Bondgård/farm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bondgård/farm

KL

Hallå gott folk! Vill också blanda mig i här lite... Spelar dagligen. ;)

Vad är det för skolbuss ni pratar om? Den har jag inte sett... *nyfiken*
 
Sv: Bondgård/farm

kl

Vad tycker ni om "fripassagerare" på co-op? Mina aktiva vänner som jag har en aktiv realation till tycker jag det bara är kul om de kan följa med på en co-op och få något extra via mitt och de andras jobb. Men sen när det dyker upp inaktiva grannar som aldrig ger presenter, aldrig gödslar aldrig syns normalt. Och de snor åt sig de sista platserna i en co-op när det ser ut att kunna bli guld på den. Jag har sett nu att några stycken har gått med i mina co-ops utan att ens plantera rätt sorts växter utan de har haft helt annat på sina fält. Funderar på att ta bort såna personer som vänner, har tillräckligt med bra grannar ändå. De här nya fripassagerargrannarna har jag fått pga av att jag har velat ha fler spelande grannar i MafiaWars. Så det är inga personer som jag känner alls. Totala främlingar.
 
Sv: Bondgård/farm

Knepigt - ena jag tycker att det är ett ilandsproblem - det andra jag blir skitirriterad. Men kan man verkligen få någon bonus för något man inte sått? Ibland när jag ser att mitt coopgäng sått allting som behövs så odlar jag något annat - och jag trodde då att jag fick för det jag sått o skördat - inte för att jag var med i coopen.
Nu gick jag in och kikade i jobhistory - det står 0 % på en del under details så då kan dom knappast fått någon bonus.
 
Senast ändrad:
Sv: Bondgård/farm

Jag har inga grannar som jag inte vet vem de är över huvud taget, finns ingen anledning, så jag har inte det problemet. Har man massa grannar får man väl räkna med att de hakar på lite överallt, det är liksom det som är poängen med spelet..
 
Sv: Bondgård/farm

Jo, det är ju mitt eget fel som har velat ha många aktiva grannar. Det ger ju fördelar i spelet. Det är väl bara att börja rensa lite bland folket.
 
Sv: Bondgård/farm

Ja, du får kanske ingen bonus, men du får sakbonusen. En cirkuselefant, en minipagoda eller vad det nu är som man få som bonus. Det irriterar mig faktiskt en del. Hade personerna frågat mig innan om det var ok att gå med för att få bonussaken så hade jag sagt ja. Men att bara snika in och inte ens försöka bidra till resultatet känns så sniket. Jag har to.m. uppmanat några av mina bra grannar att gå med i co-open för att få bonusen så jag är inte missunnsam mot alla. Som sagt, mina bra grannar vill jag gärna att de ska få bonusarna de också. Men inte fripassagerarna.
 
Sv: Bondgård/farm

Åsså är det sådär lagom kul när man planerat innan och när man går med så är redan allt planterat.
Ännu roligare är att de inte skördat ännu fast de har varit färdiga i närmare 4 timmar så vi förmodligen inte får guld.

(du såg väl att jag bara planterade 9 plantor? De räknas tydligen inte in alls :()
 
Senast ändrad:
Sv: Bondgård/farm

Jo, fatta att jag har väntat på att jobbet ska bli klart ända sen 17-tiden. Jag gav upp och planterade nytt till slut istället för att kunna starta någon ny co-op. Det såg ju så bra ut.

Det är därför som man behöver flera som planterar lite extra, folk kan ju falla ifrån.

Vi fick förresten guld. Du bidrog med i alla fall 1% av jobbet ser jag :-) Jag försöker gärna igen.
 
Senast ändrad:
Sv: Bondgård/farm

Jag har gått med i nån co-op nån gång trots att det mesta eller allt varit odlat. Jag trodde verkligen inte att det spelade nån roll för det andra som höll på med samma jobb. Jag har varit med på jobb där andra gjort samma sak och det har inte gjort mig nånting. Jag tror inte att det är bonusen de flesta är ute efter ändå utan rosetten gällande co-op.

När det inte finns nåt jobb som passar kan jag gå med i ett som nästan är färdigt, komma ett steg närmre en rosett och sen ta ett jobb som jag hinner bidra till nästa dag.

Om vi är grannar kan du ta bort mig om detta stör dig. Jag ger presenter varje dag, hjälper mina grannar med vad de behöver och både gödslar och matar höns. Publicerar alltid när jag får bränsle att dela med mig av och när jag hittar ägg, kalvar, tjurar eller andra djur. Men så glider jag ju på en räkmacka ibland, helt oförstående att det stör vissa så mycket.
 
Sv: Bondgård/farm

Nej, vi är inte grannar. Jag hade inte tagit bort dig eftersom du faktiskt bidrar själv i spelet. De som jag blev lite ledsen över är några som är helt nya grannar hos mig och de har bara klivit in i co-open. I-landsproblem absolut! Men jag har faktiskt kämpat en del för att jobbet ska få guld, och sen glider andra in utan att ha bidragit alls med något tidigare. Det spelar ingen roll, jag kände mig bara lite utnyttjad. Mina övriga grannar kan nog intyga att jag har uppmanat några grannar att gå in och få bonusen utan att plantera något. Men det kan ju vara bra att uppmärksamma att man kanske inte ska förvänta sig att alla tycker att det är ok att kliva in alltid? Du får gärna bli granne med mig och haka på mina jobb, det jag är ute efter är kommunikation! Finns det platser kvar och man annars är med och hjälper varandra med jobben så är man varmt välkommen att ta del av bonusen. Men de som inte har bidragit tidigare med något alls, tja, de ligger risigt till i mina ögon.

Jag har deletat de grannarna som utnyttjade mig så det kan ju vara bra att man är medveten om risken. Inte när de gjorde det frsta gången, men när det upprepades utan det minsta lilla tack för att de var med, ja, då tog jag bort dem.
 
Sv: Bondgård/farm

Jag tycker att det är taskigt att gå med i ett nystartat jobb utan att alls ha planer på att bidra till guldet men att gå med i ett jobb som i princip är färdigt är inte så illa enligt mig. Jag tycker att det är jättesvårt att få guld på de jobb jag själv startar, trots att jag har många grannar, just för att många går med och sen bara skiter i det.

Men jag har gett upp det här med att starta jobb själv, hänger oftast bara på andras. Det jag tycker är tråkigt dock är att jag vill ha 3 stjärnor på mina grödor och då känns det så tråkigt att odla sånt som jag redan har tre stjärnor på.
 
Sv: Bondgård/farm

Tack för att du förklarar tänket! Jag har inte ens tänkt på att man får ett steg närmare en rosett när man är med i en guld co-op. Nu förstår jag bättre varför en del går med näste jobbet nästan är klart. Rosettjägare :D Jag är ingen tävlingsmänniska så det där är inget som jag har funderat över. Jag ville mest göra en kul grej med mina grannar och få en fin sak som belöning. Jag valde jobb efter belöningen.
 
Sv: Bondgård/farm

Jag har snällt odlat sånt som jag har mastery skylten redan på eftersom det inte är så viktigt för min del. Jag har inte jagat masteries. När det var väldigt tunt med Mastery skyltar valde jag ut några av de enklaste masteries bara för att få några skyltar till. Men sen har jag klarat av hallon innan ändringen, bara för utmaningen. 15.000 hallon var på gränsen:rofl: Där höll jag på att ge upp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 384
Senast: Amha
·
Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 454
Senast: skogaliten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp