Bruksprov 2014

Sv: Bruksprov 2014

Alla exteriörbedöms med ett skriftligt omdöme men över en viss ålder, minns inte vilken, får de bara ett skriftligt omdöme men inga poäng.

Hm, anmälda hingstens uppfödare heter Christian Becks och den som lagt upp filmen du länkar tycks heta Vekens. Men filmen är ju från då hästen är 2 år gammal, den är ju fux och den är från tyskland så fullt möjligt är det ju!

Tack Görel! Jag slarvläste bara listorna på de anmälda hingstarna, borde såklart ha läst mer noggrant. Nu är jag med på banan! :)

Själv ser jag fram emot Casimir! e:Casall u:Classic H, ska bli spännande att se den.

Är det bruksspåret som går i mitten på mars?? för isåfall ska HC starta en dressyrklass.

Bruksprovet går i mitten av mars ja och de har hingstklasser där äldre hingstar (redan godkända) kan visa upp sig :)

Nu har några namn blivit rätt :)
Absalon har blivit Coventry, Chirlon har blivit Casiro, Martini är nu Quality och Corino VDL är efteranmäld

3-Åriga Hingstar

Deodoro Damon Hill - Lauries Crusador xx
X-cilent Connaisseur - Weltmeyer
Final Countdown Fürstenball - Brentano II
Destando Destano - Florestan I
Zoul Mate Blue Hors Zack - Donnerhall
Heston for U (SWB) Zuidenwind - Prestige
Caol Ila VH CI-CI Senjor Ask - Corrado WL
Calitendro II Calido I - Contendro I
Diero lux N Diarado - Cortez
Ferrero Rocher Favorit Ask - Elmshorn
Chatender 1235 ? Chacco Blue - Contender
Nimble Krake Ask - Nimble
Armani Code Armitage - Landfriese II

4-Åriga Hopphingstar

Red Hot Chilli Niveau - Wolfgang
Van Vivaldi Vivaldi - Olivi
Fernando Nabab de Reve - Indoctro
Casimir Casall la Silla - Corrado I
Catch Me Catoki - Ramonus
Commerce S Calido I - Espri
Cornydor Cornado - Polydor
Exception EK Clearway - Diamant de semilly
Blue Baron Cannavaros - Cambridge
Riverton Radisson VDL - Cornet Obolensky

4-Åriga Dressyrhingsta

Rubin JJ RayBan - Nactus
Bergåkras Amaranth Ampere - Troll
Friendly Fargo Friendship - Don Primero
RayMore JJ Rayban-Figaro R
Autograf Q Ampere - Jazz
Flambeau Ampere - Zeoliet
Zürich Zuidenwind - Figaro R
Botticelli Bocelli - Rambo

5-Åriga Hingstar Uppsutten Hoppning

Castor C Cajus - Carano
Cortino Diabeau van de Heffinck - Calido I
Elliott Casall la Silla - Goodtimes
Mr Pleasure D`ive Z Mr Blue - For Pleasure
Frans Andreo II Sandreo - Weltmeyer
E. Clintons Diamant Clinton - Diamant de Semilly

Prestationshingstar

Uncanto di Villagana Canturo - Acord II di Villagana
Dakar Douglas - Emilion
Carlo Callahan VDL - Akito Z
Luxembourg S E Larino - Iroko

Direktkvalificerade Hingstar

La Cross Larimar - Chalan
Quin Verdi - Corrado I
Coventry Connor - Contender
Crusador Cassini I - Quidam de Revel
Benetton Dream Brentano II - Rotspon
Fango In Blue x Veganum x - lago C x
Detroit Dimaggio - Lord Liberty G
Comfartuna VDL Eurocommerce Berlin - Nimmerdor
Casiro Cassini I - Landgraf I
Quality Quinar - Lantaan
Corino VDL Corrado I - Quinar

Där var ju ett gäng av de yngre på Flyinges Pay and Jump i Tisdags :)

Olof Smith var där med RHC och två till vilken den ena tror jag är Blue Baron, Victoria Almgren tror jag startade Eklundas 4-åring. Assarsson var där med vad jag förmodar är Fernando :)

Nu har det kommit en officiell preliminär lista också!

3-åringar

Caol Ila VH (SWB) e.Ci Ci Senjor Ask u.Cupea VH (31) (SWB) e.Corrado WL Västra Hoby Stuteri AB Västra Hoby Stuteri AB

Conthinder e.Conthargos u.Nanina e.Nintender (ex. V. Sambia) Gestuet Lewitz Paul Schockemöhle Pferdehalt. GmbH

Cornet's Crown e.Cornet's Prinz u.Abraxa e.Carprilli Gisela Klatte Paul Schockemöhle Pferdehalt. GmbH

Deodoro e.Damon Hill u.Lauriebella e.Lauries Crusador xx Christian Becks Gränsbo Stuteri Johan Ifverson

Destando e.Destano u.Fleur Rouge e.Florestan I Raimund Vorwerk Björkås C & M AB

Dice e.Desperados u.Shalina e.Lanthan Günter Vorwerk Ib Kirk

Diero Lux N e.Diarado u.Olympia (F. 2) (SWB) e.Cortez Patricia Norrman Carl-Walter Fox

Ferrero Rocher (SWB) e.Favorit Ask u.Candyline H (40) (SWB) e.Elmshorn Maria Lindén/Ale Ridsport Maria Lindén/ Ale Ridsport

Final Countdown e.Fürstenball u.Bella Blue e.Brentano II Heinz Willmann Henrik Nyreröd

Heston for U (SWB) e.Zuidenwind u.Zarlette e.Prestige VDL Ugglarps gård AB Ugglarps gård AB

Larion e.Lasino u.Zansibar e.Contender Manfred v. Allwoerden Schou Absolute Horses

Vilancio e.Vitalis u.Pavona e.Lancet P.J. Crum Paul Schockemöhle Pferdehalt. GmbH

X-Cilent (SWB) e.Connaisseur u.West End Girl e.Weltmeyer Anna Ericsson Tullstorp Dressage Stable AB o Hannell Dressage Stable

Zoul Mate e.Blue Hors Zack u.Daylight e.Donnerhall Gestüt Glanetal Björkås C & M AB

4-åringar

Autograf Q (SWB) e.Ampere u.Udith e.Jazz Nils-Gunnar Hansson Segersta Equestrian & Askö Stuteri

Bergåkras Amaranth (SWB) e.Ampere u.Jasmina (SWB) e.Troll Sigrid Bergåkra Sigrid Bergåkra

Blue Baron e.Cannavaros u.Tailor Made e.Cambridge Joerg Musiol Stall Dalen

Botticelli (SWB) e.Bocelli u.Rosanna e.Rambo Erik Larsson Thorsten Åstrand

Catch Me e.Catoki u.Roberta e.Ramonus Fabiana o Gorden-Philip Iqbal Therese Eriksson

Commerce S (SWB) e.Calido I u.Easy Girl e.Espri Katrin Berglund Jansson Linda-Mari Frösemo

Cornydor e.Cornado u.Polydora e.Polydor Rolf Habrock Team E.qir AB

Curd e.Coupe de Coeur u.Ashanty e.Carry Gold Adolf Lanfermann Benjamin Mitter

Exception Ek (SWB) e.Clearway u.Excelente van d'Abdijhoeve e.Diamant de Semilly Lena & Benny Zeiloth Lena och Benny Zeiloth

Fernando e.Nabab de Reve u.Tolia e.Indoctro Gebr. Lohuis Assarsson Häst AB

Flambeau e.Ampere u.Lakarla e.Zeoliet J. Merx van Eijkelenburg Lövsta stuteri

Friendly Fargo (SWB) e.Friendship u.Donna Gerbera e.Don Primero Don Primero Dressyrstall Don Primero Dressyrstall

RayMore (SWB) e.JJ RayBan u.Fariba e.Figaro R Kerstin och Thom Nilsson Tullstorp Dressage Stable AB

Red Hot Chilli (SWB) e.Niveau (SWB) u.Olympic Lady e.Wolfgang Jessica Håkansson CHG Stuteri AB

Riverton (SWB) e.Radisson VDL (ex Ramon) u.Celine Dion e.Cornet Obolensky Magdalena Larsson J&J Breeding AB och Lars Ingvarsson

Rubin (SWB) e.JJ RayBan u.Venus (34) (SWB) e.Nactus Stall Hägg och Alsheden HB Stall Hägg och Alsheden HB

Van Vivaldi e.Vivaldi u.Amuel e.Olivi E. och J. Schuiling Dressurstall Rothenberger

