Bröllopstråden

Mina brudskor :D

78e5f5d03fb048329c1b5fa4f9d0c694.jpg


Ska dock eventuellt försöka hitta silverglitterspray så de blir lite glittrigare ;)
 
Tänkte att det kanske är någon här inne som vet hur det funkar med äktenskapsförord? Kör man efter någon standardmall? Måste man kontakta jurist? Finns det några fallgropar, något särskilt man ska tänka på?
 
Vi har beställt ett elfenbensfärgat paraply med rhinestones för fotografering utomhus. :D

Jag kvoterar kvinnliga och manliga röster i spellistan till festen 50/50. Det är irriterande svårt, trots att jag är flexibel eftersom fokus är på hits som "alla" kan tänka sig att dansa och vi inte har ett oändligt antal timmar att fylla.
 
Tänkte att det kanske är någon här inne som vet hur det funkar med äktenskapsförord? Kör man efter någon standardmall? Måste man kontakta jurist? Finns det några fallgropar, något särskilt man ska tänka på?

Är ju oftast väldigt individuellt, jag hade absolut kostat på en timmes juridisk konsultation för att säkerställa att ev. utfall blir som man tänkt sig.
 
@TygerTyger Låter tjusigt med paraplyet! :)
Själv hoppas jag få häst och släde från kyrkan.. Annars klurar vi på texten till inbjudningskorten just nu.
Vilken skillnad i ambitionsnivå! Vi kör vigseln i (om det regnar) eller utanför (om det inte gör det) festlokalen så det blir max någon minuts transport till fots. Släde låter riktigt häftigt oavsett tillfälle - har ni redan koll på några som tar sådana uppdrag?
 
Vilken skillnad i ambitionsnivå! Vi kör vigseln i (om det regnar) eller utanför (om det inte gör det) festlokalen så det blir max någon minuts transport till fots. Släde låter riktigt häftigt oavsett tillfälle - har ni redan koll på några som tar sådana uppdrag?

Jag tänker att det skulle bli så fina bilder med oss i släde :angel:

Vi kommer gifta oss i en kyrka på promenadavstånd från festlokalen men vill ändå åka en tur medan gästerna förflyttar sig så vi anländer sist till festen.

Vet inte om ambitiosnivån är så extremhög :p
 
Är ju oftast väldigt individuellt, jag hade absolut kostat på en timmes juridisk konsultation för att säkerställa att ev. utfall blir som man tänkt sig.
Ja eftersom jag inte fått något annat svar gissar jag på att det inte finns någon "standardmall" så det får bli ett besök hos juristen. Det har dessutom dykt upp lite andra funderingar som en jurist skulle kunna svara på så det passar ju ännu bättre då.
 
Skickade ut STD kort igår, till de långväga gästerna. Med tips och förslag ang. boende. Så nu är det för sent att dra sig ur :D
Den riktiga inbjudan kommer skickas i Mars någon gång. Vi stod i valet och kvalet om vi skulle skicka inbjudan direkt eller ej, men då vi velar lite ang. vigselplats men behövde skicka ut till de som kommer långväga att de behöver boka boende i tid. Då det är viktoriaveckan, på Öland och Viktoria fyller 40år, och boende börjar redan nu tryta.
 
HAHA! Det kan väl ändå inte vara en vedertagen förkortning? :D

Den används i många forum så jag fortsatte att använda den då det går snabbare att skriva std i mobilen.
Nu har jag inga engelsktalade inbjudna på mitt bröllop och både sambon och jag är svensktalade så vi använder den förkortningen.
 
Alla är vi olika men jag hade aldrig velat skicka ut inbjudningskort/save the date så tidigt. De närmaste har ju vetat om att det blir bröllop länge och om någon kusin är upptagen är det inte hela världen.

Vi skickade ut våra save the date för några veckor sedan (hade tänkt skippa det helt först men sambon ville). De "riktiga" inbjudningskorten kommer vi nog skicka i slutet av september kanske. Då är det tre månader kvar till nyårsafton :)
 
Skickade ut STD kort igår, till de långväga gästerna. Med tips och förslag ang. boende. Så nu är det för sent att dra sig ur :D
Den riktiga inbjudan kommer skickas i Mars någon gång. Vi stod i valet och kvalet om vi skulle skicka inbjudan direkt eller ej, men då vi velar lite ang. vigselplats men behövde skicka ut till de som kommer långväga att de behöver boka boende i tid. Då det är viktoriaveckan, på Öland och Viktoria fyller 40år, och boende börjar redan nu tryta.
Hehe, jag tänkte direkt på könssjukdomar :rofl:
Sålänge du inte använder den förkortningen i utskicket så :D
 
Hehe, jag tänkte direkt på könssjukdomar :rofl:
Sålänge du inte använder den förkortningen i utskicket så :D
Haha, nej då, har absolut inte använt det i utskicket :p Men iof, till de vi skickade hade det inte gjort något. Bara delen att jag skrev en uppdatering på fb ang vårdens frikort och tre av dom kommenterar att "jag tänkte då på ett helt annat frikort" :angel:
 
Vi har:
Prel. bokat plast för fest/middag på ett hotell, där ska vi även bo över natten och de har florist på plats man kan anlita. Super, jag älskar enkla lösningar!
Kollat med aktuell kommun om vigselförrättare (blir borgerligt), ska bokas till våren.
Köpt skor (blev ett par Flattered, åh, jag är kär :love: )
Har köpt en (billig) klänning men blir nog någon ny senare.
Köpt save the date - kort (blir ca 4 st att skicka bara till de som kommer utomlands och långtbortistan ifrån).
Påbörjat inbjudningskort (gör dem själv).
Datumet är spikat - 26 augusti 2017!

Vi har valt två platser till vigseln, en ute och en under tak. Problemet är att i den under tak får inte ens hälften plats av gästerna. Då får de stå utanför med paraply vilket INTE är lätt om det blåser och regnar, är inte många meter från havet och där blåser 95% av alla årets dagar. Med regn på det är det mycket jobbigt att hålla i ett paraply.

Ett dilemma är vilka ska vi välja som får vara med på både vigsel o fest, och de som bara får vara med på vigsel? Några åker långväga så känns elakt att inte låta dem var med.. eller :confused:
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 233
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 252
Senast: sthu
·
Hemmet Har mycket funderingar kring bostad just nu och är därför nyfiken på hur stor procent av er inkomst ni lägger på boende? Själv lägger...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 387
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 496
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp