Bröllopstråden

Jo, det har vi ju hunnit med @Killaloe ;) Har tänkt ganska länge att jag ska uppdatera er, men har dels velat vänta på bilderna och dels varit ganska slut sen bröllopet. Så fort jag börjat komma tillbaka på banan har det varit dags för någon inplanerad aktivitet och sedan har jag varit däckad igen.
13320713_10209954987897655_8905174614290714658_o.jpg

Vi hade vår ingång till imperial march och Vagners brudmarch. Då kyrkan är en korskyrka gick vi in från varsitt sidskepp och möttes i mitten av kyrkan. När organisten övergick till brudmarchen fortsatte vi tillsammans. Det blev väldigt effektfullt, bortsett från att prästen fick associationer och glömde bort första psalmen för att han var tvungen att vända sig mot altaret och kväva skrattet... :rofl:
Nu vet jag inte om tiden kom med, men kolla 6:08 in i videon. :laugh: Han blev dock förlåten då han hade skrivit ett så fint bröllopstal och för att jag när jag kollar på inspelningen från bröllopet ser hur han dansar och sjunger/mimar med i solosången. :love: Dessutom så sjöng han och två andra gäster en väldigt fin visa på festen sen.

Men mellan festen och vigseln åkte vi hem för att ta bilder, det är nämligen där vi träffades, där vi spenderade vår första "dejt" och där vi förlovade oss. Så nu blir det bildbomb!
13603247_10210125528922779_3729289235729966830_o.jpg

På den klippan satt vi och kollade på solnedgången, alla tre tidigare nämnda tillfällen. :p

13613212_10210125548603271_7311422906148095672_o.jpg

Min fina frisyr som jag tillsammans med brudtärnornas uppsättningar fick i bröllopsgåva av min frisör. :love:

13584790_10210125554603421_7093995108724321854_o.jpg

Hur många personer krävs det för att flytta en @ajdidodii över sand när hon är iförd brudklänning och klackskor? Svar: Ungefär lika många som för att få in henne i en bil.

13603580_10210125559203536_1681639472029743299_o.jpg

Hela följet :heart

13580607_10210125659486043_6009715283692466478_o.jpg

Är man i hästhagen och fotar så måste väl ponnyn vara med på bild också? Fast den busan försökte äta upp mina blommor. :grin: Lite extra roligt att det är just hon som är med eftersom hon är född på ön, egen uppfödning.

13528427_10210125675806451_1152612780488037801_o.jpg


13528103_10210125649245787_4677161481573028102_o.jpg

Pausgos, jag märkte inte att vi hamnade på bild där, trodde att de fortfarande var uppe för mannens enskilda porträtt.

13603344_10210125640805576_9125297850009762580_o.jpg

Min fantastiska brudbukett som var en bröllopsgåva av min farbror, faster och fasters mor. Det är min faster som har gjort den. Hon fick fria händer med kommentaren att bröllopet går i rött, vitt och blått och att jag tycker att det är fint med hängande/fallande brudbuketter.

13312710_10153859130012772_936589125506841371_n.jpg

Avslutningsvis har vi vår fantastiska tårta som en vän till mig har gjort. Hon tog fasta på det marina temat och la in ett par åror som en hint till mannens intresse av rodd. Högst upp har hon skrivit "Mitt ankare, mitt segel" :love:

13319707_10153859130022772_4720909931849320_n.jpg

Ser ut att ha varit en helt fantastisk dag! :love:
 
Jag har haft min möhippa! :p
Förra helgen dök 15 tjejer upp hemma och överraskade mig totalt!
Efter hand som dagen gick kom ytterligare tre! :heart

Vi började med champagnebrunch hos syrran, fortsatte med gemensamma uppdrag i stan (ett företag som styrde upp - svinbra!).
Sen bubbel&bad i en relax och efter det burgare och shuffelboard, följt av lite barhäng/dans. Så himla bra dag!
Alldeles lagom och inte massa knäppa konstiga grejer, utan bara bra! :love:

På torsdag ska jag och klänningen till sömmerskan. Det tar sig, det här.
 
Jag gjorde en fransförlängning igår för att jag tänkte ha det på bröllopet men det ser förjävligt ut!:nailbiting: Ser ut som en clown. Fyfaan, naturliga fransar is the shit! Ska försöka bli av med fejket som fort som möjligt!

Nu har alla svarat och vi kommer bli 48 st inklusive oss, det blir perfekt eftersom vi har runda bord för 8 st = 6 fulla bord :D
 
Vi jobbar på, catering har kontaktats för offert, lokal bokad och min tärna (som är i Vietnam på jobb just nu) har sytt upp en fantastiskt fin klänning som passar färgtemat :)
(jag sa bara temat till henne, mörklila och silver, men att hon fick fri händer att ta det som passade henne och som hon gillar)
 
Jag gjorde en fransförlängning igår för att jag tänkte ha det på bröllopet men det ser förjävligt ut!:nailbiting: Ser ut som en clown. Fyfaan, naturliga fransar is the shit! Ska försöka bli av med fejket som fort som möjligt!

Nu har alla svarat och vi kommer bli 48 st inklusive oss, det blir perfekt eftersom vi har runda bord för 8 st = 6 fulla bord :D

Åh, men det som brukar vara så fint. Volymfransar eller singelfransar? Trist att det inte blev bra :(

Fasen vad gött med borden!
Vi blir 80ish. Kul, men för jävla många känns det som :p
 
Åh, men det som brukar vara så fint. Volymfransar eller singelfransar? Trist att det inte blev bra :(

Fasen vad gött med borden!
Vi blir 80ish. Kul, men för jävla många känns det som :p

Volymfransar, men det blev för mycket liksom och jag ser bara aslöjlig ut.

80 pers är en del, när är sista datumet för anmälan?
 
Volymfransar, men det blev för mycket liksom och jag ser bara aslöjlig ut.

80 pers är en del, när är sista datumet för anmälan?

Ah. Tycker singel brukar bli bättre. Volym kan lätt se så himla mycket ut. Tur du gjorde dem i god tid. :)

Sista datumet var den 15e juni...
Har två som försöker lösa så de slipper jobba men vet inte hur aktivt. Ska höra av mig till dem idag och säga att vi behöver ett svar. Och så är det pappa... Fortfarande oklart om han kommer eller ej. :p
 
@MiniLi Nä, jag såg verkligen hemsk ut! Tyckte det såg så hemskt ut att jag ringde runt en massa salonger för att se om de hade någon tid för att plocka bort dem idag. Hittade en superbra så nu är jag naturlig och snygg igen :)
 
Oj då, började attackgråta av just det här. Men det jag tänkte innan var att ni verkar ha haft det lika bra som det var uttänkt och allting ser ut att hänga ihop. Grattis!
Tack! :love: Jag är glad att jag lyckades med att inte börja attackgråta när jag såg det, eftersom jag inte visste om det innan tårtan blev framkörd för oss att skära upp. (Förlåt om det blir obegriplig meningsuppbyggnad i det här inlägget, min ME har kickat in efter helgens bröllop för våra grannar där mannen dessutom är Gs kusin). Hon som gjorde tårtan fick önskemålet om en mjölkfri sådan och så spånade vi ihop fyllningarna tillsammans och så fick hon veta vad vi hade för tema, annars hade hon helt fria händer.
Jag gjorde samma sak med håret och brudbuketten, lite grundläggande önskemål men i det stora hela fria händer. Trots allt har jag valt människor för att jag gillar det dom gör och då känns det tokigt att sedan detaljstyra.
 
Tack! :love: Jag är glad att jag lyckades med att inte börja attackgråta när jag såg det, eftersom jag inte visste om det innan tårtan blev framkörd för oss att skära upp. (Förlåt om det blir obegriplig meningsuppbyggnad i det här inlägget, min ME har kickat in efter helgens bröllop för våra grannar där mannen dessutom är Gs kusin). Hon som gjorde tårtan fick önskemålet om en mjölkfri sådan och så spånade vi ihop fyllningarna tillsammans och så fick hon veta vad vi hade för tema, annars hade hon helt fria händer.
Jag gjorde samma sak med håret och brudbuketten, lite grundläggande önskemål men i det stora hela fria händer. Trots allt har jag valt människor för att jag gillar det dom gör och då känns det tokigt att sedan detaljstyra.
Väldigt schysst och respektfullt, tycker jag. :) Att be någon om hjälp för att den är duktig och sedan ändå inte lita på personens omdöme är lite trist, tycker jag. Nästan lite gränslöst liksom.
 
Lämnade in min klänning till sömmerskan idag. DOG lite när hon sa att det skulle kosta 4400 kr att ta in den i sidorna, lägga upp den, och fixa släphållare... Waah!

Blev en mindre ändring när hon tar in den där den var för stor dock. Så då går det på 3600 kr och jag fick tärnklänningens sömnad på köpet. Haha. Fan.
Tror jag valde fel sömmerska. :p
 
Lämnade in min klänning till sömmerskan idag. DOG lite när hon sa att det skulle kosta 4400 kr att ta in den i sidorna, lägga upp den, och fixa släphållare... Waah!

Blev en mindre ändring när hon tar in den där den var för stor dock. Så då går det på 3600 kr och jag fick tärnklänningens sömnad på köpet. Haha. Fan.
Tror jag valde fel sömmerska. :p
Jävlar! Skulle hon sy hela klänningen eller ?
 
Jävlar! Skulle hon sy hela klänningen eller ?

Nix... Men hon var uppenbarligen dyr.
Dock ganska meckig klänning att fixa tror jag. Skulle ta 8 timmar, men när jag valde en mindre ändring ändrade hon till 6,5 h.

Med facit i hans skulle jag gått runt och frågat hos olika sömmerskor, men fick denna rekommenderad av butiken som sålde klänningen. Den skulle vara billigare än deras egen sömmerska, sa hon som sålde...

Börjar tro att de är jävligt bra kompisar bara...
Lite sent att byta en månad innan bröllopet bara :p
 
Lämnade in min klänning till sömmerskan idag. DOG lite när hon sa att det skulle kosta 4400 kr att ta in den i sidorna, lägga upp den, och fixa släphållare... Waah!

Blev en mindre ändring när hon tar in den där den var för stor dock. Så då går det på 3600 kr och jag fick tärnklänningens sömnad på köpet. Haha. Fan.
Tror jag valde fel sömmerska. :p

Shit :crazy:
Känner att jag har noll koll på vad sånt där kan kosta :cool:
 
Nu har jag och sambon också blivit sugna på att gifta oss, så efter att ha smygläst om alla era härliga bröllop så hoppas jag vi kan få ihop något bra till oss också. Roligt att det finns så många olika sätt att fira sin vigsel på.

Vi har tänkt oss ett traditionellt bröllop, men åt det enklare hållet. Vigsel i kyrkan och så middag med släkt och vänner. Vi är inte så många, jag fick ihop 30 vuxna och 10 barn om alla kommer. Vi vill inte hålla på att planera och ordna en massa själva, så vi tänker oss en festlokal där mat och servering och allt ingår.

Men alltså, jäklar vad många olika sorters brudklänningar det finns!!! Vågar man beställa från nätet, utan att kunna prova först? Är det någon som gjort det och blivit nöjd?
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 233
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 254
Senast: sthu
·
Hemmet Har mycket funderingar kring bostad just nu och är därför nyfiken på hur stor procent av er inkomst ni lägger på boende? Själv lägger...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 387
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 496
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp