Bröllopstråden

Men alltså, jäklar vad många olika sorters brudklänningar det finns!!! Vågar man beställa från nätet, utan att kunna prova först? Är det någon som gjort det och blivit nöjd?

Jag har beställt balklänning från nätet (e-bay) och den såg ut som den skulle. Bröllopsklänning vet jag däremot inte om jag skulle chansa på, hört så mycket negativt.. :crazy:

Däremot letar jag accessoarer på nätet! Har beställt hem en mörklila handväska och letar efter de perfekta lila glittriga skorna. Kommer börja kika efter bröllopsklänning i slutet av augusti när min tärna kommer hem och hoppas att det finns en del på rea :D
 
Men alltså, jäklar vad många olika sorters brudklänningar det finns!!! Vågar man beställa från nätet, utan att kunna prova först? Är det någon som gjort det och blivit nöjd?
Jag gjorde det, tog egna mått och beställde. Den var fin, kändes rejäl och med många lager tyg. Fick sy in den lite hos en sömmerska bara, en vän till en vän så jag tror jag betalade 300 kr eller nåt sånt.

Lägger till: googlade halvt ihjäl mig innan jag vågade beställa för att hitta en sida med bra kundbetyg. Det finns ju en uppsjö av sidor att välja på!
 
Vad bra att det finns folk med positiva erfarenheter. Någon sida att rekommendera? Finns ju huuuur många som helst att välja på...
 
I lördags var jag på min möhippa :D Tjejerna hade lagt upp dagen perfekt och vi hade askul! Inga pinsamheter bara roligheter!

Hela gårdagen var jag sängliggandes, fick visst i mig lite mycket i lördags:confused::p Mådde så illa hela söndagen att allt jag åt var en halv banan och ett knäckebröd.

Men idag mår jag bra och ska iväg till jobbet!:D
 
I lördags var jag på min möhippa :D Tjejerna hade lagt upp dagen perfekt och vi hade askul! Inga pinsamheter bara roligheter!

Hela gårdagen var jag sängliggandes, fick visst i mig lite mycket i lördags:confused::p Mådde så illa hela söndagen att allt jag åt var en halv banan och ett knäckebröd.

Men idag mår jag bra och ska iväg till jobbet!:D
Vad gjorde ni för roligheter då? :)
 
Vad gjorde ni för roligheter då? :)

Vi lärde oss dansa salsa och jive på morgonen. Efteråt så gick vi till olika platser där jag tävlade mot olika personer i gänget, typ "vem får in flest marshmellows i munnen?", "charader" "faktafrågor om hästar" och liknande. Efteråt hade vi picknick med lunch och en massa bakverk (jag är väldigt svag för kakor). Sedan gick vi vidare till en lokal där gymnastiker håller till och där fick jag en hinderbana jag skulle ta mig igenom, full. Var nog halvgraciöst :D

Sedan duschade vi och en sminkös kom som sminkade mig. Där satt vi och pratade och de ställde lite frågor om mig som alla skulle gissa mitt svar och även killen hade svarat. Han hade asmånga rätt, typ alla!:o:)

Sedan gick vi ut och åt och efteråt gick vi ut och dansade! Sedan kom killen och bar hem mig :D
 
Funderar på borgerlig vigsel..Men vart ska man vara? Eller snarare, hur väljer man plats.
Jag tycker det känns så osäkert att vara utomhus, tänk om det blir ösregn på tvären (stor risk ute vid havet där vi tänker vara, någonstans) ;) Tanken är väl september.. Alt augusti.

Och hur brukar det gå till, i kyrkan kanske man går framåt altargången tillsammans oftast, man väljer väl lite själv hur man ska göra helt enkelt?
 
Vilka funderingar har du och vilka val gör du kring bröllop? Varför?

Jag kastar mig in lite mer i tråden, nu är det under 1år kvar tills det är min tur och planerna har ändrats, men även fastslagits.
Blir kyrka istället för utomhus, Ölands minsta kyrka som endast tar 85 personer är bokad och så även byggdegården på andra sidan vägen. En snabb koll nu under semestern och även sambon gav sitt godkännande så nu är det bokat och klart.

