bredbands leverantör?

N

Nazazel

jag har telias adsl men tycker att dom är alldeles för dyra 375:- per månad för 0,5 mega bit :mad:

  • vilken bredbands leverantör har ni?
    är dom bra?
    skulle ni vilja byta i så fall till vilket?
 
precis jag har hittat en annan leverantör på nätet som ska komma hit till sommaren kommer att kosta 297:- för 8mb

ska byta direct då :cool:
 
Du får flytta hit för här har kommunen hand om bredband och kostar grymma 200 kr/månad och då är det 30 mb :angel:
 
Svårt att se fördelarna med det ni skriver.
mb betyder olika Mb och mega bit är ytterligare en annan...

Skriv ut vad det är istället för fel förkortningar.
 
Om man inte vet vad det betyder frågar man.
Alla andra på tråden vet vad det handlar om ;)
mb = megabyte = en miljon tecken eller hur :confused:
Man mäter intenethastighet hur många tecken/sekund den klarar av att skicka och ta emot :cool:
Här är det optimala 30 000 000 tecken/sekund för in och ut trafik :cool:
 
:D Skulle kanske flytta dit då :idea: - fast jag skulle sakna havet... Men där är rätt trevligt annars, har åkt med pågåtåg dit en hel del :D

Mvh Cissi (som iofs har rätt bra hyra och hyfsat bredband)
 
Hastighet för elektroniska kommunikationer mäts i bps vilket är en förkortning av Bit Per Sekund.alltså inte Byte Per Sekund, vilket är 8 gånger så mycket. 1 Kbps (Kilo Bit Per Sekund) innebär alltså att tusen tecken överförs per sekund medan 1 Mbps (Mega Bit Per Sekund) innebär att 1 miljon tecken överförs per sekund.
 
Tack roligt att någon visste vad det handlade om. Jag visste skillnaderna men tyckte att 8 mega bit var lite slött och dyrt.
 
*lånar knapp*

Här kommer fröken näsvis och talar om att 0,5Mbit inte är bredband. Men jag antar att du syftar på adsl och då kan jag rekommendera en leverantör som börjar på rix och slutar på telecom :devil:

Mycket bra service och månadsavgift på 305 kr och ett bra erbjudande på modem/router :)

(eftersom man inte får göra reklam här så pm:a så ska du få länken om du är intresserad)
 
det stämmer, det är adsl jag menar men eftersom telia envisas med att kalla det för "bredband" så tyckte jag att det va lika bra att skriva det!

det är säkert ett sätt för dom att luras och få folk att tro att dom har riktigt bredband.. :devil:
 
Yes...du har så rätt så :D
Min lite förvirrande hjärna blandade ihop det jag fick lära mig när jag läste om datorer 1986-1988 :)
Hade nästan rätt men blandade ihop namn nått :o
Danke for the information :bow:
 
Här kommer fröken näsvis och talar om att 0,5Mbit inte är bredband.

Det finns ingen definierad standard av vad bredband är för något utan alla har sina egna definitioner. Så om telia och comhem vill kalla sina 512 kbps-uppkopplingar för bredband så får de göra det bäst de vill.

/Kakis civ.ing i datateknik
 
hehe kan förstå om det va svårt att komma i håg.. det va ju ett tag sen du läste ;)
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 663
Senast: Oh_really
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 270
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 390
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp