angiepangie
Trådstartare
Denna tråd faller väl någonstans mitt emellan äldre ungdom och hund, men eftersom problemet gäller hundägarskap postar jag tråden här.
Det är såhär, att min sambo hade en hund med sitt ex.
När dom gjorde slut bestämdes det att hon skulle ta hunden,
efter massa bråk och dumheter.
Hon sa att hon själv fixat så att hon stod som ägare på hunden, men
behöver inte dåvarande ägaren (min sambo) göra det?
Det låter väldigt konstigt i mina öron att man kan byta ägare på en hund
utan ägarens godkännande?
Hur som helst, problemet ligger i att han inte tagit tag i det utan litar på att hans ex fixat det.
Visserligen har jag kanske inte med det att göra, men för mig är det en ganska stor grej att stå som ägare på en hund och speciellt om man inte ens har hunden och inte haft på snart 5 månader.
När jag försöker prata med honom om det blir han irriterad, mestadels för att han definitivt inte gillar sitt ex och inte vill prata om henne, så det slutar alltid med att jag ger mig.
Och som sagt, det påverkar ju inte mig direkt.. Mer än att om det händer något och han måste stå för det ekonomiskt så är det klart det påverkar mig också då vi har mer eller mindre delad ekonomi.
Så frågan är ju.. Har jag "rätt" i att han borde reda ut det så allt blir som det ska eller ska jag bara sluta bry mig om det och låta honom fixa det själv?
Det är såhär, att min sambo hade en hund med sitt ex.
När dom gjorde slut bestämdes det att hon skulle ta hunden,
efter massa bråk och dumheter.
Hon sa att hon själv fixat så att hon stod som ägare på hunden, men
behöver inte dåvarande ägaren (min sambo) göra det?
Det låter väldigt konstigt i mina öron att man kan byta ägare på en hund
utan ägarens godkännande?
Hur som helst, problemet ligger i att han inte tagit tag i det utan litar på att hans ex fixat det.
Visserligen har jag kanske inte med det att göra, men för mig är det en ganska stor grej att stå som ägare på en hund och speciellt om man inte ens har hunden och inte haft på snart 5 månader.
När jag försöker prata med honom om det blir han irriterad, mestadels för att han definitivt inte gillar sitt ex och inte vill prata om henne, så det slutar alltid med att jag ger mig.
Och som sagt, det påverkar ju inte mig direkt.. Mer än att om det händer något och han måste stå för det ekonomiskt så är det klart det påverkar mig också då vi har mer eller mindre delad ekonomi.
Så frågan är ju.. Har jag "rätt" i att han borde reda ut det så allt blir som det ska eller ska jag bara sluta bry mig om det och låta honom fixa det själv?