Blir grillfest, modell helgrillat. Har även kommit fram till att en kompis till morsan har en mekanisk tjur som vi ev. ska få låna :D:D
 
Funderar på vilken färg jag vill ha på min klänning. Hade känt mig mer bekväm i något annat än helt vitt. Om än bara någon detalj i färg för vitt är ändå fint!

Har kommit fram till att jag vill ha något "halvlångt" med lagom volym i kjolen, lite mer a la 50-tal (tror jag, jag är kass på olika årtiondens moden!).

Jag har vart inne på lite samma stil av klänning som du, men passade inte i det. Var inte alls bekväm i det :o Trodde verkligen att jag skulle känna mig bekväm i det.
Testade lite olika i en butik för någon vecka sedan och jag fastnade för det jag absolut minst trodde att jag skulle trivas i :grin:
 
Har flera klänningar av 50-talsmodellen sedan innan som jag gillar, men ska nog prova en del innan ändå. Ingen prickig dock utan vit spets ;)

En av mina klänningar, innan en cruising vi var på förra året ;) Slutar strax under knäet.
11898574_10153552929059648_1256359128665754000_n.jpg


Fastnat för:
http://shop.balochfest.se/sv/brudkl...klanning-lena.html?search_query=50&results=41
 
Idag gjorde jag en provuppsättning och jag tror det kommer bli superbra! Sedan kom några kompisar och överraskade med att bjuda ut mig på middag, så himla mysigt :love: De var inte med på möhippan och tror de ville fira mig, de med :)
 
Jag har friat, igen :D

Vi firade bröllopsdag för någon vecka sedan och nog för att det var ett väldigt fint frieri när jag frågade - men jag hade ingen ring. Inte gick jag ner på knä heller. Så lagom till ettårsdagen lyckades jag lura av mannen ringen med förbehållet att den skulle putsas upp och beställde en slät guldring som passade fint till (vi har mönstrade i vit/rödguld) med gravyr som går i linje med min vigselring (en del ur en låt samt datum, i förlovningsringarna har vi namn och datum). Låten handlar dessutom om att det bästa inte hänt än, kändes passande att komplettera "vår" låt med. Sen gick jag all in, ner på knä och frågade om han ville fortsätta vara gift med mig. Det ville han, var ju en jäkla tur :angel:
 
Har flera klänningar av 50-talsmodellen sedan innan som jag gillar, men ska nog prova en del innan ändå. Ingen prickig dock utan vit spets ;)

En av mina klänningar, innan en cruising vi var på förra året ;) Slutar strax under knäet.
11898574_10153552929059648_1256359128665754000_n.jpg


Fastnat för:
http://shop.balochfest.se/sv/brudkl...klanning-lena.html?search_query=50&results=41

Fint med 50-talsmodell! Och perfekt att dansa på borden i hela natten, jag har testat :D hade också en i den längden, med stor fluffunderkjol till.
 
Idag gjorde jag en provuppsättning och jag tror det kommer bli superbra! Sedan kom några kompisar och överraskade med att bjuda ut mig på middag, så himla mysigt :love: De var inte med på möhippan och tror de ville fira mig, de med :)

Åh vad kul med provuppsättning!
Det gjorde jag i måndags. Känner mig jättenöjd! :D
Igår testade jag smink hos den vän som ska sminka mig. Hon är utbildad Mua, så jag litar på att hon gör det bra :p
Det kommer bli ögonskugga som går åt lila, förvånande nog! :D

Avslutade dagen med att sätta en Globalkniv i ringfingret så halva nageln kapades av. Samt en bit fingertopp, fast inte så djupt att den gick av, som tur väl är. Men snygga bröllopsnaglar kan jag ju säga tack och adjöss till! Haha.

Så fin din möhippa lät förresten! Grym dag verkligen! :)
 
Igår provade jag klänningen igen, hon ville dubbelkolla hur mycket den skulle tas upp och in innan hon började sy. Nu är det 1,5 veckor kvar, jag är sjukt stressad fast att det mesta är gjort:confused: Jaja, snart är det över:p
 
Vi jagar catering. Den vi hade bestämt oss för verkar inte kunna ge kostnadsförslag :mad:

Annars har jag köpt väska och letar nu matchande skor :D
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 233
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 254
Senast: sthu
·
Hemmet Har mycket funderingar kring bostad just nu och är därför nyfiken på hur stor procent av er inkomst ni lägger på boende? Själv lägger...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 387
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 496
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp