Blä för nyår som singel

Men hör av dig till dina vänner?

Bjud in på middag :)

...och jag avskyr att JAG alltid själv måste se till att jag får vara med... :(
Många i min bekantskapskrets har dessutom sina "gäng" som de alltid firar med.
Nä, det är inte så lätt i praktiken som det låter i teorin tyvärr.

Just det! Avskyr nyår då jag är singel. Ifjol hade jag ett jättetrevligt och fint nyårsfirande med mitt ex och vänner. Nu, som singel, börjar ångesten inför stundande nyår komma. Jag vill BORT! Lär inte bli bjuden på nån fest.
Har ni nåt tips på ett bra och billigt ställe att fira nyår/förvara sig över nyår utan att må dåligt?
Jag har varken vänner, familj eller partner att umgås med, vi kanske kan fira ihop, du och jag @tott ? (japp, jag menar allvar, hur långt ifrån Uppsala bor du? Om det skulle vara intressant? :) )

Jag måste ju erkänna att jag inte riktigt fick ihop akten här. Hur många är du gift med? Med diin fru och med din man; och han är också gift med din fru - så hon är hans andra fru? Om man lever poly - kan man ens vara gift med två stycken?

Ha ha, ja gud ja, jag ser att det kan vara förvirrande.

Nä, jag är bara gift med min man. Jag har inga andra preferenser alls. Jag är monogam och allt sådant där traditionellt.

Men min bästa kompis och jag låter som om vi är gifta och min syster kallar henne för min fru. Jag kallar henne för min mans andra fru. Sedan har jag en manlig bästa kompis och jag kallas ofta för hans andra fru.

Det ligger ingen sexuallitet i alls. Inte för att det är fel utan för att vi inte vill praktisera det.

Så är det.

Sitter ensam både jul och nyår.
Godis inget internet förutom filmsidor och jag och djuren.
Nyår blir värst med en livrädd hund...
Måste droga henne i år tror jag.
Vill inte men hon är så rädd.
Har inga vänner som jag kan bjuda in mig själv till.
Sånt är livet. Bara att ta det.

Jag är ensam jul och nyår, och det bekommer mig inte det minsta. Som någon skrev tidigare, jag tar det som vanliga dagar. Jag hade inget emot att arbeta jul, nyår och midsommar. Tomt på folk, inget som störde och jag kunde jobba undan effektivt.

Just det! Avskyr nyår då jag är singel. Ifjol hade jag ett jättetrevligt och fint nyårsfirande med mitt ex och vänner. Nu, som singel, börjar ångesten inför stundande nyår komma. Jag vill BORT! Lär inte bli bjuden på nån fest.
Har ni nåt tips på ett bra och billigt ställe att fira nyår/förvara sig över nyår utan att må dåligt?
Hotellnatt med nåt paket inkl 3-rätters, champagne för den som vill skåla etc? :) nån kryssning för singlar kanske finns eller nåt liknande?

Inte för det är till nån tröst kanske, men jag och Mannen min gillar inte heller nyår trots ej singlar och barn. Vi köper hem nåt gott kött och lite skaldjur och har de trevligt hemma bara.

Har nog, men inte här...och de har sitt eget firande med sina egna vänner.

Du kanske kan åka till någon av dem?
Jag hade helt enkelt frågat. Världen behöver inte vara så uppdelad i par eller inte par, det spelar väl ingen roll om du hänger med familjen? :)

Jag är ensam jul och nyår, och det bekommer mig inte det minsta. Som någon skrev tidigare, jag tar det som vanliga dagar. Jag hade inget emot att arbeta jul, nyår och midsommar. Tomt på folk, inget som störde och jag kunde jobba undan effektivt.
Låter skönt att känns så.
Men om man som TS inte vill vara själv så blir det ju tråkigt att vara själv om man inte vill.

Det blir min första nyårs som singel på ett tag! Iofs så har vi nog bara haft en lyckad nyårs eftersom mitt ex prompt skulle vara med sina idiotiska vänner förutom förra året då vi var med några trevliga vänner och där förra så var vi bara vi och han var sjuk men då gnällde han över att de bara var vi oxå -.-

Jag kommer troligast höra med mina föräldrar vad dom ska göra, blir valpens första nyårs och jag är mitt uppe i flytt. ska vara ute ur nuvarande på nyårsafton och får min nya 4 januari så vill komma bort från de värsta raketerna för valpens skull men hade ju varit trevligt om man hade vänner som ville hitta på något

Nu är jag kanske inte rätt person att svara i tråden, för jag har aldrig känt något behov av att festa, oavsett vad folk generellt ser för anledningar till det. men, jag tycker faktiskt om nyår.

Jag har hundar, visserligen orädda sådana men börjar alltid dagen med att gå en rejäl långpromenad. Därefter äter jag och fixar lite i hemmet. På kvällen bäddar jag ner mig i sängen med hundarna, rejält med gott fika/godis, något gott att dricka och så tittar jag på film hela kvällen och natten. Ibland lyssnar jag på musik och sitter vid datorn istället för att fixa med bilder eller annat som jag tycker om. Det blir helt enkelt mysig hemmakväll med lite extra godis ;) ibland har jag haft sällskap av någon vän eller så, men det har inte varit avgörande för om det blivit ett trevligt nyår eller inte.

Jag avskyr nyår och har alltid gjort
Även som tonåring, det va ett sånt jäkla hets om att man skulle ha roligt den kvällen...mina kompisar älskade nyår, så det gjorde ju inte saken bättre...

Går det att "glömma" att det är nyår?
Oavsett vad en tycker om det, så VET en ju ändå att det är nyårsafton, det kan aldrig bli bara en vanlig dag...eller?

Men TS, vad är det som gör att du inte kan fira med samma vänner som förra året, fast utan exet, då?

Är det verkligen i allmänhet så att par firar nyår med andra par, och singlar med andra singlar?

Nu kan det ju variera lite vilka som är i par och vilka som lever ensamma, eftersom förhållanden bildas och tar slut, men jag känner verkligen inte igen det där från mitt eget umgänge.

Jag har en numera ganska välbefäst nyårstradition som innefattar enormt mycket matlagning tillsammans med min partner och fyra andra personer. Av de fyra andra lever två tillsammans, medan de andra två båda lever ensamma sedan ganska många år. Om min partner och jag skulle separera, skulle vi antagligen bli väldigt osams om vem av oss som skulle fortsätta med den här nyårstraditionen, så jag hoppas att det inte händer.

Men TS, vad är det som gör att du inte kan fira med samma vänner som förra året, fast utan exet, då?

Är det verkligen i allmänhet så att par firar nyår med andra par, och singlar med andra singlar?

Nu kan det ju variera lite vilka som är i par och vilka som lever ensamma, eftersom förhållanden bildas och tar slut, men jag känner verkligen inte igen det där från mitt eget umgänge.

Jag har en numera ganska välbefäst nyårstradition som innefattar enormt mycket matlagning tillsammans med min partner och fyra andra personer. Av de fyra andra lever två tillsammans, medan de andra två båda lever ensamma sedan ganska många år. Om min partner och jag skulle separera, skulle vi antagligen bli väldigt osams om vem av oss som skulle fortsätta med den här nyårstraditionen, så jag hoppas att det inte händer.

Tycker du jag skall bjuda 52ans vänner hit till min ort på fest (några timmar bort)? Tycker du att jag skall bjuda mig till 52ans vänner och kolla vem som har fest? Skulle inte tro det...

Jag avskyr nyår och har alltid gjort
Även som tonåring, det va ett sånt jäkla hets om att man skulle ha roligt den kvällen...mina kompisar älskade nyår, så det gjorde ju inte saken bättre...

Går det att "glömma" att det är nyår?
Oavsett vad en tycker om det, så VET en ju ändå att det är nyårsafton, det kan aldrig bli bara en vanlig dag...eller?

Nä jag tror inte det går att "glömma", tyvärr. Skulle gärna göra det, för en vanlig lördag har jag för det mesta ingenting emot av att sitta hemma ensam...

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 196
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 347
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 654
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama