Bruksprov 2014

Sv: Bruksprov 2014

Jag har inte sett några bilder själv utan bara fått rapport via telefon.

Flambeau är struken men jag har inte fått info om varför. Synd, har var väldigt tilltalande på treårstestet.

Jag sitter på läktaren, stämmer att Zurich är lätt i modellen, dock lite tendens till nedåtriktning på kroppen liksom flera i den släkten. Båda Ampere-hingstarna är mycket grövre.

*kl*

Är lite nyfiken på hur det går för Frans Andreo II, nån som sett honom och tycker nått? Han har växt upp på gården där jag har mina hästar, nu har jag inte sett honom på länge men lite nyfiken är man ju.

Senast ändrad:

Jag tyckte han var fin! Gillade honom redan förra året. Hade lite svårt att visa traven men det man såg såg bra ut!

Är det en ny fotograf? Tycker bilderna generellt verkar vara bättre än vad de första bilderna har varit på senaste åren.
edit: nä, det verkar vara samma vad jag kan se. Trevligt i alla fall

Senast ändrad:

Var han överladdad? Om jag inte minns fel så var det nog det han föll på förra året, att han inte visat sin trav ordentligt.

Nope samma som tidigare, och vi får väl verkligen hoppas att korten inte är bra annars har ju de flesta 4 åringarna katastrofal exteriör, 5 åringarna ser ju bättre ut iofs så det är kanske så illa ställt bland 4 åringarna. Fanns ju bara en enda som hade bra exteriör (och naturligtvis då en krumelurare) alla andra avviker ju på alla möjliga sätt och vis.

Carlo (prestationshingsten) ser ju ut att ha blivit jäkligt snygg var ju rätt maffig som 3 åring men nu ser han ju väldigt lätt ut eller är det bilden som luras. Någon för övrigt som har koll på vad han gjort sen han vann 3 års championatet ? Kan ju vara en intressant dubbeltalang iom han är hoppstammad.

Haha, jag satt precis och tyckte hopphingstarna var snyggare än vanligt ;). Brukar max hitta nån hoppehingst som jag tycker ser relativt harmonisk ut exteriört men nu var det faktiskt flera stycken även om de var väldigt varierade typmässigt.

Ska bli intressant att se hur höga de som redan är visade blir här. Speciellt tyskarna brukar ju krympa minst ett par cm under resan hit.

Carlo kom tvåa bland femåringarna på Breeders 2013, enligt ryttarens FB :) han var även med i falsterbo i somras

Senast ändrad:

Zürich ser väl ändå rätt grov ut av det lilla man kan se på bilden i ridsport?

Någon som vet vad som hänt med Flambeau? Ska tydligen vara struken.

Zürich kan man knappas kalla grov. Snarare tvärtom enl. mig (har sett honom live). Mycket läcker hingst :love:

Håller verkligen med om fyraåringarna! Boticelli ser fin ut dock.
Hur hög är Carlo? Ser väldigt högställd ut, långa ben.
Jag kanske är lite partisk vad gäller Frans Andreo men tycker det är en väldigt fin hingst, hoppas han blir godkänd i år!

Nu har jag sett bild och kan inte heller se något grovt hos honom. Halsen ser kort ut men det kan vara uppställningen.

Botichelli tyckte jag om, jag gillar hästar med mycket vitt och jag uppskattar en hingst vars båda föräldrar är svenskfödda.

Jag är väldigt spänd på Frans Andreo II, men såg nu på Equipe att han skulle ha mätts till 164 cm MEN(!) enl. Blup skall han ha mätts till 168 cm under 3-års. Vilket är mest troligt, bruksprovets mätning eller vid 3-års? Hästen kan ju inte ha sjunkit 4 cm.

Mest troligt tror jag är 164. Nu har jag inte träffat honom sedan han var tre/fyra men han är inte jättestor.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
559
Senast: Celinehenn
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 526
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka