Bruksprov 2014

Sv: Bruksprov 2014

Jag har sett honom alla fyra starterna. De kunde inte hoppa upp på hästen då han var helt vild! Utan fick longera först.. :cool:
Men det kan ju ha varit något med ryttaren, eftersom han verkade lugn med den nya.

Han var hos en ryttare emellan där han verkade funka fint enligt bloggen.
Tycker det är kul att både han och Firenze visas, är så trist när hingstarna försvinner
efter bruksprov.

Tror det är viktigt idag att hingstägarna visar sina hingstar, Luxus är ett strålande exempel på
bra marknadsföring!

kl.
Åh, vad jag gillade Comfortuna VDL i hingstklassen i hoppningen. Googlade en video på honom när han löshoppades, (tyvärr får man väl inte länka till den för då räknas det väl som smygreklam :crazy:) men han hoppade superhärligt på den. Dock hade han lite bred hals och det har mitt sto med (men det spelar kanske ingen roll om man hoppar så fantastiskt.) :p

KL
Igår på hingstklassen i dressyr var Firenze himla himla fin! Verkligen en klass för sig när det gäller de tre som visade upp sig. Luxus ser väldigt ridbar ut, Highcruiser däremot var ingen höjdare (personligt tyckande). Han visade inte gångarterna som de andra och ingen riktig utstrålning.

Är det jag som letar dåligt eller finns inte hingstklassen att se i efterhand? Jag har till och med letat på youtube men nada :(

Comfortuna VDL och Hasard var de i hingstklasserna som stack ut tycker jag.
Hasard har varit en smygare, men nu gillade jag allt jag såg.

Alltså var är den samlade kritiken på hingstarna som godkänts?
Jag har inte haft möjlighet att följa vare sig på plats eller från dator så nu tänkte jag se hur det hade gått. Men som stoägare vill jag ju se styrkor och svagheter inte bara att de godkänts.
Någon som kan hjälpa mig eller vet varför den ännu inte kommit ut?!

Håller helt med! De två var outstanding!

Jag kan inte låta bli att undra om de unga hingstarna (3 och 4 åringar) som godkändes. Vad händer med de? Om de inte står på Flyinge/Tullstorp/Eklunda/Lövsta etc utan "hemma i stallet", vilka ston får de då? Får de ston öht med tanke på dagens utbud med hingstar från Europa? Hur har det sett ut tidigare år?

Tidigare år har det väl varit så att de knappt fått ston alls, om de inte stått på nån stor station?

Känns lite nonchalant att det ska ta sådan tid att få ut omdömena och siffrorna på hingstarna .
Bedömningarna är klara och vilka hingstar som är godkända ....
Så vad är problemet för dom.
Bruksprovet blir sämre och sämre mot sto ägarna .

KL

Hur kan man få full härstamningspoäng om man har en morfar som sänkts till C?
Erkänner att jag inte har ordentlig koll på tänket bakom.

Lägger till att han inte ens tävlades i dressyr utan i lätt hoppning.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 099
Senast: Bison
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
558
Senast: Celinehenn
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2