Bröllopstråden

@Bexzor Som jag skrivit tidigare har jag köpt balklänning på e-bay och blivit nöjd. Måttade noga för att få rätt storlek.

Bal eller brud känns ju inte så olika.

Men beror nog lite på kroppsform och så också, vissa har det nog lättare än andra.
 
Säger det samma!!
Har hittat en klänning som är sååååå fin - på nätet, givetvis.. Måttbeställs. Vågar man?
 
Säger det samma!!
Har hittat en klänning som är sååååå fin - på nätet, givetvis.. Måttbeställs. Vågar man?

Har du tidspress? I så fall; nej.
Är du beredd på att det KAN bli fel?

Vet inte men det känns mer riskabelt att de ska sy upp efter mått man själv skickar än att man får se om ens mått passar klänningen, så att säga.
 
Jag har absolut ingen brådska, känner bara att jag inte vill betala och skicka efter en klänning som inte passar = onödig utgift.
 
Jag har absolut ingen brådska, känner bara att jag inte vill betala och skicka efter en klänning som inte passar = onödig utgift.

Då tror jag det är lättare om du hitta en färdig med mått som passar dig, än att du ska mäta dig själv och sen få uppsydd (vet inte om jag var tydlig nog innan) :idea:

Köpte min från e-bay (från en säljare med högt betyg, såklart) och min klänning såg ut precis som den skulle och passade fint :)
 
Men att jag missat den här tråden då!

Vi ska gifta oss alldeles snart :o
Har haft så mycket annat att vi inte haft tid att planera bröllop.
Så sista veckan har jag gjort en massa ogenomtänkta beslut.
Bara hoppas att det blir bra i slutändan.
Vi ska gifta oss i en kyrka och ha middagen och festen på en herrgård i närheten.
De fixar med all mat dryck och servering och vi ska bo där och även de flesta av våra gäster med.
Känns praktiskt och enkelt.

Är det något man inte får missa att ha med på bröllopet?
 
Men att jag missat den här tråden då!

Vi ska gifta oss alldeles snart :o
Har haft så mycket annat att vi inte haft tid att planera bröllop.
Så sista veckan har jag gjort en massa ogenomtänkta beslut.
Bara hoppas att det blir bra i slutändan.
Vi ska gifta oss i en kyrka och ha middagen och festen på en herrgård i närheten.
De fixar med all mat dryck och servering och vi ska bo där och även de flesta av våra gäster med.
Känns praktiskt och enkelt.

Är det något man inte får missa att ha med på bröllopet?

Låter ungefär som våra planer. :)
De fixar det mesta där vi ska vara. Dock måste vi ju själva ta tag i bordsplacering och skit. Haha. 11 dagar kvar! Tur vi har semester nästa vecka :D
 
Låter ungefär som våra planer. :)
De fixar det mesta där vi ska vara. Dock måste vi ju själva ta tag i bordsplacering och skit. Haha. 11 dagar kvar! Tur vi har semester nästa vecka :D

Ja bordsplacering och bordsdekorationer ska vi fixa själva.
Bordsplaceringen ju inte direkt lätt.... :eek:
Vi har 18 dagar kvar.. å jag kommer inte i klänningen :o:angel:
 
Haha, jag kommer i min klänning, men tja. Den kunde ju suttit snyggare.
Så nu blir det fan skärpning sista dagarna! :p

Min klänning ska läggas ut och det har alltid varit tanken som tur är.
Så tar en liten pulver diet nu och boostar träningen för att göra mig av med trivselkilona efter 'sommarbetet' :o
Men revbenen är lite svårare att banta bort :p
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 233
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 255
Senast: sthu
·
Hemmet Har mycket funderingar kring bostad just nu och är därför nyfiken på hur stor procent av er inkomst ni lägger på boende? Själv lägger...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 387
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 496
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp