BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Xanthos ger öven 10 extra energi när man klappat honom (fast bara den första man klappar) till den av ens hästar som har lägst energi.

Jag är i akut behov av en aging point! Är det någon som kan vara jättesnäll och skicka det till gåva till mig så skickar jag tillbaka imorgon? eyzgul på howrse!
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Dreama var supersnäll och skickade en AP så jag behöver ingen längre. Stort tack!!! :bow:
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Visserligen, men wheat och flax ger både produkten och bäd. Wheat bädden säljer jag alltid, däremot säljer jag delvis flax bädden och delvis behåller till mitt EC.
Däremot så har turnips numera ett fast pris när man säljer, förut så växlade den vilket gjorde att jag aldrig visste hur mkt jag skulle få. Har inte kollat exakt vilket ger mest efter den ändringen. Kanske ska göra det, bara svårt ifall det blir storm osv. Återkommer efter jag har kollat upp :D



(Heter Nostie på det spelet förövrigt, roligt med att vara kompis med svenskor där oxå)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Har inget minne av att man får strö av vetet? :confused: Men du har nog rätt, du känns lite mer erfaren. :angel:

Är det lönsamt att spara och göra mashes eller är det bättre att sälja grödorna direkt?
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Inga problem, har massa aging points så säg till om du vill ha igen. Hittar så himla många när jag motionera alla hästarna lol

Jepp man får strö från vete, men det ströet är sämre att använda till bädden än flax (vad det nu heter på svenska) . Så därför säljer jag alltid både produkten och ströet av vete.
Nja, personligen gör jag bara health mashes till hästarna på mitt EC. Det jag tjänar pengar i mit EC är att sälja grödor direkt.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Jag hade en häst som, efter den sista APn, var 2 år och 10 månader med en väntande MA. Grymt frustrerande men nu löste det ju sig på ett bra sätt.:D

Hur "odlar" man pass?
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Verkar som att man bara kan köpa pass seeds vid speciella tillfällen, man ska tydligen få ett mail när de finns tillgängliga och dom tar snabbt slut.
Man behöver 5 seeds + manure på en 15 acre meadow, vet inte om det måste vara fertile.
Blir ett pass per field och tar en månad.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

kl på mig själv

Vad händer om man lämnar hästar orörda? Alltså inte klickar på dom alls under en tid.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Tack för infon, synd att det var så sablarns svårt. Och så gav det lite väl lite kan jag tycka... Det borde väl vara fertil åker det gäller.

Lämnar man hästen orörd, varesig det gäller en enda dag eller ett år så åldras den inte och hälsa, energi och moral förblir den samma under hela perioden. Så man kan lugnt ta en paus från spelet utan att ens hästar lider av det. :)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Mjo. Jag som hade planerat att så en jäkla massa pass :angel:

Okej vad bra :)


Passa förresten på idag att döpa en av era hästar till Junior Croesus så har ni kanske turen att den förvandlas till Croesus imorgon :laugh: Ytterst liten chans, men man vet aldrig!
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Personligen använder jag så kallade "passhorses" för att få pass, eller om jag säljer hästar för pass. Man kan oxå köpa varje månad för 20% av sin kassa. Om ni ska använda det sistnämna, sälj en häst till din kompis för nästan hela din kassa. Därefter köper passet av 20% av din kassa, därefter köper din kompis tillbaka någon häst för din kassa. Om nån förstod lol.

Pass seeds kommer väldigt sällan, hade turen en gång endast. har dom kvar, inte odlat med dom ännu ^^
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Och VAD är en passhorse? :confused: Har sett på tävlingar att en del heter "Pass horse" och har undrat varför man nu döper sin häst till det. Hur får man tag på en såndäringa pass häst?
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

En "passhorse" är en dödlig häst som är minst 30 år. När den hästens hälsa går ner till 0 och den dör, då skickar man den till himlen och du får ett pass. När den dör kommer en ruta upp, så skicka inte de till "The haven".

Antingen åldrar du en häst själv (lättast om den har MA) eller om du köper en. Just nu kostar dom 50 000e i PS.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Skulle någon vänlig själv vilja berätta hur jag får in mina egna hästar i mitt center? (nyss öppnat ett)
Jag har reggat dom där, men betyder det då att jag betalar till mig själv? :crazy:

Och gärna lite allmänt om hur jag bäst startar! Har köpt 6 boxar och 6 hagar, 15 ströbäddar och inte så mycket mer! :D

(Athena Stables)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Stallar man in dom i sitt eget center så står dom där gratis :) Och har du registrerat dom där så måste det ju betyda att dom står där?

De tips jag fått om hur man bäst startar sitt center är att absolut inte köpa boxar osv :angel:
Jag har också öppnat ett center och jag ska bara odla nu i början tills jag har runt en miljon equus innan jag köper stall :o Innan dess ska jag se till att ha odlat en massa flax till bedding, morötter och gjort health mashes så att jag har tillräckligt innan jag tar in hästar.
 
Senast ändrad:
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Oj då! :o:o:o

Då får jag sälja några boxar igen och bara ha mina godingar där med andra ord! :idea:

Jag tog bort allt och skulle döpa det igen, men då hade något snott namnet! :mad:

Så nu heter det Akilles Stables istället! ;)
 
Senast ändrad:
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

*kl*

En kompis vill lägga ner och sluta spela, men han har jättefina hästar som jag vill ha :d finns det något sätt att han kan överlåta dem till mig eller måste de gå på auktion??
Kommer ju blir jättedyra och han har ju ingen användning för pengarna heller..
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Har ni båda tillgång till private sales? Då kan denne reservera hästarna där till dig :)

Annars kan han ju sälja sina hästar och sen lägger du upp en häst (eller flera om det är riktigt mycket pengar det handlar om) du inte vill ha på auktion med så högt pris som går. Så får du pengar istället.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Har ni båda tillgång till private sales? Då kan denne reservera hästarna där till dig :)

Annars kan han ju sälja sina hästar och sen lägger du upp en häst (eller flera om det är riktigt mycket pengar det handlar om) du inte vill ha på auktion med så högt pris som går. Så får du pengar istället.

Nej? Hur får man private sales?

Ok, det var ju smart, men jag vill ju han hans hästar och har inte råd att köpa alla, och han har inte råd att köpa min för mycket heller...
Så vi får ordna private sales då?
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Inser att jag svarade fel person, så Humelibumlan, du kan ignorera mig...

Jag köpte dirket åtta (eller om det kanske var sex) boxar och ett antal hagar (minns ej hur många) och visst, morötter hade jag inte den första veckan och hästarna stod på det något sämre "straw bedding", mashes har jag själv i själva spelardelen så det har jag aldrig saknat på centret? Nu, när centret är knappt en månad har jag morötter så det räcker ett bra tag framöver, samma med flaxbedding, jag har kaniner i de boxar där det behövs mest, har råd att köpa så det räcker till alla men ser inget behov av att ha det i mina "utfyllnadsboxar".

Visserligen har jag bara två fullstora boxar, fick dem via HoL, men ja, allt som allt så tycker jag att mitt center rullar på bra, så det är inget måste för att klara sig bra att vänta med boxar. På rankingen ligger centret strax under 7000, kanske inte superbra men med tanke på att det är relativt nytt tycker jag det är helt ok!

Så summa summarum: är ni supersugna på att ställa era egna hästar i det egna centret så göööör det! :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: Myzan87
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 395
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp