Blir alldeles yr...

Sv: Blir alldeles yr...

NU måste jag börja klaga lite, faktiskt!
Jag sitter oftast och surfar med en miniPC med 8,9" skärm. Det blir SNORTRÅNGT med annonsen till höger. :(

Men det är Gunnar som bestämmer placeringen och storleken på annonnserna. Och den där jävla ägglossningsreklamen är bara för bred, den tar sjukt stor plats.

NU måste jag börja klaga lite, faktiskt!
Jag sitter oftast och surfar med en miniPC med 8,9" skärm. Det blir SNORTRÅNGT med annonsen till höger. :(

Jag håller med dig. Det är jättejobbigt!

Men färgerna är trevliga även om jag tyckte det var mer blått för ett tag sedan. Det var ännu bättre.

Jag som suttit och undrat om man kan köpa grav.test på nätet fick i alla fall svar på frågan. ;) In my face liksom.

Ja, är det reklamen som drar ihop allt så? Fult och smått rörigt är det i vilket fall som helst.

Så, problemet löst. Buke är åter i sjysst skick.
Har installerat IE7Pro på Vistan och slagit på annonsblockering, och ska snart installera AdBlock på min lilla 9" Linuxburk.

Så här dominant är högerannonsen på en 9"-are utan AdBlock:
bukeniotummare.png

KL

Nu har jag inte heller kvar annonsen på den här datorn, men högerspalten (svar/visningar/senaste inlägg) fortsätter att se ihoptryckt ut. Är det ändrat så att det faktiskt ska vara så eller är det bara jag som är dum i huvudet eftersom det alltid har sett ut så? :o

buke-1.jpg

Nej, det har ändrats. Det har tidigare varit tre kolumner, men nu är de ihopslagna till en.

Reklam är en förutsättning för att jag skall kunna få in några pengar till att betala för servrar och få lite för det arbete jag lägger ned på siten.
Jag tycker det är trist att den stora annonsen nästan alltid verkar visa samma annons, jag hopas dock att detta snart kommer bytas ut till flera olika bättre annonser som kanske är till nytta för flera.
Bredden på annonsen är ett standardformat som jag tyvärr har svårt att minska ned.
Ett alternativ för att få mer bredd på själva innehålls-spalten vore att ta bort menyn till vänster och delvis flytta upp den ovanför. Det skulle i så fall inte vara möjligt att visa lika många meny-alternativ som idag.
Det finns både för och nackdelar med en sådan ändring.

Jag hoppas och tror att det till största del handlar om en vanesak att man anser annonsen ta för mycket plats. Jämförelsevis tror jag antalet störande annonser på Bukefalos är betydligt färre än på andra stora siter.

Jag hoppas verkligen att ni har förståelse för att de få kronor som kommer in via annonserna verkligen behövs för att kunna driva sidan.

Jag måste bara hojta om att det är en grå ruta till höger om trådarna när man är inne i kontrollpanelen.

Jag har full förståelse för att reklamen är bra för Bukefalos. I det här fallet testade jag bara att ta bort den för att se om kolumerna som jag tyckte blivit ihoptryckta skulle ändras om reklamen försvann. Det hade ju dock ingenting med det att göra. I övrigt är jag inte alls emot reklam (till en viss gräns förstås) även om jag kanske tycker att just den här jättestora bannern är lite mer störande än övriga.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 560
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej! Som de flesta här säkert känner till vid det här laget är jag mamma till @EmmaFilippa som brukar skriva mycket här och som känner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 989
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 614
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattraser bomba mig med info