Bröllopstråden

@Bexzor Vi beställde eftersom vi båda avskyr att pyssla samt så tycker jag det oftast blir mer stilrent när man beställer korten. Tyckte inte det var särskilt dyrt heller.
 
@Bexzor Tror också på att beställa. Vi kommer köpa våra på e-bay.

Annars kan man göra väldig enkla. Ett färgat papper i botten, skriv ut informationen till kortet på skrivare, klistra på det färgade kortet och sen ett klistermärke eller ett band :)
 
Men jag funderar på inbjudningskort, beställa eller göra egna? Hur har ni gjort? Vi räknar med att de skickas ut runt årskiftet då bröllopet sker i semestertider.
Vi gjorde egna, väldigt enkla. Dubbelvikt kort, en bit färgat papper på framsidan och ovanpå det samma papper som i botten med texten "Välkomna". Ett tunt band runt bara. Ska se om jag kan hitta någon bild!
 
Hörrni!
Jag har blivit tillfrågad att vara värdinna/toastmaster på en av mina bästa vänners bröllop nästa år, vilket ska bli superkul! :bump: Jag har dock bara varit på ett fåtal bröllop själv och brudparet har nog lite dålig koll på vad de faktiskt vill ha hjälp med :D
Har ni några bra tips på dos and don´ts?
Har ni haft värdpar + toastmaster eller kombinerat?
Vet inte vad ett värdpar gör, men våra toastmasters höll koll på talen och styrde upp allt där. Sen hade de fixat mycket mer än vi förväntade oss, ett festhäfte med info om alla gäster (som de bad oss skriva ihop), bröllopsbingo och förhållningsregler. Hade även ett par lekar där vi fick svara på frågor.
 
Vi gjorde egna, väldigt enkla. Dubbelvikt kort, en bit färgat papper på framsidan och ovanpå det samma papper som i botten med texten "Välkomna". Ett tunt band runt bara. Ska se om jag kan hitta någon bild!
2021_10152425762250061_869025878_n.jpg
 
Jag har börjat fastna framför "Say yes to the dress" haha! ikväll såg killen det med mig och vi diskuterade livligt:D Himmel vilka entourage brudarna har med sig. Jag hade bara en vän och ingen av oss grät:p

Visst var det @mandalaki som hade det som guilty pleaseure?
 
Jag har börjat fastna framför "Say yes to the dress" haha! ikväll såg killen det med mig och vi diskuterade livligt:D Himmel vilka entourage brudarna har med sig. Jag hade bara en vän och ingen av oss grät:p

Visst var det @mandalaki som hade det som guilty pleaseure?
Min sambo har nästan gett upp att ens låtsas att det är för min skull han knäpper på TLC och låter Say yes to the dress stå på medan han "råkar" befinna sig i närheten.

Jag håller helt med dig gällande storleken på sällskapen som dyker upp.
 
Jag har börjat fastna framför "Say yes to the dress" haha! ikväll såg killen det med mig och vi diskuterade livligt:D Himmel vilka entourage brudarna har med sig. Jag hade bara en vän och ingen av oss grät:p

Visst var det @mandalaki som hade det som guilty pleaseure?
Ja! Som väl är gick det över. Jag överdoserade och sedan dess får jag kräkreflex bara av trailern. :yuck:
 
Grattis @1887 :love:

Kul grej men en jag följer på IG hade lagt upp en bild från ett bröllop och jag bara "men det där måste bara vara 1887" :D och då är IGaren inte någon härifrån som jag följer :)
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 233
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 254
Senast: sthu
·
Hemmet Har mycket funderingar kring bostad just nu och är därför nyfiken på hur stor procent av er inkomst ni lägger på boende? Själv lägger...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 387
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 496
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp