Sv: Bruksprov 2014
Helt galet i mina ögon.
Helt galet i mina ögon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bommen gick väl av en gång och andra gången så gick han som prestationshingst och då hoppade han väl bara dåligt?
Nope där har ni faktiskt dåligt minne, även om andra skrev om honom så skrev jag inte ett dugg under sista bruks det var då reglerna hade införts, nu var det ju inte så mkt iom att det var exteriör på kvällen och sen hoppningen dagen efter (var ju inte mer för prestationshingstarna då) och vi packade honom och körde hem direkt efter hoppningen utan att invänta resultat för att den hoppningen inte skulle räcka till någonting var ingen tvekan om (OS bröt ju armen precis innan så han gick med ny ryttare vilket inte funkade så lysande då). Jag skrev när jag kom hem med honom och då hade han redan brutit provet.
Som 4 åring skrevs det nog ingenting mer än att det var många som följde honom och också många som gratulerade till hans extremt fina omdömmen på hoppningen det provet gick han som en klocka och det sprack på ett enda exteriörpoäng om ni inte minns det, efteråt diskuterades dock mkt om just exteriörpoängen eftersom han fick så mkt lägre poäng av samma domare som dömt honom på 3 års från 9a till 7a och det var det enda som gjorde att han inte räckte då, men under provet var det inga diskussioner alls.
Det var som 5 åring allt gick åt pipan och han fick ont i ryggen och inte gick rent på gångarterna dagen efter hoppningen (som även den gången hade räckt poängmässigt), vilket för övrigt även exteriören gjorde det året men vad hjälpte det när han inte gick rent och därmed blev underkänd på gångarterna (senare visade det sig just som Farle kommer ihåg att bommen gått av i sadeln under hoppningen med facit i hand så ser man när det händer på filmen). Att han kom tillbaka som prestationshingst var på inrådan av avn som egentligen ville se honom redan året efter (men då missade han ju finalen pga hovböld därav blev det först ytterligare ett år efter) och då hoppade han som sagt för första gången riktigt dåligt har aldrig varken förr eller senare sett honom hoppa så dåligt som då inte ens när han hoppade med sitt brutna ben så hoppade han så kasst och redan helgen efter hoppade han kanonbra med den nya ryttaren på tävling, han ville helt enkelt inte ha något arbete han anade att det skulle vara jobbigt
Helt galet i mina ögon.
Men alltså, hur bråttom har ni om det inte får dröja två dagar innan resultaten kommit ut? Ska ni betäcka med dem redan nästa vecka?Känns lite nonchalant att det ska ta sådan tid att få ut omdömena och siffrorna på hingstarna .
Bedömningarna är klara och vilka hingstar som är godkända ....
Så vad är problemet för dom.
Bruksprovet blir sämre och sämre mot sto ägarna .
Nej, det fanns både datorer och internet då också.Du menar på den tiden då datorn inte fanns ?
Bergåkras Amaranth. Han morfar Troll 660 är sänkt.