Bondgård/farm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bondgård/farm

kl

Jag har hittills bara gått med i de co-op som min dotter startat. Tycker det känns tråkigt när folk ansluter sig utan att göra något och tar upp plats.
Det tar bort lite av odlarglädjen när de gör det flera gånger.

Sedan tyckte dottern och jag att det var skoj att vi också hade möjlighet att skaffa hund, :idea: då vi inte varit med så länge, och varken har FV-cash eller tillräckligt med intjänade pengar än. Jag har satsat mina pengar hittills på att utöka farmen, men jobbar på att få den större. :love:
Jag är inne så gott som varje dag hos alla mina grannar, bara när FV strular för mycket som jag ger upp.
 
Sv: Bondgård/farm

*kl*

Är det bara jag som inte förstår tjusningen med co-op? Känner som många andra här i tråden att det liksom inte blir något av det om man inte gör allt själv :confused: Känns som att antingen är det ingen som bryr sig och det blir inget av det, eller så är alla plantor redan sådda och då känns det lite sniket att gå med, för man bidrar ju inte med något även om man sätter plantorna i fråga?

Ser att ni reagerar på att man odlar annat när man är med i co-op, för min del beror det på att jag väntar in lämplig tidpunkt att odla aktuell gröda, istället för att låta fälten stå tomma så odlar jag något annat som passar bra in i tidsplanen, för att sen när det är dags odla rätt gröda.

Jag vill gärna ha en elefant, någon som vill hjälpa till?
 
Sv: Bondgård/farm

Jag tycker att det är bra att ha backup! Om någon inte hinner skörda i tid så är det skönt om det finns lite extra på en annan farm. Folk har ju ett liv och det kan komma något emellan trots allt. Därför välkomnar jag gärna folk till co-open även om det är fullsått. Man vet ju inte om det kommer att behövas. Och jag välkomnar mina "bra" grannar att gå med i co-open och få belöningen! Det är ok för min del.
 
Sv: Bondgård/farm

kl

Jag tycker att det är jättebra att man nu bara måste klicka en gång för att skörda träd eller djur, men hur gör man om man vill sälja eller flytta dem?
 
Sv: Bondgård/farm

Du får skörda dom först, sen kommer den gamla fliken upp då du kan välja om du vill flytta på dom eller sådär...
 
Sv: Bondgård/farm

Jag blev också jätteglad när jag upptäckte det! Allt går mkt fortare nu :bow:. Eller ja, allt annat är ju segare än sirap så jag är glad för det lilla...:cool:
 
Sv: Bondgård/farm

Jag blev lite överraskad först, men vad skönt det är.
Det skulle också underlätta mycket om det var lättare, när man ska in till sina grannar för att hjälpa till
 
Sv: Bondgård/farm

För någon dag sedan var jag med om att jag kunde gå in till mina grannar och fertilisera, :), men kunde inte mata deras hönor.
I morse fungerade det igen, men nu i eftermiddag skulle jag gå in till en ny granne, och då kunde jag inte mata hönorna igen. Pust.
 
Sv: Bondgård/farm

Mina grannar kom tillbaka helt plötsligt en dag :confused:

fast jag som inte har någon hund längre IRL gillar hundarna skarpt :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Bondgård/farm

Beror väl på att grannarna blockerat farmville...då försvinner dom, men sen kunde dom väl inte hålla sig så dom började spela igen.
 
Sv: Bondgård/farm

kl

Grrr...

Jag har skördat från samma stycke tre gånger nu ikväll. Det hänger sig, jag får uppdatera, och där är det tillbaka igen, oförändrat.
Jag blir så :devil:
 
Sv: Bondgård/farm

Usch just nu är jag rätt irriterad på FV. Att ladda spelet är total gambling och har varit så i 2 veckor nu. Ibland kommer jag in på första försöket ibland på försök 20 och ibland inte alls. Just nu är jag en väldigt dålig granne för jag har inte tid att först sitta och ladda om spelet x antal gånger sköta farmen och sedan gå runt till mina grannar. Varje grannes farm tar flera minuter att ladda och sedan ytterligare tid innan pop upen kommer om ifall det blev något ägg eller inte. Genomsnittstiden för att gödsla hos grananrna är nu uppe i över 5 minuter/granne =ohållbart.

Igår var ja med om en "spännande" sak. Jag skulle gödsla hos Zizzy och fick de vanliga popupen om att chasa kråkor och gösling. Jag kollade inte om påsarna komit upp utan tryckte bara på första bästa ruta och kom in i shopen :confused: Jag kunde göra vad jag ville på hennes farm plantera/skörda djur placera ut nya dekorationer osv. Nej jag var inte så elak så jag gjorde något men ett tag var jag sugen att lämna ett spår efter mig men avstod till slut.
 
Sv: Bondgård/farm

Det där hände min mamma härom dagen. Hon var inne på min farm o kunde skörda både träd och grödor.
 
Sv: Bondgård/farm

Det har hänt mig också, men det har hittills återställts om man uppdaterar och går in igen. (Eller bara går in igen)

För :devil: att det håller på så här. Grannarna är nästintill hopplöst att besöka. Jag kämpar på, har fått många härifrån. Jag kollar på buke under tiden det krånglar på FV. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 384
Senast: Amha
·
Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 454
Senast: skogaliten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp