Bruksprov 2014

Sv: Bruksprov 2014

kl.

Någon som vet mer om Curd e.Coupe de Coeur? Hittar inget om den, men har alltid dreglat över Coupe de Coeur, trots färgen... :d

Den som blev godkänd förra året är superfin och den som kommer iår har ju ett fantastiskt möderne.

Absolut, blir spännande att se om den nya är lika ädel som den andra som var förvånansvärt ädel och snygg med tanke på stammen.

Absolut, blir spännande att se om den nya är lika ädel som den andra som var förvånansvärt ädel och snygg med tanke på stammen.

Vi har dräktigt med Certus NL och valde honom pga. hans lätta exteriör, elastiska gångarter och att Figaro R temperamentet är så himla mysigt.
Tänk om Certus dyker upp i år och har blivit en riktig köttbulle x) Isf kommer vår fölunge nästan garanterat bli någon slags pansarvagn.... Tja, "Monster Truck" kanske är ett namnalternativ.

Hur som helst är jag superspänd på att se båda Zuidenwind - Figaro R hingstarna!

Kom den till final? Såg du den "IRL"?

Jag funderar lite på det här med att det kan vara en golden cross. Zuidenwind är ju läcker med lite sprutt i men är lite känd för ett mindra okomplicerat temperament. Figaro är känd för ett underbart temperament, elastisk gång och lite alldaglig exteriör. När man tänker på det så funkar det ganska bra ihop. Jag är helt såld på Figaro-temperamentet, men vill inte riktigt betäcka med honom själv så när jag såg Certus var den en "done deal" så att säga.

Nu har det kommit en officiell preliminär lista också!

3-åringar

Conthinder e.Conthargos u.Nanina e.Nintender (ex. V. Sambia) Gestuet Lewitz Paul Schockemöhle Pferdehalt. GmbH

Cornet's Crown e.Cornet's Prinz u.Abraxa e.Carprilli Gisela Klatte Paul Schockemöhle Pferdehalt. GmbH

Deodoro e.Damon Hill u.Lauriebella e.Lauries Crusador xx Christian Becks Gränsbo Stuteri Johan Ifverson

Destando e.Destano u.Fleur Rouge e.Florestan I Raimund Vorwerk Björkås C & M AB

Dice e.Desperados u.Shalina e.Lanthan Günter Vorwerk Ib Kirk

Diero Lux N e.Diarado u.Olympia (F. 2) (SWB) e.Cortez Patricia Norrman Carl-Walter Fox

Final Countdown e.Fürstenball u.Bella Blue e.Brentano II Heinz Willmann Henrik Nyreröd

Larion e.Lasino u.Zansibar e.Contender Manfred v. Allwoerden Schou Absolute Horses

Vilancio e.Vitalis u.Pavona e.Lancet P.J. Crum Paul Schockemöhle Pferdehalt. GmbH

Zoul Mate e.Blue Hors Zack u.Daylight e.Donnerhall Gestüt Glanetal Björkås C & M AB

Någon som vet om 3-åringarna som är grundregistrerade i andra förbund, har visats i sina hemmaförbund och hur det i så fall gick för dem?

Tror inte den gick till final, jag såg den live (jag var domarsekreterare i treåringarnas kval så jag såg alla) men kommer inte ihåg mer än att jag reagerade på att det var samma stam som Certus NL!

(Diero Lux N är nog svenskfödd fast inte SWB)

Final Countdown är också med i "HENGSTVORAUSWAHL" den 17/9-13 i Hannoveranarförbundet (tror jag), länk, och även på någon lista "Nachträge Vorauswahl Reitpferdehengste 2013" i Westfalen, länk, mormors horsetelex

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Bison
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
559
Senast: Celinehenn
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 529
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka