Bortsprugnahund-sidor?!

Anna_Lillen

Trådstartare
Vi har hittat en utmärglad (men väldigt glad) tax på vägen idag. Vi har ringt polisen som inte hade någon anmälning och kollat alla sidor vi hittat på nätet. Vad finns det för sidor? Finns det någon annanstans att vända sig? Den saknar halsband och märkning i örat :( han har antagligen rymt från någon jägare så morfar som själv jagar har ringt alla jaktlag runt om i närheten men ingen saknar den. Hur långt kan en bortsprungen hund gå?

Sv: Bortsprugnahund-sidor?!

hittadjur.se och jägarförbundet har sidor om bortsprungna hundar.

Vart hittade du hunden? vet en jägare som har en hund som sprang bort för nåb vecka sen, dock tror jag att den hade id-märkning... är det en tik?

Kontakta även polisdistrikten runtom. De har troligtvis inget samarbete. En hund kan springa långt. Kontakta även den lokala taxklubben. Och så hör med den lokala Brukshundklubben om de har så att de kan läsa av chipet som hunden förmodligen har i nacken.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 696
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker... 23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 818
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 284
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 479
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka