Bruksprov 2014

Sv: Bruksprov 2014

Jo men idag verkar alla vilja ha jättehästar på 170+ ;)

Nä, men med tanke på vad mitt sto verkar lämna storleksmässigt vill jag helst inte att dom ska bli 153 eller så. :p

FA ser helt klart större ut än vad han är, det håller jag med om.

Undrar för övrigt vad dom använder för att spela upp musiken med? Låter som någon lagt mobilen precis bredvid kameran och använder den som ljudanläggning :S

Senast ändrad:

KL

Hoppningen ser ut att bli INTRESSANT, spec som Riverton verkar liiiiiite svårsvängd och Contador redan studsat ;)

Håller med. Gillar Catoki-sonen mycket, men mer som sporthäst än avelshingst. Ingen av dem gav någon wow-känsla tyvärr.

Gillade också Contador :) men det är ingen Diarado.

Jag har en hingst e Radisson (f 11) och hade jag inte visst att Riverton är e Radisson så hade jag kunnat säga det ändå :D för Riverton påminner mig så mycket om min, när han hoppar, vissa ansiktsuttryck haha

Jag håller med dig, tycker att ingen av dem är hingstmaterial.
Tycker inte heller att RHC håller måttet, han såg trevlig ut att rida och rör sig bra men hoppningen är inte speciell. Ska de bli godkända bara för att de inte river...
Eller är fina att rida på marken..

Fast alla 3 har mycket hopp i sig och de är knappt 4 år fyllda hur ska de kunna flasha på 1m?
Om de hade tagit i nu hade de ju aldrig kommit över ett 1,50 hinder när de blir äldre. Hingst eller ej.

Jag håller med att alla tre är fina men kanske inga hingstämnen.
Jag kanske får äta upp det när de hoppar under egen ryttare igen. Men det har garanterat en framtid i sporten.
Riverton som var den enda som gick till fas II direkt, var bättre under egen ryttare så den kanske kan glänsa igen.
Catoki-hingsten (glömde namnet) ser ut som en trevlig typ och bjuder på några bra språng.
RHC kallades till kvartssamtal och de ville att den skulle hoppa mer genom kroppen. Jag tycker fortfarande att den inte använder kroppen som man önskar.
Lätt från marken förvisso men hoppar inte genom ryggen.
Med den galoppen tror man att man ska få se lite tryck. Så ja, jag är besviken..

Håller fullkomligt med dig, dessutom känner jag ju väl till hur ryttaren tränar sina hästar vad gäller hoppövningar så inte är det någon träningsmiss heller att han inte hoppar genom kroppen är det någon som får dem att göra det så är det OS. Alla tre gångerna jag sett honom hoppa har han hoppat lika svagt med ryggen tyvärr, tror mkt beror på den korta ryggen. Lägg dessutom till de öppna frambenen som visar sig ofta så nej inget att avla hoppning på det är ju något som har en förmåga att nedärva sig ganska starkt och inget man vill ha.
De andra två var ju inga wow alls utan trevliga sportindivider borde inte bli någon gdk 4 årig hopphingst. Var tvungen att sticka så såg aldrig 5 åringarna.

Till sparande, naturligtvis glänser de riktigt bra hopphästarna redan på 1 meters hinder det är oftast där du verkligen kan skilja agnarna från vetet, är de blase redan som 4 åringar på 1meters hinder så kommer de bli plockepin hästar som rutinerade. De dämpar sig alltid med mer rutin därav skall de ha väldigt mkt klipp som unghästar för att bli lagom som äldre.

Botticelli är för mig en besvikelse under ryttare, han var superfin för hand, men visar inget register i traven under ryttare. Tung är han inte. Han är mkt snygg exteriört

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
559
Senast: Celinehenn
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 498
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur