Blandrastråden |

Home

Trådstartare
Hej!
Jag vet inte om det finns någon Blandrastråd? Men jag tyckte det skulle vara kul ifall det inte fanns någon aktiv så vi testar! :)

Ni som har någon blandras hemma kan bomba med lite bilder, skriva raserna som finns i den och ni får också gärna berätta om hunden!

Hoppas det blir nånting av den här tråden!
För det är väl någon här på Buke som har en eller flera Blandras/er?

/Home ^^

Sv: Blandrastråden |

Min familj hade en blandras, Lucas. Blandning mellan newfounland/Flat/bordercollie.
Han blev tyvär bara 5år :cry: Hade vi haft mer kunsap inom familjen så hade vi nog aldrig skaffat denna blandras. Då det var pga den oseriösa aveln som vi blev tvungen att ta bort honom. Men han var en hund med hjärtat på rätt ställe, och vi tyckte såklart att han var världens goaste! :love:

Har en blandras här hemma, drygt 6månader gammal. Blandning mellan Border Collie, Alaskan Huskey och Collie.
Ganska tillbakadragen och blyg för främlingar men världens mysigaste med personer han känner. Favoritplatsen är utsträckt i soffan när jag ligger och ser på TV :)
Hade bara en gammal bild tillgänglig på datorn från när han nyss kommit hem, 12veckor gammal:
32282077.jpg

Jag har en blandras mellan schäfer och westie som ser vääldigt speciell ut:)
Men har tyvärr ingen aning om hur man lägger upp bilder.:cry:

Har ingen hund ännu men om allt går vägen får vi hem en liten blandis valp i början av September. Alltid trott att jag endast skulle hålla mig till renrasiga hundar men fastnade totalt för denna uppfödare som föder upp Cavalier/Amerikansk Cocker hundar som ser ut som Cavaliers. Lägger upp bilder vid ett senare tillfälle. ;)

Jag har en blandras mellan schäfer och westie som ser vääldigt speciell ut:)
Men har tyvärr ingen aning om hur man lägger upp bilder.:cry:

Oj, hade varit spännande att se hur den ser ut! hur är den till sättet?

Gå in på datorer på övriga forum, där är lite trådar om hur du lägger upp bilder. :)

Gör det! Bli spännande!

En av dom bästa sakerna med Blandraser är att dom är helt personliga. Nästan i alla fall, syskonen kan ju vara ganska lika och det kan ju finnas några till likadana kullar men det finns inte många exakt lika blandning. :)

pic_show_id27303554.html

Om bilden inte funkar: http://www.pixbox.se/pic_show_id27303554.html

Här är min första och äldsta hund, Cinderella Andorra. Hon bli 8 den 9 augusti. Hon är korsning mellan labrador, dobermann och finsk lapphund. 50% labrador och 25 % av de andra. De märks att hon har labbe i sig då hon älskar vatten och fåglar. För de har jag iaf lärt mej att labbar gillar :p. Hon är väldigt vaktig av sig och de gissar jag på att dobbermannen har fört med sig. Jag ser inget av den finska lapphunden i hennes beteende.
De är jättemånga som gissar på att hon är renrasig hamiltonstövare!

Nu vid 7 års ålder så har hon fått knölar på juvret...Vet sa att jag skulle vänta 4 månader och se om dom försvinner annars så är de tumörer sa hon :cry:.

Tumörer kan vara både elakartade och godartade, så vi får hålla tummarna för att de är det senare alternativet på henne!

Självklart äger vi en blandras, dock vet vi inte raser i henne eller ålder

IMG_9395.jpg

IMG_3187.jpg

IMG_7013.jpg

IMG_4778.jpg

IMG_5125.jpg

IMG_3179.jpg

IMG_4778.jpg

IMG_3004.jpg

Har ingen blandras. Men min kompis har en riktigt fin mellan raserna Dansk/svensk gårdshund/Jack russell terrier/ Basset/Basenji/Drever. Mycket jack russel i honom. Riktigt fin och väl musklad :love: Men har tyvärr ingen bild:/

Vad fin! Liknar hon någon ras speciellt mycket som ni kan gissa att hon bland annat är? ^^

Har ingen blandras. Men min kompis har en riktigt fin mellan raserna Dansk/svensk gårdshund/Jack russell terrier/ Basset/Basenji/Drever. Mycket jack russel i honom. Riktigt fin och väl musklad :love: Men har tyvärr ingen bild:/
Holy crap! :eek: Det var en salig blandning det! Skulle jättegärna sett en bild! :p Min förra chef har en renrasig Basenji och aldrig hört om en Basse blandning förut; extra nyfiken nu! ;)

Det ser ut som det kan vara kelpie där i! :)
Har inte sån stor koll på raser egentligen men nu kunde jag inte låta bli att gissa.
Edit: Skojar bara! Jag menade schipperke! Ser precis ut som en sån fast lite mindre päls?

Eftersom jag inte har något bättre för mig kan jag väl bildbomba lite då ;)

Min ena hund är blandning mellan amstaff/staffordshire bullterrier (pappa amstaff, mamma staffe).
En jättehärlig och kärleksfull individ som tyvärr är lite ängslig av sig ibland. Men vi älskar henne såklart!
Tack vare hennes långa ben är hon en riktig fena på agility å vi hoppas på att kunna gå lite fler kurser inom det.

5281.jpg

4465.jpg

2512.jpg

2444.jpg

0581-efter.jpg

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 589
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 833
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 645
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 396
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka