bredbands leverantör?

Det är säkerligen bättre än mitt :crazy: Går såååå segt, och ska kallas bredband. Bah.

Jag längtar till vi kan byta :)
 
Det finns ingen definierad standard av vad bredband är för något utan alla har sina egna definitioner. Så om telia och comhem vill kalla sina 512 kbps-uppkopplingar för bredband så får de göra det bäst de vill.

Nä, nu blir jag ännu mer näsvis:

<klipp>
Tidigare var den norm för bredband som många nämnde minst 2 Megabit per sekund i båda riktningarna och många leverantörer håller fast vid den definitionen. Den statligt tillsatta IT-kommissionen har dock gått ut och rekommenderat minst 5Mbit/sek åt alla före år 2005. Det motsvarar ungefär 200 gånger snabbare anslutning till Internet än med ett vanligt 56 kbit-modem.
<klipp>
Källa: svt.se bakgrund

Jag menar att den statliga it-kommissionen har tyngd i det här, även om det inte finns någon officiell definition, men man kan ju knappast kalla 0,5Mbit för bredband :crazy:
Och jag kan berätta att för 8 år sedan när jag flyttade till orten jag bor på nu skallade Björn Rosengren "bredband åt alla" och syftade då på 10Mbit ...
Nu har vi nyss fått adsl med högsta hastighet 0,5 Mbit :smirk:

/Basilika, med stort intresse i it-frågor, dock bara en "vanlig" ingenjör :)
 
Jag håller fast vid att man får kalla vad man vill för bredband, själv kallar jag min 512 kbps uppkoppling för fulband :smirk:
Om IEEE eller något annat standardiseringsorgan någon gång får för sig att standardisera bredband kallar jag det för en officiell definition men statliga ITkommisionen som precis som du skriver ändrar sin definition beroende på hur infrastrukturen ser ut i dagens läge tycker jag är en variabel.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 663
Senast: Oh_really
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 270
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 390
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp