Bra hull eller inte ?!

Sv: Bra hull eller inte ?!

öka högivan i boxen så vet du att han får tillräckligt.
3-4 kg, gör ordning en egen påse.
att ge en giva på 1 kg per gång mättar inte en häst i den storleken.
selen hjälper till att bygga upp kroppen, läs på andra trådar. är inte så bra på det själv.
longera i 20 min på liten volt sliter på hästen om man inte gör det på rätt sätt.
tömkör i stället.
du rider ju inte så mycket .
rider man ett hårt ridpass eller uteritt i flera timmar så mår kroppen bra av att vila dagen efter.
eftersom du är så uppmärksam på din häst så kommer det att bli bra.

Lite extra protein är bra för muskelbyggandet!

Han behöver mer muskler på rumpan och över ryggen, men ser annars fin ut. Hullet är lite svårt att bedömma, helst vill man ju känna, men det ser bra ut, han ser jämn och fin ut.

Hejsan!

Såg att det var en tråd ute med bra hull eller inte...

Så då tänkte jag visa en bild på min häst :angel: och hoppas få lite råd på hur hon ska se ut.
63217_1167951712.jpg

Tindra 6år

Jag vet inte om man kan göra så här:confused: Bara hoppa in i en annans tråd...
Om det var ofint så ber jag om ursäkt men jag är ny och vet inte riktigt hur detta fungerar:crazy:

Det brukar vara okej att hoppa in i trådar ;)
Tycker att det var en svår bild att bedömma hull på. Du har ingen utan ryttare?
Tycker hon såg väldigt stor och fin ut annars!

öka högivan i boxen så vet du att han får tillräckligt.
3-4 kg, gör ordning en egen påse.
att ge en giva på 1 kg per gång mättar inte en häst i den storleken.
selen hjälper till att bygga upp kroppen, läs på andra trådar. är inte så bra på det själv.
longera i 20 min på liten volt sliter på hästen om man inte gör det på rätt sätt.
tömkör i stället.
du rider ju inte så mycket .
rider man ett hårt ridpass eller uteritt i flera timmar så mår kroppen bra av att vila dagen efter.
eftersom du är så uppmärksam på din häst så kommer det att bli bra.

Ska säga till stallägaren att öka på 1kg i kvällspåsen! :) Dom är så bra stallägarna, så det blir inga problem. Dom har frågat förut om jag vill att han ska få mer hö dessutom och just då ville jag inte de, men man kan ju ändra sig :angel:
Ska börja att tömköra, kan dock inte tekniken, men får lära mig :) Gauti kan det inte heller, men då får vi göra som med allt annat -Lära oss tillsammans. Har köpt en tömkörningsgjord, bara tömmarna som måste införskaffas först.

Lite extra protein är bra för muskelbyggandet!

Han behöver mer muskler på rumpan och över ryggen, men ser annars fin ut. Hullet är lite svårt att bedömma, helst vill man ju känna, men det ser bra ut, han ser jämn och fin ut.

Ja, musklerna har aldrig funnits där faktiskt, men dom ska komma har jag bestämt :rofl: Har bättre förutsättningar för de i det nya stallet och så ska protein införskaffas!

Hejsan!

Såg att det var en tråd ute med bra hull eller inte...

Så då tänkte jag visa en bild på min häst :angel: och hoppas få lite råd på hur hon ska se ut.
63217_1167951712.jpg

Tindra 6år

Jag vet inte om man kan göra så här:confused: Bara hoppa in i en annans tråd...
Om det var ofint så ber jag om ursäkt men jag är ny och vet inte riktigt hur detta fungerar:crazy:

Här får man hoppa in hur man vill, för det är min tråd :rofl: Den är ju gjord för att andra också ska kunna fråga om sina hästar såklart!
Vilken stor mysig häst du ser ut att ha! Jag som tycker min Gauti är stor :d Ser väldigt trevlig ut tycker jag!

Hejsan !!!

Vad bra att vi andra får hoppa in :bump: då gjorde jag inte bort mig totalt iaf.

Tindra är inte så stor manken ca 135-137. Men hon är nog ganska kraftig el tjock om man vill säga det.

Jag kan inte så mkt om islandshästar så jag tycker att Buke va en helt underbar sida :) att få råd och hjälp!!!

KramiZar :D

Hejsan !!!

Vad bra att vi andra får hoppa in :bump: då gjorde jag inte bort mig totalt iaf.

Tindra är inte så stor manken ca 135-137. Men hon är nog ganska kraftig el tjock om man vill säga det.

Jag kan inte så mkt om islandshästar så jag tycker att Buke va en helt underbar sida :) att få råd och hjälp!!!

KramiZar :D

Oj, ser mycket större ut! :) Eller så kanske du är kort?! Ibland kan ju även bilden luras. Min häst är 145, så då är det han som är stor i alla fall då :rofl:

Bukefalos är ett toppen ställe för att lära sig allt om vad man än vill veta! Jag har fått MASSOR med hjälp, råd och tips härifrån från kunniga och snälla människor som tagit sig tid till att hjälpa! Verkligen toppen :bow:

Det brukar vara okej att hoppa in i trådar ;)
Tycker att det var en svår bild att bedömma hull på. Du har ingen utan ryttare?
Tycker hon såg väldigt stor och fin ut annars!

Har kollat på alla bilderna som jag har i datorn på Tindra och det är bara med ryttare eller när hon busar i hagen. Inser att jag måste ut å fota i helgen. Kan inte fatta varför jag inte har några bilder på henne när jag har ställt upp de andra hästarna och fotat:crazy:

Oj, ser mycket större ut! :) Eller så kanske du är kort?! Ibland kan ju även bilden luras. Min häst är 145, så då är det han som är stor i alla fall då :rofl:

Bukefalos är ett toppen ställe för att lära sig allt om vad man än vill veta! Jag har fått MASSOR med hjälp, råd och tips härifrån från kunniga och snälla människor som tagit sig tid till att hjälpa! Verkligen toppen :bow:

Hihi :) jag såg nu att du kommer från Sundsvall :bump: Det va ju kul för det gör ju vi oxå

Nej helt rätt jag är inte så stor ca 165. :)

Hihi :) jag såg nu att du kommer från Sundsvall :bump: Det va ju kul för det gör ju vi oxå

Nej helt rätt jag är inte så stor ca 165. :)

Ja, jag gör ju det! :) Vi är inte så många ifrån Sundsvall här på Bukefalos, så kul med en till som kommer därifrån! :)

Då var det nog därför hästen såg stor ut, samt staketet i bakgrunden kan nog lura ögat också. Men tycker hästen ser ut att ha en trevlig kroppsform, ser mysig ut på nå vis :)

Vart i Sundsvall bor du?

Ja, jag gör ju det! :) Vi är inte så många ifrån Sundsvall här på Bukefalos, så kul med en till som kommer därifrån! :)

Då var det nog därför hästen såg stor ut, samt staketet i bakgrunden kan nog lura ögat också. Men tycker hästen ser ut att ha en trevlig kroppsform, ser mysig ut på nå vis :)

Vart i Sundsvall bor du?

Vi bor i Kovland :) Flyttade hit 2002. Var håller du till?

Återgår till trådens syfte :)

Ni är varmt välkomna att lägga in bilder på era hästars hull också! Bra att kunna se skillnader och jämföra lite...Nog för att alla hästar har olika förutsättningar, samt kroppsbyggnad då, men lärorikt är det i vilket fall som helst!

Yrpa i september 2005
1-21sept.JPG

oktober 2005
http://www.simlir.se/grafik/yrpabild/ext/2-okt06.JPG

April 2006
http://www.simlir.se/grafik/yrpabild/ext/4-4april06.JPG

Runt midsommar 2006
http://www.simlir.se/grafik/yrpabild/ext/3-midsommar06.JPG

I december 2006
5-december06.JPG

Underbara Yrpa
http://www.simlir.se/underbarayrpa.htm

Här är i alla fall min lilla hästs utveckling, hon har ju tappat massor nu när hon bara går i hagen och äter, men ja, det är inte omöjligt att få en ful häst fin ;)

Hon är riktigt snygg nu Yrpa!

Här kommer bilder på Kjarni. För hans del har det bara gått utför.
04-07
kjar.jpg

kja.jpg

kjarni.jpg

kjarnitjockis.jpg

84593_1174574707.jpg

Har fotat en bild på Tindra i hagen :smirk: Jag kan hålla med om att jag inte fotar bra men jag fotar iaf:angel:

Riktigt fin på December bilden :)

Vad gjorde du för träning för att få detta fina resultat?

84593_1174574707.jpg

Har fotat en bild på Tindra i hagen :smirk: Jag kan hålla med om att jag inte fotar bra men jag fotar iaf:angel:

Är hästen lite överbyggd? Eller är det marken som luras?! Min häst är mycket överbyggd och tyvärr är det ju rätt vanligt bland islandshästarna :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 208
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 533
Senast: Sedna
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 806
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka