam-Kathleen Haak Inger och Benny Freme

Detroit e.Dimaggio u.Rhapsodie e.Lord Liberty G Clem.-Aug. Graf von Merveld Bregnerödgaard ApS

Benetton Dream e.Brentano II u.Rotkäppchen e.Rotspon Axel Windeler Lövsta stuteri

Crusador e.Cassini I u.Naomi Campbell e.Quidam de Revel (SF) Hans Otto Krohn Francesco Groppi

Casiro e.Cassini I u.Generation e.Landgraf I Christiane Kuhn Gerd Sosath

Quality e.Quinar u.Cordelia e.Lantaan Juergen Jacobsen Gerd Sosath

Fango In Blue x e.Veganum x u.Bergere du Chateau x e.Iago C x Alain Pinaud, La Bazeuge Haras Nationaux Frankrike

4-åriga hingstar godkända med G2 2013

Certus NL (SWB) e.Zuidenwind u.Celica (F. 4) (SWB) e.Figaro R Bengt Nilsson Bregnerödgaard ApS

Diador e.Diarado u.Grandessa e.Polydor B.J.M. Wezenberg Stall Österlund

En med intressant stam är borta

Casimir Casall la Silla - Corrado I är struken

Var det inte den som avbröt provet ifjol som treåring? Lövsta skulle visa den

Sssde filmer jag sett på Zuidenwind så har han varit rätt rejäl på sistonde liksom hans treåringar, korta och kompakta. Figaro R tilltalar mig inte alls och jag har mest sett avkomlor av det rejälare slaget. Mamman till den ena är ingen lätt bit så blir förvånad om den liknar Certus.
Men jag förstår att du tycker annorlunda.

Friendly Fargo är struken

Men Schou Absolute horses har anmält en 4-årig hopphingst

Contador - Catoki - Leonid

*KL*

Idag är det lördag och provet börjar på måndag.
Undrar om ASVH låter de 5 hingstar i treårsklassen som inte betalt sin sin startavgift starta!
Fast det e klart 3 av dem är ju Schockemöhle:s så det lär väl inte vara någon som stänger av dem......

*KL*

Idag är det lördag och provet börjar på måndag.
Undrar om ASVH låter de 5 hingstar i treårsklassen som inte betalt sin sin startavgift starta!
Fast det e klart 3 av dem är ju Schockemöhle:s så det lär väl inte vara någon som stänger av dem......

Kan ju vara så enkelt att de är betalda från utlandet och då funkar det inte att göra det via tdb utan då har de betalt direkt till asvh.
Funkar inte med ocr nummer på utlandsbetalningar och det är genom ocr numret som pengarna hamnar på rätt konto på tdb.

*kl* är grymt sur att ja får va kvar hemma å jobba när min skrutt är på sin viktigaste "tävling" hittills.. är d3 mågra från buke som e på plats??

*kl* Någon som vet något om hingsten Cuba Libre som plötsligt dök upp i 4-års klassen? Hittar den inte ens på blup

Får rapport från Flyinge att Zürich är långt ifrån grov, och att Botichelli är ädel och rörlig med bling vilket ärhelt i min smak:love:

Zürich ser väl ändå rätt grov ut av det lilla man kan se på bilden i ridsport?

Någon som vet vad som hänt med Flambeau? Ska tydligen vara struken.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Bison
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
559
Senast: Celinehenn
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 529
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka