Bruksprov 2013

Sv: Bruksprov 2013

När de säger "rekommenderade", betyder det att övriga FÅR gå fas 2, och har någon som i så fall gjort det någonsin blivit godkänd ändå? Eller åker resten hem? :p
 
Sv: Bruksprov 2013

Ok tack för ditt svar:) Har ju bara sett honom på bild hittills men är ju som sagt lite nyfiken eftersom han får massor med lovord från Jens Fredricson
 
Sv: Bruksprov 2013

Där är några som kallas till kvartssamtal om vad de behöver förbättra, senn är det upp till ägarna om de vill starta. Övriga får starta om ägarna vill men chansen att de går igenom är ytterst minimal
 
Sv: Bruksprov 2013

Där är några som kallas till kvartssamtal om vad de behöver förbättra, senn är det upp till ägarna om de vill starta. Övriga får starta om ägarna vill men chansen att de går igenom är ytterst minimal

Okej, då förstår jag! Det kanske mest är de som tycker att hingsten inte alls visat sig fördelaktigt och så bra som den brukar vara som kanske chansar på att den är bättre resterande dagar då? Eller träning inför kommande år kanske? Hur som är det lite tråkigt med så få bra hingstar i år verkligen...
Med tanke på det, det är ingen som känner att någon gått vidare för att alla var dåliga? Typ att de kanske inte rekommenderats vidare i ett bättre fält? Sånt händer ju lätt i andra tävlingsformer, vet inte hur det ser ut på hästsidan.
 
Sv: Bruksprov 2013

Det var någon härom året, kanske till och med fler än en. Någon med bättre minne kan säkert säga vilka de är.

Tråkigt att de är så få kvar, jag som åker ner på onsdag :(
 
Sv: Bruksprov 2013

Blir en dyyyr träning då. Fas två kostar ju ändå 13000.

Nä. De hingstar de tagit vidare kan nog bli godkända om de presterar fortsatt bra.

Gustav är jättefin. Magic Park oxå.
 
Sv: Bruksprov 2013

Kikade snabbt på Gustavs möderne.. Mamma inget gjort men sen två Elitston.. Ngn som har ngt kul att berätta om det eller den andre gångartshingstens möderne?

Det kanske räcker? Jag som hakat upp mig på att hingstarna ska ha extremt bra mödernen:confused:

Undrar om de kan få rabatterade priser av testryttarna nu när det är så få hingstar:D

Hoppas treåringarna och prestation/direktkval hingstarna imponerar mer.
 
Sv: Bruksprov 2013

Det var någon härom året, kanske till och med fler än en. Någon med bättre minne kan säkert säga vilka de är.

Tråkigt att de är så få kvar, jag som åker ner på onsdag :(

T ex Highcruiser var inte kallad till kvartssamtal när han gick provet 2007 pga en 6:a på skritt i fas 1, höjdes sedan till 7 i fas 2 som han ändå fortsatte och han blev godkänd sedan med b la 99 från testryttarna.

Fö så har jag filmat de jag har sett om någon är intresserad av att se http://www.dropshots.com/Horses2#albums/Bruksprov 2013
 
Sv: Bruksprov 2013

Gustavs möderne kommer från Per Köling. Mormorsmor Soraya gav internationelle storhopparen Zorro som Peter Eriksson red. Här http://www.sporthorse-data.com/d?p=10284270 kan du kolla vidare. Jag är inte säker på att jag fått med alla men du kan se att mödernet har lämnat en hel del.
 
Sv: Bruksprov 2013

Gustavs möderne kommer från Per Köling. Mormorsmor Soraya gav internationelle storhopparen Zorro som Peter Eriksson red. Här http://www.sporthorse-data.com/d?p=10284270 kan du kolla vidare. Jag är inte säker på att jag fått med alla men du kan se att mödernet har lämnat en hel del.

Tack! Du är en klippa! Hade önskat mer info i bruksprovskatalogen.. En hingst har som merit på mödernet att mamman är upptagen i hannover huvudstambok.. det e allt. Känns som det måste saknas en del då.
 
Sv: Bruksprov 2013

Jag har inte kollat i katalogen men det låter verkligen sorgligt! Många gånger tycker jag att hingstägare ger alldeles för lite info till katalogen, det känns ibland frustrerande när man vet att det finns så mycket mer.
 
Sv: Bruksprov 2013

Jag tycker att han ser lätt ut jämfört med många andra Nepal-hästar jag träffade på 70- och 80-talet, men visst kan man se att aveln gått framåt precis som banbyggandet. Zorros pappa var född -56 och morfar -49.
 

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
738
Senast: Piaff
·
  • Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp