Vad kul, hoppas du tyckte om dem Jag har också läst dem, tyckte de var mysiga
Ja jag gillade dem. Perfekta att läsa nu inför jul
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad kul, hoppas du tyckte om dem Jag har också läst dem, tyckte de var mysiga
Där det är snöväder: En vinterkyss i bokhandeln för ensamma hjärtan
Fjärde boken i en serie, jag har läst alla och gillar dem förstås. Mysiga och roliga, men med allvar i också, tycker jag .
Tyckte jag hade sett titeln här, jag har lånat första boken i serien från bibblan nu! Känns som en bok som passar mig och kul med lite omväxling efter två historiska romaner på raken.
En bok = en ruta.Kan en bok kryssa flera rutor eller en bok = en ruta?
Temat är ju egentligen inte jul utan tänkt att täcka alla högtider från halloween till alla hjärtans dag. Och det räcker att boken matchar en ruta, alla typer av böcker gills. Mina böcker har hittills inte haft med någon högtid att göra.Ytterligare en fråga: måste boken vara julrelaterad? Men bara texten matchar en ruta?
Den konserverade änkan är riktigt bra !!Jag kryssar min andra bok, haft gott om tid när att läsa nu med skadat knä så denna boken på 306 sidor läste jag ut på tre dagar! Kryssar boken på bok där Gud eller Jesus nämns.
Jag har läst "Den konserverade änkan" av Helene Gullberg. En historisk roman om den kända möbeltillverkarens Georg Haupts verkstad och människorna runt omkring. De flesta har funnits i verkligen som är med i boken och många av händelserna har också hänt i verkligheten. Sen är det klart att karaktärsdragen är påhittade och säkert en del konflikter också. Jag tyckte det var en väldigt läsvärd bok med ett bra driv och den blev aldrig tråkig nån gång. Ett Stockholm på 1700-talet beskriv väldigt trovärdigt tycker jag. Titeln då? Ja läs boken får ni en inblick i vad konserverad änka innebär. Rekommenderar boken varmt t.ex. för lata dagar i jul och nyår