Zürich (SWB) e.Zuidenwind u.Barcelona (SWB) e.Figaro R Gränsbo stuteri Gränsbo Stuteri

5-åringar

Castor C e.Cajus u.Birkegårdens Cille e.Carano Camilla Bak Nielsen Sylvia Wihlborg

Cortino e.Diabeau van de Heffinck u.Bella Fortuna e.Calido I Annette och Pether Carlsson Annette och Pether Carlsson

E. Clintons Diamant e.Clinton u.Daisy Chain VT e.Diamant de Semilly Hässelkulla Invest AB Hässelkulla Invest AB

Elliot e.Casall la Silla u.Abylle e.Goodtimes G.A. Berghuis o A.A.L. Berghuis-Bramer VDL Stud

Frans Andreo II (SWB) e.Sandreo u.Charm e.Weltmeyer Malin Isaksson Malin Isaksson

Mr Pleasure D'Ive Z e.Mr. Blue u.Fortunata d'Ive Z e.For Pleasure Isabelle van Eeckhout VDL Stud

Prestationshingstar

Carlo (SWB) e.Callahan VDL u.Alexanne Z e.Akito Z Marie och Olle Bjernick Borg Ridcenter AB

Dakar e.Douglas u.Werasinaa e.Emilion J. Kroes Rigmor o Johnny Svensson samt S. van de Meer

Luxembourg S.E e.Larino u.Nikita e.Iroko Nijhof/Bleumink Linda Eriksson

Uncanto di Villagana e.Canturo u.Quivi di Villagana e.Acord II di Villagana Villagana Agricola Di Lövsta stuteri

Direktkvalificerade hingstar

Coventry e.Connor (Holst) u.Picante I (Holst) e.Contender (Holst) Magens Hobe Verband Holsteiner Pferdes

Quin I e.Verdi u.Valiska J e.Corrado I Laura Trinckero Stald Cajus

Comfortuna VDL e.Eurocommerce Berlin u.Solavsca Fortuna e.Nimmerdor P.&A.M. Rinkes-Tjeenk Willink VDL Stud

Corino VDL e.Corrado I u.Platane e.Quinar Witt Pferdezucht GBR VDL Stud

LaCross e.Larimar u.Tabea III e.Chalan Miriam-Kathleen Haak Inger och Benny Freme

Detroit e.Dimaggio u.Rhapsodie e.Lord Liberty G Clem.-Aug. Graf von Merveld Bregnerödgaard ApS

Benetton Dream e.Brentano II u.Rotkäppchen e.Rotspon Axel Windeler Lövsta stuteri

Crusador e.Cassini I u.Naomi Campbell e.Quidam de Revel (SF) Hans Otto Krohn Francesco Groppi

Casiro e.Cassini I u.Generation e.Landgraf I Christiane Kuhn Gerd Sosath

Quality e.Quinar u.Cordelia e.Lantaan Juergen Jacobsen Gerd Sosath

Fango In Blue x e.Veganum x u.Bergere du Chateau x e.Iago C x Alain Pinaud, La Bazeuge Haras Nationaux Frankrike

4-åriga hingstar godkända med G2 2013

Certus NL (SWB) e.Zuidenwind u.Celica (F. 4) (SWB) e.Figaro R Bengt Nilsson Bregnerödgaard ApS

Diador e.Diarado u.Grandessa e.Polydor B.J.M. Wezenberg Stall Österlund

Någon som har koll på Vitalis som är pappa till Schockemöhles Vilancio? Hittar inget alls på den hingsten och tycker det är lite märklig stam. På blup.se står det att Vitalis är e. Matterhorn - Kenwood, men ser inte ut som att han är godkänd.

Kan det vara att man lagt till fel Vitalis som pappa i Blup? Finns en Vitalis e. Vivaldi - D-Day som är godkänd i Westfalen.

Pappan till Vilancio är mycket riktigt fel i Blup.se, jag har rapporterat felet till dem. Den rätta Vitalis är den som Gabby_Ossi pratar om. Här är Vilancios korrekta stamtavla: http://www.sukuposti.net/hevoset/vilancio/1525837 (om man trycker på den svenska flaggan uppe till höger blir informationen mer begriplig, jag kan översätta annars :) )

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
559
Senast: Celinehenn
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 511
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka