Bröllopstråden

Nu är vi gifta!
Och vilken jäkla dag hörni! :D

Vigseln blev inomhus pga regn men det gick bra ändå. Fota och allt annat som skulle göras ute gick hur bra som helst! Och vilken jäkla fotograf alltså! :love:

Så bra dag, kväll och natt!
Idag är jag jävligt sliten pga sovit lite, druckit mycket och har sjukt ont i fötterna. Men det hör väl till! :p
 
I mitt huvud just nu;
Vad ska stå på bröllopsinbjudan?

Har fått offert på buss hem på natten (nyårsafton så lönlöst att försöka få taxi till så många). Måste leta hotell till de långväga gästerna (känns bra att ha något man kontaktat innan och kan rekommendera). Sen behöver vi se lokalen helst, fixa catering och prata med toastmastern.
 
Hur vet man förresten när ens namnbyte har registrerats? Skickas det hem något papper på det? Och vad behöver man göra när efternamnbytet har gått igenom? Nytt pass, körkort. Något mer? Eller uppdateras alla register automatiskt?
 
Hur vet man förresten när ens namnbyte har registrerats? Skickas det hem något papper på det? Och vad behöver man göra när efternamnbytet har gått igenom? Nytt pass, körkort. Något mer? Eller uppdateras alla register automatiskt?
Gs namn uppdaterades på Hitta och Eniro först, sedan fick han hem papper om nytt körkort. Jag har förstått det som att det mesta av det där går per automatik allt eftersom myndigheter och företag uppdaterar sina register. Nya företagskreditkortet kom dock i gamla namnet, men det kan ju bero på att dom inte uppdaterat registren.
 
Just nu letar jag cape eller något liknande att ha över klänningen. Tänkte ha en päls först men cape blir nog snyggare till klänningen...
 
Hörrni!
Jag har blivit tillfrågad att vara värdinna/toastmaster på en av mina bästa vänners bröllop nästa år, vilket ska bli superkul! :bump: Jag har dock bara varit på ett fåtal bröllop själv och brudparet har nog lite dålig koll på vad de faktiskt vill ha hjälp med :D
Har ni några bra tips på dos and don´ts?
Har ni haft värdpar + toastmaster eller kombinerat?
 
1 år kvar lite drygt, men jösses jag inser redan nu att klänning kommer bli svårt. Budget ligger på runt 5000 kr men just DEN klänningen verkar ligga på mer. Nu är redan fotografen bokad och för en mycket billig peng vilket gjort att jag eventuellt kan lägga mer pengar på klänningen.

Men jag funderar på inbjudningskort, beställa eller göra egna? Hur har ni gjort? Vi räknar med att de skickas ut runt årskiftet då bröllopet sker i semestertider.
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 233
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 254
Senast: sthu
·
Hemmet Har mycket funderingar kring bostad just nu och är därför nyfiken på hur stor procent av er inkomst ni lägger på boende? Själv lägger...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 387
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 496
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp