Bröllopstråden

Men att jag missat den här tråden då!

Vi ska gifta oss alldeles snart :o
Har haft så mycket annat att vi inte haft tid att planera bröllop.
Så sista veckan har jag gjort en massa ogenomtänkta beslut.
Bara hoppas att det blir bra i slutändan.
Vi ska gifta oss i en kyrka och ha middagen och festen på en herrgård i närheten.
De fixar med all mat dryck och servering och vi ska bo där och även de flesta av våra gäster med.
Känns praktiskt och enkelt.

Är det något man inte får missa att ha med på bröllopet?
Smart att vara på ett ställe som ordnar mat inklusive servering så att ni slipper fundera på det. :)

Vi har ganska lång tid kvar så jag har inte hunnit sätta mig in i allt, men något som känns extra viktigt för oss är att samla minnen på bra sätt. Vi har t ex tänkt be alla gäster att ta bilder och sen samla dem på något bra sätt, och så ska vi ha en bok eller liknande där alla får skriva sina bästa tips för en god relation.
 
Okej, laserskurna kort är tydligen det som är mest inne just nu enligt e-bay.
Måste säga att jag gillade de konceptet så nu ska jag bara presentera lite förslag för den blivande mannen :)
Någon annan som ska fixa inbjudningskort (eller någon som har att visa)?
 
Nu har vi fått ihop ett festprogram! Innehåller mest bordsplacering, men känns som att det är det som är det roligaste. En liten inforad om varje gäst :)
Bröölopsbingo, meny och bilder på oss är där också.
Idag har vi shoppat lite alkohol, och ska fixa lite till. Snacks, lite mer blommor och typ underkläder till mig ska shoppas med. Sen är vi nog rätt klara.

Det ska bli SÅ jävla roligt!!
På söndagen drar vi på spa sen, för att förlänga bröllopshelgen lite. En ordentlig bröllopsresa skjuter vi lite på.
 
Vi hade en fantastisk dag i lördags, ska se om jag kan få in några bilder lite senare :)

Det var lite smådetaljer som blev fel men inget som märktes för gästerna. Ex så hade vi beställt tårta med chokladbotten men fick med sockerkaksbotten (svårt att kontrollera innan man skär upp liksom).
 
Usch! Nu börjar det att dra ihop sig...
9 dagar kvar för oss.
Känner att typ ingenting är underkontroll :o
Men jag var till sömmerskan igår och en vända till frisören så det ska nog bli bra...
Ska väl knåpa ihop något sorts program, men jag vet inte hur man ska utforma det?
Eller ska man bara ha en meny?
Har väl inte tänkt att ha så mycket grejer på själva middagen då vi har så sen vigsel.
Vigseln börjar kl 18 och så det lär väl inte bli middag förrän absolut tidigast 19.30 och då kommer jag vara alldeles för hungrig för mitt eget och andras bästa :o
Hur har ni andra planerat själva bröllopsdagen?
Jag har tänkt att det ska ta 1h att ta bröllopsbilder före vigseln, är det rimligt planerat?
 
Usch! Nu börjar det att dra ihop sig...
9 dagar kvar för oss.
Känner att typ ingenting är underkontroll :o
Men jag var till sömmerskan igår och en vända till frisören så det ska nog bli bra...
Ska väl knåpa ihop något sorts program, men jag vet inte hur man ska utforma det?
Eller ska man bara ha en meny?
Har väl inte tänkt att ha så mycket grejer på själva middagen då vi har så sen vigsel.
Vigseln börjar kl 18 och så det lär väl inte bli middag förrän absolut tidigast 19.30 och då kommer jag vara alldeles för hungrig för mitt eget och andras bästa :o
Hur har ni andra planerat själva bröllopsdagen?
Jag har tänkt att det ska ta 1h att ta bröllopsbilder före vigseln, är det rimligt planerat?
Vi hade varken meny eller program utan våra toastmasters fick presentera mat och folk istället. Angående fotograferingen skulle jag lägga på lite "om och kanske"-tid. Hellre att ni får hitta på något att göra efteråt (typ äta några mackor) än att ni får bryta mitt i för att tiden tar slut.
 
@pulkaskurk För oss tog det ca 1 timme att ta bilder innan vigseln så det är rimligt :D

Vi hade ett bröllopshäfte med:
Meny
Presentation av gästerna
"vem är du mest lik, bruden eller brudgummen?"
Viktiga årtal (skämtsamt)
Skämtsamma ordningsregler
Samtalsämnen

Vi köpte designade, hårda häften och skrev sedan ut innehållet själva på vanligt papper. Jäklar vad vi suttit och funderat på det där jäkla häftet och för att få alla sidor bra samt i rätt ordning. :D Men nu i efterhand är jag jätteglad att vi gjorde dem! Såhär såg designen för häftena ut:
a8fb9eb0-4fc0-4407-ae11-87e4d3afe92a-0.jpg
 
Usch! Nu börjar det att dra ihop sig...
9 dagar kvar för oss.
Känner att typ ingenting är underkontroll :o
Men jag var till sömmerskan igår och en vända till frisören så det ska nog bli bra...
Ska väl knåpa ihop något sorts program, men jag vet inte hur man ska utforma det?
Eller ska man bara ha en meny?
Har väl inte tänkt att ha så mycket grejer på själva middagen då vi har så sen vigsel.
Vigseln börjar kl 18 och så det lär väl inte bli middag förrän absolut tidigast 19.30 och då kommer jag vara alldeles för hungrig för mitt eget och andras bästa :o
Hur har ni andra planerat själva bröllopsdagen?
Jag har tänkt att det ska ta 1h att ta bröllopsbilder före vigseln, är det rimligt planerat?

I vårt festprogram har vi ett välkommen, liten tidslinje från när vi träffades och framåt, meny, bordsplacering och presentation av gästerna samt bröllopsbingo.

Nu är allt handlat utom små priser till bröllopsbingot, samt öronproppar till saluten! :D
 
Datum spikat 2017, skickat in förfrågan om bokning av lokal (inkl allt blir det, det passar oss bäst) samt vigselförrättare. Har en idé om plats för vigseln men är inte säkert än. Ska dock vara i sambons barndomsby där hans föräldrar bor, vid havet i Skåne. Har en idé om meny och gästlistan börjar ordna upp sig.

Min syster ska vara tärna och hon gör även buketten (utbildad florist), min mamma gör frisyren och färgar mina fransar (hon är frisör), svärmor hjälper oss förvirrade "ungdomar" att organisera allt, vilket hon är superbra på :)
Sambons/vår bästa vän och granne är tillfrågad att vara best man.

Jisses, det är verklighet :bump::love::nailbiting:
 
@GoLightly @Egonson_ @Sleepan @ajdidodii

Tack snälla. :love: Jag är så glad över de fina kläderna vi hade och över lokalen. Alla tyckte den var fantatisk och när jag tittar på bilderna som gäster tagit så tycker jag att bakgrunden blir superromantisk och "lyxig", vi bor ju i lägenhet i vanliga fall.:p

Vet dock inte vad jag ska göra av klänningen nu, den tar liksom upp en hel garderob om jag skulle hänga den där:laugh:
 
@GoLightly @Egonson_ @Sleepan @ajdidodii

Tack snälla. :love: Jag är så glad över de fina kläderna vi hade och över lokalen. Alla tyckte den var fantatisk och när jag tittar på bilderna som gäster tagit så tycker jag att bakgrunden blir superromantisk och "lyxig", vi bor ju i lägenhet i vanliga fall.:p

Vet dock inte vad jag ska göra av klänningen nu, den tar liksom upp en hel garderob om jag skulle hänga den där:laugh:

Det flesta jag känner har sålt sina. Men vet inte om jag fixar att göra det, är alldeles för sentimental :p
 
Om 15 dagar är det min tur att gifta mig! Vigseln kommer att ske utomhus vid en sjö om det inte regnar jättemycket, då går vi nog in. Festen blir i en bystuga som ligger intill vigselplatsen. Ganska anspråkslöst men lantligt och mysigt. Det som är kvar att fixa är lite smådetaljer med cateringen, inköp av dryck, inköp av underkläder och smink till mig, finskor till sonen, göra placeringskort, ljudlösning för solisterna som ska sjunga under vigseln och ja... säkert lite mer. Men det löser sig nog.

I vårt bröllopsprogram har vi bordsplacering och liten beskrivning av varje gäst. Vi har gjort det själv i datorn och skriver ut det själva. Inbjudningskorten beställde vi dock. Maten består av buffé. Hår och smink fixar jag själv men jag ska gå och få gelenaglar gjorda innan. Längtar!
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 233
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 255
Senast: sthu
·
Hemmet Har mycket funderingar kring bostad just nu och är därför nyfiken på hur stor procent av er inkomst ni lägger på boende? Själv lägger...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 387
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 496
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp