Blir alldeles yr...

Sv: Blir alldeles yr...

Får jag önska att få online-gubben lite mer utmärkande i färgen, blandas lätt ihop med offline.

Skriver under på det.

Färgerna från 'början' gav mig huvudvärk, men nu är de jättebra. Men som sagt, saknar den tydliga skillnaden mellan online/offline, nu tror jag alla är offline typ =/

Men som sagt, saknar den tydliga skillnaden mellan online/offline, nu tror jag alla är offline typ =/

Men om du tycker att det är svårt att se huruvida en person är online eller inte är det ju bara att sätta muspekaren på den personens "off-line-/online-gubbe".

Jag för min del tycker inte att detta har så stor betydelse - speciellt inte som att det går att välja "osynlig".

Javisst, så får jag göra och gör nu. Men jag föredrar/föredrog ändå när en snabb blick räckte.

Smaken är olika helt enkelt =)

Det sticker inte lika mycket i ögonen och jag är inte lika yr nu som igår. Något bättre alltså.
(men när jag tar blicken från skärmen så ser jag fortfarande dubbelt några sekunder. Är det åldern som ger känsliga ögon tro?)

Jo. efter 40 så börjar förfallet...Alazzi, 48 år. Olika för olika människor, men det är en påtaglig skillnad numera för mig. Jag har alltid varit närsynt, men alla övriga internetsiter som jag surfar på kan jag läsa problemfritt. Men när Buke ändrade färgerna så fick jag huvudvärk.

*KL*

Superfint Gunnar, vad duktig du är :laugh:

Jo. efter 40 så börjar förfallet...Alazzi, 48 år. Olika för olika människor, men det är en påtaglig skillnad numera för mig. Jag har alltid varit närsynt, men alla övriga internetsiter som jag surfar på kan jag läsa problemfritt. Men när Buke ändrade färgerna så fick jag huvudvärk.

AH! Vi är ju i samma sits. Jag är ju 43 i år. Det är säkert så enkelt att det är naturens gång. Jag har också varit närsynt sedan tonåren, surfar på alla möjliga sidor utan att reagera, men här blev det problem direkt. Jag blev själv rätt förvånad faktiskt. (men något bättre blev det nu med dovare blå färg i bakgrunden. Vi kanske får ha egna sidor för oss som är gamla och har känsliga ögon;)

Jag kollar synen hyfsat ofta men allt går helt enkelt inte att "fixa" av optikern.

Nä åldranden är ju som det är. Men att ha koll på att allt är som det borde vara känns väldigt bra. Eftersom jag redan är närsynt är jag rädd om den synen jag har.

Bra att det blev lite bättre med den något mörkare blå bakgrunden.
Jag gör nu ett snabbt test med lite olika varianter på grön bakgrund i stället för den blå.

Vad tycker ni som haft svårt för den blå och vad tycker ni som gillade den blå. Är det här bättre eller sämre?

Kan inte huvudena på inläggen vara lite mörkare gröna, för att skilja sig lite mer mot bakgrunden? :idea:

Jättefina färger i övrigt!!! :bow:

*KL*
Online-symbolerna kan jag möjligen tänka mig att titta på längre fram men de känns för närvarande inte så högt prioriterade, faktiskt ;)

(missuppfattade nog huvudena i ditt inlägg, jag har gjort lite ändringar nu)

Jag tycker den gröna som är nu är perfekt.
Nu reagerar jag inte längre över bakgrunden utan kan fokusera helt på texten.

Alltså...jag hade nog inte ens reagerat över ändringen till grönt om du inte hade frågat, Gunnar... :rofl:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 560
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej! Som de flesta här säkert känner till vid det här laget är jag mamma till @EmmaFilippa som brukar skriva mycket här och som känner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 989
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 614
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama