Bra hull eller inte ?!

Sv: Bra hull eller inte ?!

Jag började ge min häst E-vitamin, med seléntillskott, B-vitamin och någon näve sojaprotein varje dag, och hon har musklat sig fint just över ryggen, nacken och rumpan. Hon får även lucern, men det gillade ju inte Gauti... Kan verkligen rekommendera tillskotten, plus vila; jag gör något 4 dagar per vecka.

Vad är det för e-vitamin med selentillskott då? :) Vad heter det? Märke osv? Sojaproteinet vad är detta?

Nej han gillar ju inte det, men har tänkt prova det igen och blanda med betforen, men nu på sommaren är det ju ingen idé att ge lucern, så får bli till hösten isåfall :)
vila ja... det är jag dålig på! :o han vilar 1-2ggr per vecka, men ska försöka vila han mer, ska börja jobba nu i sommar dessutom så då har jag inte tid att rida jämt heller, bra för Gauti då :)

Jag skulle önska mer muskler även på benen på hästen. Ryggen håller jag med er övriga om, men glöm inte bogpartiet och bakbenen! :smirk:

Hm.. Ja och vad är det för träning som ger dessa muskler då?! Övningar tack :D

Jo det säger jag också till henne :) Ska försöka få henne att knäppa en bättre bild.

Vad för sorts markarbete menar du då? Hon har stora problem med denna häst (häst som sticker tråden, om du vill läsa) Så tror det skulle vara bra.

Svarar mer i andra tråden.

KL*

Vad tycker ni om Barkis hull då?
9840306.jpg

Detta är den nyaste bilden jag har. Inte korrekt uppställd, och han är ju inte direkt vacker på det här kortet kanske:angel:
Men det spelar ju inte så mycket roll angående hullet.

Visst är han mullig, men inte jättetjock tycker jag ej. Pälsen gör ju sitt också. Men skulle se bättre ut utan kulan.

Jag blev lite kär i den hästen nu.. Han kan få komma och bo hos mig under tiden som tant är dräktig :angel:

Hursomhaver, tycker inte han ser tjock ut utan snarare lite bukig, förmodligen pga de tappade musklerna som inte håller upp magen på honom.

Piggt och vaket uttryck, ser väldigt snäll ut. Vackert ansikte!

Jag gillar Barki, men han ser lite klen/tunn (svårt att hitta rätt ord) ut över bakdelen, men det har kanske med hans ålder att göra?

Ryggen behöver lite mer muskler, men visst hade du en dålig sadel innan den nya kom? (Som du inte haft sålänge?)

Hullet tycker jag är bra, lite mer muskler på vissa ställen bara så ser han förmodligen mer propotionelig ut.

Ja, själva ryggen behöver lite mer muskler det har du väldigt rätt i. Hade som du säger en dålig sadel förut, men den är utbytt nu. Angående bakdelen tror jag faktiskt att det är väldigt mycket vinkeln på kortet som ställer till det. För det tycker jag nog inte att han är annars! Skall se om jag kan hitta ett bättre foto.

Vad är det för e-vitamin med selentillskott då? :) Vad heter det? Märke osv? Sojaproteinet vad är detta?

Nej han gillar ju inte det, men har tänkt prova det igen och blanda med betforen, men nu på sommaren är det ju ingen idé att ge lucern, så får bli till hösten isåfall :)
vila ja... det är jag dålig på! :o han vilar 1-2ggr per vecka, men ska försöka vila han mer, ska börja jobba nu i sommar dessutom så då har jag inte tid att rida jämt heller, bra för Gauti då :)

Blev rekommenderad att köpa tokosel, finns på apoteket (med E-vit& selén), men de hade motsvarande på granngården. Där köpte jag också sojan. Frågar du dem så kan de visa, tror jag. Kan kolla märket i morgon.

Jag blev lite kär i den hästen nu.. Han kan få komma och bo hos mig under tiden som tant är dräktig :angel:

Hursomhaver, tycker inte han ser tjock ut utan snarare lite bukig, förmodligen pga de tappade musklerna som inte håller upp magen på honom.

Piggt och vaket uttryck, ser väldigt snäll ut. Vackert ansikte!

Ja, han är väldigt söt tycker jag också :) Ser så snäll & oskyldig ut, men ack vilket monster :angel: Men så får man inte säga, han är bara osäker :(

Ja, han tappar nog muskler nu när syrran inte kan rida honom, är ju inte så konstigt. Hoppas bara syrran inte kommer ge upp honom, hon har så dåligt med träningsmöjligheter där hon bor tyvärr.

Visst är han mullig, men inte jättetjock tycker jag ej. Pälsen gör ju sitt också. Men skulle se bättre ut utan kulan.

Ja, dom har ju fortfarande vinter och snö kvar där uppe så :) Får se när vinterpälsen ramlar av ifall man kan få en mer rättvis bild :)

Blev rekommenderad att köpa tokosel, finns på apoteket (med E-vit& selén), men de hade motsvarande på granngården. Där köpte jag också sojan. Frågar du dem så kan de visa, tror jag. Kan kolla märket i morgon.

Ja, vad bra :) Är det pulver, eller flytande?! :) Ingen aning om vad det ens är för något :angel: Och sojan?

din pålle har fått en fin rund rumpa, mycket bättre på kort tid.

Ja vad roligt att höra att det blivit någon förändring :) har klättrat mycket, samt ridit i ojämt terräng. Det gör nog susen. Ryggmusklerna är desto svårare att få till :smirk:

psst: Tömkörning, markarbete i löst tillstånd.. Tokbra !!

Vad för sorts markarbete menar du då i löst tillstånd? Övningar? :)
Tömkörning ska påbörjas, varken jag eller hästen har gjort det förut. har köpt en gjord måste bara införskaffa mig tyglarna också :)

Lite nya hull bilder på Gauti, jag personligen tycker att han fått mer muskler på bakdelen, dessutom har hans hull blivit stadigare över hela kroppen. vad tycker ni som inte ser Gauti varje dag?! :)

DSC00538.jpg

DSC00537.jpg

DSC00536.jpg

DSC00530.jpg

Killen som rider :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 208
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 533
Senast: Sedna
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 806
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka