Bra hull eller inte ?!

Sv: Bra hull eller inte ?!

Här kommer på Vattar....
8434591.jpg

framifrån
8434750.jpg

bilderna är tagna idag och jag tycker nog han är helt ok! Vi jobbar på att få upp ryggen och magen...;)

6940432.jpg

december 2006 tror jag....

Här kommer på Vattar....
8434591.jpg

framifrån
8434750.jpg

bilderna är tagna idag och jag tycker nog han är helt ok! Vi jobbar på att få upp ryggen och magen...;)

6940432.jpg

Vågar man fråga ifall hästen är överbyggd? Eller är det marken som lutar här också?! :rofl:

Du är helt inne på om dom är överbyggda :rofl: :rofl:
Min är också överbyggd;)

Ja, jag är väldigt inne på det jag hehe :) Mycket för att min också är det. Tänk att det blivit så vanligt :smirk: nu kan man inte längre skylla på att det är därör det går som det gör ibland med träning osv :angel: , för nu är ju så många överbyggda

Hon är inte så fin i hullet nu :angel:

5.jpg

Kanske kan ha överseende med att hon knappt blivit riden sen innan jul iom min graviditet. Nu är hon omusklad och lite smårultig.. Men det är sådant som försvinner med rätt träning sedan.

Vågar man fråga ifall hästen är överbyggd? Eller är det marken som lutar här också?! :rofl:

Han är överbyggd. Men det gör oss inte så mkt. När man får upp ryggen lite så brukar det inte se ut som att han är lika överbyggd.
:)

Han är överbyggd. Men det gör oss inte så mkt. När man får upp ryggen lite så brukar det inte se ut som att han är lika överbyggd.
:)

Nej, håller med :) Ser mycket bättre ut när dom rids osv. Min är mycket mer överbyggd än din dessutom :) Men älskar han i alla fall :love:

Nej, håller med :) Ser mycket bättre ut när dom rids osv. Min är mycket mer överbyggd än din dessutom :) Men älskar han i alla fall :love:

Men alltså? Hur många islandshästar är INTE överbyggda? tycker nästan alla är det mer eller mindre....

Men alltså? Hur många islandshästar är INTE överbyggda? tycker nästan alla är det mer eller mindre....

Ja, det finns ju många som inte är de :) men som du säger väldigt vanligt numera att dom faktiskt är överbyggda :smirk: Vilket ju är lite tråkigt.

Ja, detta är då syrrans häst Mausi :) Hon undrar om han har blivit för bukig? Han rids inte nu pga massor av faktorer... Ja vissa av er har nog läst om att jag skrivit om han förut. I alla fall, så vad tycker ni? För mycket bukig? Jag tycker han är för bukig i alla fall

Bild.jpg

Förut, inte alls längesedan, några veckor bara såg han ut såhär, det tycker jag såg bättre ut:

namnls-2.jpg

Och så mer rättvisa bilder på Gauti, då vinterpälsen är sågott som borta nu :) Bra hull eller inte?
DSC00328.jpg

DSC00345.jpg

Gauti ser väldigt trevlig ut i hullet nu, dock vill jag se mer ryggmuskler!

Vad bra! :) Ja, det jobbar vi på! :) Vi travar över bommar nu... :idea: Men nåt mer för att träna specifikt ryggmusklerna? Klättring är väl mest för baken?! Klättrar, rider mycket i ojämn terräng, travar och skrittar över bommar är det jag gör just nu för musklernas skull.

Just ryggmusklerna tycker jag är svåra att få att träda fram, men med mer träning så får jag hoppas Gauti och jag lyckas!

Vad tycker du om Mausi då? Visst är han lite för bukig? Det är i alla fall vad jag tycker.

Det är svårt att avgöra om skäcken iom att han inte är uppställd, men på bilden ser han ju lite "rund" ut ;)

Där han travar är han snygg.. Hon kan inte försöka markarbeta honom istället?

Jag började ge min häst E-vitamin, med seléntillskott, B-vitamin och någon näve sojaprotein varje dag, och hon har musklat sig fint just över ryggen, nacken och rumpan. Hon får även lucern, men det gillade ju inte Gauti... Kan verkligen rekommendera tillskotten, plus vila; jag gör något 4 dagar per vecka.

Och så mer rättvisa bilder på Gauti, då vinterpälsen är sågott som borta nu :) Bra hull eller inte?
DSC00328.jpg

DSC00345.jpg

Jag skulle önska mer muskler även på benen på hästen. Ryggen håller jag med er övriga om, men glöm inte bogpartiet och bakbenen! :smirk:

Här kommer på Vattar....
8434591.jpg

framifrån
8434750.jpg

6940432.jpg

Söt häst, ser ut att vara en liten en ;) Jag skulle önska mer hals- och ryggmuskler.

Det är svårt att avgöra om skäcken iom att han inte är uppställd, men på bilden ser han ju lite "rund" ut ;)

Där han travar är han snygg.. Hon kan inte försöka markarbeta honom istället?

Jo det säger jag också till henne :) Ska försöka få henne att knäppa en bättre bild.

Vad för sorts markarbete menar du då? Hon har stora problem med denna häst (häst som sticker tråden, om du vill läsa) Så tror det skulle vara bra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 208
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 533
Senast: Sedna
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 806
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar