Blir alldeles yr...

Sv: Blir alldeles yr...

Åh, vilken trevlig överraskning jag fick när jag kom hit! Somrigt och härligt! Fint, Gunnar!

Jag känner bara vinterkänsla när jag ser sidorna. Det känns iskallt. Brrrrr!

Fast det hade jag stått ut med om jag inte fått så ont i ögonen. Jag som inte har huvudvärk mer än någon gång per år får det så fort jag är inne på Buke några minuter nu. DET är tråkigt.

Ni som tycker färgerna är jobbiga.. prova att ställa in kontrasten+ ljustyrka lägre på skärmen så kanske det underlättar för er.

Själv tycker jag det blev sommrigt och fint. :D

Jag gillar de här milda färgerna och tycker det är vilsamt för ögonen i alla fall :)

Helt klart tummen upp!

Men färger, kontrast och ljusstyrka är bra på alla andra sidor jag besöker. Det är bara den här som blivit ett problem. (vill ju inte ändra fram och tillbaka hela tiden. Inte speciellt smidigt)

Men testa bara att ändra en gång och se hur det blir? Det kanske blir bra på andra sidor också.

Prova kan man ju alltid, men jag måste kolla att det är ok. Det är ju inte bara jag som använder datorn.

Väldigt många verkar nöjda med de nya färgerna, fler än vanligt så pass snart efter en ändring om jag ur minnet jämför med tidigare ändringar.
Självklart vill jag att så många som möjligt skall var nöjda, alla kommer dock inte vara nöjda. Färgerna ser olika ut på olika skärmar, så även på mina. Jag har på en Samsung-skärm jag använder en snabbinställning där man kan välja mellan, text, internet, spel, sport och film. Väljer jag exempelvis spel blir det i mitt tycke för ljust, text-inställningen gör att blir lite väl mörkt och murrigt som jag ser det.
Hur man ställer in sin skärm har helt klart betydelse.

Jag tittar just nu på möjligheten att göra bakgrunden på Bukefalos lite ljusare eller lite mörkare. kanske lite gråare eller lite blåare.
Ni som haft problem med sidorna, vad tror ni skulle fungera bäst för er?
Ni övriga får självklart också ha åsikter.

Får jag önska att få online-gubben lite mer utmärkande i färgen, blandas lätt ihop med offline.

*kl*

Nu är ju gubbarna borta! :( De var ju mycket bättre än de tråkiga prickarna ju.
Kan du inte ta tillbaka dom Gunnar?! *Snääääälla*

Jag tycker färgerna är väldigt trevliga :)
Jag gillar on/offline-gubbarna, men kanske man kunde få dom i rött/grönt typ? För att göra dom lite synligare.

Gubbarna är och har varit där hela tiden sedan jag lade in dem första gången. Om de förvinner ibland beror det nog på att de finns sparade "cachade" någonstans, troligast på användarens dator.

Just nu har jag en blå med lite mer grönt i som bakgrund, utom ytterst på sidan, och har så haft ett antal minuter, jag gillar den inte riktigt, den är varmare men känns lite smutsigare och på min skärm lite flammig.

Gubbarna är och har varit där hela tiden sedan jag lade in dem första gången. Om de förvinner ibland beror det nog på att de finns sparade "cachade" någonstans, troligast på användarens dator.

:idea: Jag sitter ju på jobbet (dessutom med en äldre version av explorer) så då är det nog därför jag inte ser några gubbar.

Nu har jag bytt till en aningens mer gråblå bakgrund.

Det har nog blivit för många ändringar=) Stackars lilla jag ser ingen skillnad längre. Eller så beror det på den stekande värmen i lägenheten hehe.

Men jag tycker iaf det är bra färger!

Det sticker inte lika mycket i ögonen och jag är inte lika yr nu som igår. Något bättre alltså.
(men när jag tar blicken från skärmen så ser jag fortfarande dubbelt några sekunder. Är det åldern som ger känsliga ögon tro?)

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 560
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej! Som de flesta här säkert känner till vid det här laget är jag mamma till @EmmaFilippa som brukar skriva mycket här och som känner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 989
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 614
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama