Bondgård/farm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bondgård/farm

Jag har pratat ihop mig med några grannar innan jag ens har startat en co-op. Annars går det inte att få guld. Vi har satsat på att synka ihop oss och därför har jag haft fälten vilande i väntan på att alla ska vara beredda. Jag har inte lagt ut ett co-op på vinst och förlust, det är nog svårt att lyckas då. Men visst, om man har många grannar som är aktiva så behövs det antagligen inte. Jag har många grannar, men jag tror ändå att man måste jobba en del för att lyckas med guld. Ska kanske prova att inte jobba så mycket innan och se om det blir guld. Då kommer det inte att kännas lika surt om folk snyltar.
 
Sv: Bondgård/farm

*kl*

Gick själv med i ett jobb bara 30 min efter att en granne startade det. Det är bara vi två, började fatta misstankar när det endast var jag som skördade. Gick in på dens farm och såg att personen i fråga odlade mer än det som co-op handlade om. Och sen var många rutor tomma. Känns superkul att dra hela lasset själv :grin:

Jag har skördat runt 800 grödor grannen runt 200...
 
Sv: Bondgård/farm

kl

Är det bara jag som stör mig lite på den nya 5000-kronorsvalpen?
Känns ju lite sådär när man har pungat ut med 295000 i onödan... :/
 
Sv: Bondgård/farm

Ilandsproblem. Har man kommit upp en bit i level har man förmodligen ganska ordentligt på "kontot" och då spelar det ingen roll. Det är väl mer irriterande med sånt som man bara kan köpa för FV-sedlar?
 
Sv: Bondgård/farm

Gåvosystemet verkar ha gått i spinn. Har fått massor av goldbears och saker till Mansion. Och att acceptera och ge tillbaka gåvor fungera supersegt. Om det ska vara på detta viset så kommer jag inte hinna skicka så mycket gåvor, kan ju inte sitta i evigheter för att acceptera och skicka gåvor.
 
Sv: Bondgård/farm

Nja, faktiskt inte. Jag låtsas som att de sakerna inte finns ;)
Jovisst är det ett ilandsproblem, men det stör mig likväl.
 
Sv: Bondgård/farm

kl

Jag är med i en coop-up där vi ser ut att kunna få guld. :)
Min första, så det vore kul om man lyckades... Men jag har så få aktiva grannar! Det är lite trist. De flesta låter sin farm stå och förfalla. :(
 
Sv: Bondgård/farm

*KL*

Jag trodde inte man skulle behöva mata valpen mer än 14 dagar, men det räknar fortfarande ner tid tills den är hungrig nästa gång. Jobbigt att mata den varje dag... Men den lär ju inte rymma nu då eftersom den fått mat 14 dagar. Jag köpte dock en till så nu vill den oxå ha mat. Jag som aldrig skulle skaffa hund igen! Jaja, jag behöver inte gå ut och rasta den i alla fall!

Idag är alla mina vita hönor pyttesmå. En annan dag saknade alla ankorna fötter... Skumt! :D
 
Sv: Bondgård/farm

Nu har jag också köpt en valp till :)

Mina vita höns är också pyttesmå idag. Eller egentligen är det ju så att alla de andra hönsen är jättestora :p
 
Sv: Bondgård/farm

Den kommer tydligen fram om du låter din bonde knalla runt lite. Jag sitter här och muttrar för jag tog bort massor m hundkäk då jag trodde att det var färdigmatat efter 14 ggr, nu har jag en ny hund och den gamla är inte fullvuxen och jag måste alltså ha dubbelt m käk. Shit.
 
Sv: Bondgård/farm

Ja, jag sparade också bara mat för 14 dagar. Typiskt. Men det går att begära mer åtminstone. Det är en bra funktion.
 
Sv: Bondgård/farm

För en gångs skull var jag smart och sparade hundmat! :D Fast nu måste man ju ha hundben istället så det är bara att önska sig mer sånt... :D
 
Sv: Bondgård/farm

Den kommer tydligen fram om du låter din bonde knalla runt lite. Jag sitter här och muttrar för jag tog bort massor m hundkäk då jag trodde att det var färdigmatat efter 14 ggr, nu har jag en ny hund och den gamla är inte fullvuxen och jag måste alltså ha dubbelt m käk. Shit.

Haha läste en aning fel här. :D:o
Istället för knalla runt läste jag knulla runt haha
Kollade bara lite snabbt och böt sedan till ett annat fönster.
 
Sv: Bondgård/farm

Men hur ska man använda hundkexen? Jag kunde bara ge min hund ett kex, sen gick det inte fler gånger.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 384
Senast: Amha
·
Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 454
Senast: skogaliten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Unga brottslingar
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Jämställt förhållande

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp