Borttappat gröntkort

Status
Stängd för vidare inlägg.

TheHunted

Trådstartare
Hejsan.
Har en kompis som vill med mig på en tävling nu nästa månad.
Hon tog grönt kort för kanske 6-7 år sedan men har nu tappat bort kortet.

Hur gör man? Måste hon ta ett nytt eller finns det upp skrivet i ett register nån stans?

Sv: Borttappat gröntkort

Det vill jag också veta.
Tog mitt för väldans massa år sedan och har inte sett det på nästan lika många år :angel:

Hon ska kontakta det distrikt där hon tog kortet. Om de hittar henne i registret får hon ett nytt kort mot en avgift som är olika i olika distrikt.
Om de inte hittar henne i registret så måste hon ta ett nytt.

Eftersom hon tog kortet för bara 6-7 år sedan borde hon finnas i registret, under förutsättning att provledaren rapporterade in alla som gjort godkända prov.
Tog man kortet de första åren så kan distriktet ha tappat bort registreringen, det var en massa strul i början med det i en del distrikt.

Notera att det är det distrikt som den klubb man tog kortet hos tillhör(de), inte det distrikt man själv tillhör idag.

Jag ringde till Skånes ridsportsförbund (såg du oxå är Skåning) så letade de fram i sina gamla register att jag tagit det och så fick jag betala in en avgift och så kom ett nytt kort hem till mig.

Har du tagit kortet i ett annat län får du ringa till dem och beställa ett nytt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
1 565
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 385
Senast: fixi
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 169
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 344
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V