Bruksprov 2013

Sv: Bruksprov 2013

Yagudin ser ut som en typisk hopphäst med lite längre rygg och bakben än en dressyrhäst (precis som det ska vara). Fint huvud, fin övergång huvud-hals, fin båge på halsen (syns att det är en hingst) och ett starkt bakparti.
Ser toppen ut även på Ridehestens bilder.

Jag tror ju tyvärr att han kommer att bli grov när han är färdig, både med tanke på hans far och vad som ligger längre bak i stammen.
 
Senast ändrad:
Sv: Bruksprov 2013

Är inte där själv, förtjyyld som tusan, men rapportör som lovat höra av sig om det är ngt hon gillar har bara messat om Casall-sonen som var fin men väldigt spänd idag... Hoppas batteriet tagit slut, vore ju hemskt om det bara är en som är "nåt att ha"!
 
Sv: Bruksprov 2013

Elliot: Mkt spänd och tittig. Bjöd på något bra språng.
Yagadin: Höll fullständigt på att krypa ur skinnet. Spänd och misstänksam.
Armani Code: Mycket fin!! Kvick, bra bakben, ryggverkan. Har mycket humör!
EtalonLuxN: Känslig mun och lite svårpåverkbar. Blanda mkt bjöd på några fina språng.
Heartcore: Fin mot hindren men lite tom och framstupa över.
Valentino Mail: Hoppade flackt men var ridbar.
Ballume: Fin häst, inte flashig men mkt fin.
Cirkuz: Började bra men som flera andra vägrade han på ett hinder (equipehindret)
Cortino: Trevlig men ibland lite långsam fram.
Access Bat du Couer: Ej färdig för uppgiften.
 
Sv: Bruksprov 2013

Elliot: Mkt spänd och tittig. Bjöd på något bra språng.
Yagadin: Höll fullständigt på att krypa ur skinnet. Spänd och misstänksam.
Armani Code: Mycket fin!! Kvick, bra bakben, ryggverkan. Har mycket humör!
EtalonLuxN: Känslig mun och lite svårpåverkbar. Blanda mkt bjöd på några fina språng.
Heartcore: Fin mot hindren men lite tom och framstupa över.
Valentino Mail: Hoppade flackt men var ridbar.
Ballume: Fin häst, inte flashig men mkt fin.
Cirkuz: Började bra men som flera andra vägrade han på ett hinder (equipehindret)
Cortino: Trevlig men ibland lite långsam fram.
Access Bat du Couer: Ej färdig för uppgiften.


Instämmer till fullo.
Det är inte mycket att hänga i granen i år. :( :(
 
Sv: Bruksprov 2013

Finns det några fler bilder än de som Ridsport lagt ut? Jag tittade på dem men bakgrunden med läktaren gjorde det svårt att avgöra vad jag tycker om vissa individer. Endel stod ju även mer än lovligt snett.
Det jag konstaterade var att många av hingstarna hade en exteriör som inte tilltalar mig alls.
 
Sv: Bruksprov 2013

Sök på Flyinge Kungsgård på Youtube. Dom har lagt ut flera filmsnuttar på några av hingstarna.
Bättre något än inget :)
 
Sv: Bruksprov 2013

Kl

Lite allmänna frågor ang Bruksprovet.
Är de inte en hel del pengar inblandade för att delta med sin hingst?
Hur tänker de som deltar med medelmåttiga el tom sämre hingstar när de anmäler? Är ägarna helt blinda? Eller finns det andra fördelar att delta än att hingsten kan bli godkänd?

Vore väldigt tacksam om någon har lust att reda ut mina frågetecken :bow:
 
Sv: Bruksprov 2013

Jag är väldigt nyfiken på treårige Zack- Schufro sonen. Vad tycker ni om honom?

Den tilltalade inte mig personligen, men den gjorde sitt jobb på lösgoppningen, varken mer eller mindre tyckte jag.

Resultatlistorna är klara nu.

Rekommendera till fas2

1 4-årig hopphäst , Armani code
Båda femåriga hoppgingstarna rekommenderade, Diamantino vdl och Consil
Två prestationshingstar, Quintero8 och Magic Park.
Två dressyr 4-åriga, Gustav och Lynch Bages.

Fas 2 blir en skral tillställning
 
Sv: Bruksprov 2013

KL

Nån som såg Catch me? Är lite nyfiken, såg att min kompis var nöjd med hans prestation men att han var lite nonchalant på löshoppningen.
 
Sv: Bruksprov 2013

KL

Nån som såg Catch me? Är lite nyfiken, såg att min kompis var nöjd med hans prestation men att han var lite nonchalant på löshoppningen.

Jag gillade den inte exteriört. Konstiga proportioner, känns som den kommer "växa ikapp" sig själv om den får lite tid.
Hoppade bättre än casallavkomman som var helt usel, men klart sämre än call for pleasure och diaradosonen.
 
Sv: Bruksprov 2013

7 hästar till fas 2? :o Det här känns ju löjligt...! Men det kanske är så att avelsmarknaden måste stangera lite nu äntligen eftersom hästmarknaden i sig har avstannat. Hästöverskottet måste "lösas" på nåt vänster så att inte främja aveln mer är kanske ett sätt? :D
 

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
738
Senast: Piaff
·
  • Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp