BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Kl.
Hur länge varar en årstid,:confused: börjar tycka att det kan bli vår så man kan odla lite nu...:bump:
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Jag köpte ett växthus för att kunna börja odla morötter redan nu, vill också ha 1 miljon så att jag kan starta upp med allt med en gång! :angel: ;)

Pinsamt vad man engagerar sig! Jag började nästan gråta igår när jag inte vann auktionen på en fölunge! :o:crazy:
Men sen fick jag en annan med supernsygg pappa :D och då blev jag :love: !
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Nej? Hur får man private sales?

Ok, det var ju smart, men jag vill ju han hans hästar och har inte råd att köpa alla, och han har inte råd att köpa min för mycket heller...
Så vi får ordna private sales då?

Man måste ha minst 3 karma points och minst 2 hästar för att kunna använda sig av private sales.:)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Ingen av er som har det? Tänkte om han har så kan du kanske be en vän ta hästarna så länge tills du kan :)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Det minsta belopp som ni kan köpa hästar i private sales är för 500e ;) Så jag skulle rekommendera att ni reserverar hästarna i private sales. Eftersom det inte går att reservera i auktion, vem som helst kan vinna över dig där.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

1st of month Autumn
8th of month Winter
15th of month Spring
22nd of month till last day of month Summer

Så snart är det vår och man kan börja odla igen :D
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

*kl*

hur mycket energi bör hästen ha när man lägger den för natten? jag försöker hålla mig över 50 %, men så ser jag att andras hästar har mycket lägre energi? hur gör ni?
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Vid 20% går gränsen till att den "mår dåligt" nästa dag. Så 20% + håller jag mig till :)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Jag försöker se till att mina har minst 20%, de brukar ligga på runt 20-25% för det mesta när de nattas.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

kl

Måste växthus också vila eller kan man så nytt så fort man skördat?
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

kl

Måste växthus också vila eller kan man så nytt så fort man skördat?

Såg nu att fertility sänks så det gav mig svaret.
Vilken procent bör man hålla ovanför för att det ska ge mest? Måste det vara 100%?
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Jag brukar alltid försöka odla när fertility är 100%, då får man störst skörd. Dock är det vår imorrn så jag skulle använda vanliga fält
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

KL

Kanske en dum fråga: Är det så att summan, winnings som står på tävlingssidan, är startavgiften+vinst, så om det kostade 100e att delta och vinsten är 50e så har man egentligen vunnit 150?

För jag har alltid tyckt att det är så dyrt att tävla och dåligt att man vinner så lite i jämförelse. Men nu såg jag att jag låg plus mot imorse och då har jag ändå avlat och fött ett föl, dvs -2000 och den enda inkomsten utöver tävlingarna är lönen på 110.. :confused:
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Det kostar bara energi att tävla ;-) Summan som står är vinsten som alla deltagarna får dela på.

För mig kommer en stor del av mina inkomster kommer från tävlingar. Om du kollar på dina inkomster, kan du även kolla den i detalj. Då kan du se exakt hur mkt pengar du vann, vilken häst och när. (See the complete history). Även en sistaplats ger pengar ^^
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Kl.
Var hittar man the secret page no 1 :confused:
 

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: Myzan87
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 395
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp