Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja men lite så jag tänker också.Jag är nog rätt händig och är inte rädd för att prova själv. Jag vill absolut inte vara beroende av andra människor om jag inte måste. Skulle jag av någon anledning separera med min man så ska jag inte stå där och vara handfallen utan ska klara mig bra utan honom.
Om du är rädd för att det ska bli snett kan du ju köpa ett vattenpass bara? Är ju en billig investering
Ja men lite så jag tänker också.
Skulle jag och min man gå isär så skulle jag greja det mesta själv ändå.
Det jag inte kan får jag väl lära mig
Jag kan inte göra någonting, inte pappa eller mamma heller.Jag har tidigare tänkt att när/om jag flyttar till hus så kommer familjen kunna hjälpa mig med skötseln.
Men nja, vet inte längre om det känns som något att räkna med, de har ju nog med sina egna liv. Större grejer, visst och till vissa saker behövs ju även yrkesfolk, men lite mer händig hade jag väl själv gärna kunnat vara.
Hur händiga är ni? Vad tycker ni man bör kunna fixa själv?
Jag är på nivån "jag ringer pappa" om allting.
Vänner och eventuell framtida man m fam vill jag heler inte förlita mig helt på.
Jag känner mig medelhändig och skulle nog reda ut det mesta om jag bara fick tid att sätta mig in i hur det ska göras och fick möjlighet att försöka. Det enda jag är väldigt försiktig med är el och och är det mer avancerat än att koppla in en taklampa så tar jag in elektriker.
Man måste försöka. Jag är väldigt självständig som person och för mig är det inget alternativ att "ringa pappa" så fort något litet ska göras. Jag kan tvärt om bli frustrerad när personer i min omgivning är helt vantavalna och inte reder ut även de enklaste sakerna som att hänga upp tavlor eller spackla skruvhål i en vägg.
Var gränsen går för vad man "ska" kunna är ju dock individuellt men jag kan tycka att det nog tillhör någon slags "allmänbildning" att kunna hantera en vanlig skruvdragare, hammare, fogsvans och ett vattenpass för enklare hemarbeten som att hänga upp en hylla eller byta en golvlist.
Så länge el och vatten inte är inblandade så är väl det värsta som händer att det blir fult?Ja precis, samma här. Vilket gör att grejerna blir ju väldigt bra när pappa gör dem, men det kan ta sin "lilla" tid... sånadär enkla "tråkiga" grejer, t ex sätta upp hyllor eller lampor.
Grejer som är lite större/mer utmaning - måla och tapetsera hela lgh t ex - tycker han är kul.
Så det är ju mest såntdär småpill jag velat kunna själv. Inte stå helt handlingsförlamad.
Finns det kurser att gå (efter smittäcklet)?
JaJa, absolut får höra med pappa vad han har extra av, finns säkert en hel uppsättning verktyg jag kunnat få bara jag vet vad jag ska göra med dem
Jag är nog rätt händig och är inte rädd för att prova själv. Jag vill absolut inte vara beroende av andra människor om jag inte måste. Skulle jag av någon anledning separera med min man så ska jag inte stå där och vara handfallen utan ska klara mig bra utan honom.