Boktips till 12-åring

Vargbröder serien om ingen nämnt den, den äldsta i familjen när jag jobbade som barnflicka hon var runt 12 då och var helt fängslad av den serien och tyckte den var jättespännande

Tack alla!

Nu har jag lite att scanna igenom och tipsen klarar nog även julklapparna :D

Hungerspelentriologin har han läst också och längtar till tredje filmen släpps.

Fast mina gamla hästböcker som står i bokhyllan har han inte norpat, ännu.

Du kanske har fått tips så det räcker och blir över nu, men jag minns att jag jag älskade Jules Vernes böcker i den åldern, speciellt En världsomsegling under havet. Minns inte hur pass tunga de är, men att jag läste dem som äventyrsromaner med stor behållning, de är väldigt spännande!

Många bra tips här!

Maud mangold har skrivit en bra fantasyserie. Första boken heter Glaspärleresan. Man kan läsa dem redan i typ tredje klass, men det borde fungera för en tolvåring oxå, jag själv har bara läst dem som vuxen (och tyckte att de var väldigt bra!).

Har han läst Astrid Lindgren, typ Bröderna Lejonhjärta, Mio min Mio, Rasmus på Luffen, Kalle Blomqvist och Ronja? Ofta har man ju läst dessa för barnen tidigare, men det är en annan upplevelse att få läsa själv tycker jag.

Liknande trådar

Övr. Barn Sonen har i alla år kämpat med dåligt självförtroende, blyghet, den sociala biten osv. Vi har läst, funderat, pratat, peppat, köpt hem...
2
Svar
21
· Visningar
2 212
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Jag är mamma till Viktor som är 7 år och går i första klass. Kunskapsmässigt skulle man nog kunna jämföra honom med en genomsnittlig...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
14 977
Övr. Barn Har en 8-årig son som har det lite jobbigt med sina känslor. Han har, och har länge haft det väldigt jobbigt och svårt med att visa och...
2
Svar
22
· Visningar
7 431
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?