Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Maria Gripes "Tordyveln flyger i skymningen" läste jag om och om igen från 12 års ålder.
Även Kaj Pollacks "Dårfinkar och dönickar".
Ulf Stark har skrivit Dårfinkar Kay Pollack var inblandad i Tordyveln på någon vänster, i alla fall i radioteatern, men jag har inte riktigt klart för mig vilken roll han hade i boken - det står bara Maria Gripe på alla omslag.
Inte fantasy eller science fiction men Michelle Magorians Godnatt Mister Tom har precis kommit i nyutgåva. En helt underbar bok som jag längtar efter att läsa för mina barn när de blir stora nog.Sonen blir 12 nu och spel är lika bra att han får köpa själv, så jag tänkte satsa på lite böcker till honom.
Hemligheternas rike av Kristin Cashore är beställd, han är inne på bok två i serien och gillar den.
Så vad finns det mer för böcker i gränslandet till vad den serien handlar om, eller andra böcker som kan tilltala en 12--årig kille.
Harry Potterserien finns redan här hemma.
Lägger tråden på senior då jag tror det finns fler med stora barn här än på förälder.
Tad Williams Memory, Sorrow, Thorne serie också! Kommer tyvärr inte ihåg vad de heter på svenska (och är bortrest från bokhyllorna, annars hade du fått massor av tips ), men någon annan kanske vet?
Jamenvahetererå!?!Oh, de gillar jag också!
Philip Pullmans trilogi som Blueberry nämner skulle jag säga är för lite äldre barn samt vuxna. Tillhör för övrigt mina absoluta favoritböcker.
Jamenvahetererå!?!
Bläckhjärta!
(Och aldrig Eragon. Aaaaaaaaaaldrig, aldrig Eragon. Punkt.)
Minne, sorg och törne har jag för migJamenvahetererå!?!
Amen!
Hmm, undrar om våra bokhyllor ser lika ut
Minne, sorg och törne har jag för mig
Åsikt om Pratchett? Fel åsikt om Pratchett (avslöjar inte vilken det är ) är diskvalificerande för bokhyllebuddies!
Räcker det med att jag kan citera vissa av hans böcker och hänvisar till dem i konversationer?
Alzheimers suger