strawberrysylt
Trådstartare
(Eller om man ska vara noga kan pappa fälla träd och båda kan hugga med lie, men det är ju inte händighet utan mer -vad risigt det är på landet.)
På tal om fälla träd. Detta var vad som fick mig att skapa tråden (fast jag tänkt på det ett tag). Alldeles nyss: "mitt" fina träd utanför min hyreslgh. Kronan var precis i höjd med mitt fönster och skymde mig så bra när jag satt på taket och blev så fint på hösten.
Väldigt många saker är inte speciellt svåra, utan kräver bara en liten portion intresse och inläsning.
Ofta tycker jag intresset och viljan att lära sig saknas hos de som definierar sig som ”ohändiga”.
Det gäller för övrigt ganska många saker.
Det är få saker som man verkligen vill göra och satsar på som är omöjliga.
Skriver under på det här!
Jag är kanske inte ohändig egentligen, det är ju bara att jag inte provat på så mycket...
Same! Skriver under på precis allt. Speciellt den inre paniken jag får av handlingsförlamningen hos vissa som sker så fort det inte är en penisbärare i närheten som man kan fråga. Jag och syrran renoverar/restaurerar i ett av våra rum just nu och jag blir nästan irriterad om sambon lägger sig i/har en åsikt/vill hjälpa till.
Ja, det är tråkigt att det ser ut som det gör. Hade jag vart kille hade jag ju lärt mig mer som liten... Hoppas barn uppfostras mer jämlikt nu.
Ja
Jag tycker inte det känns värt att köpa en massa dyra saker men det är mycket värt att ha basgrejer iallafall. En verktygslåda med de vanligaste sakerna, diverse olika skruvar och spikar, måttstock, skruvdragare osv kommer man långt med
Jag har en verktygslåda med en massa krumelurer och jox i, fast jag vet ju inte vad det är