JAG vill umgås med vänner och kärlekar då, och JAG vill känna samhörighet då - inte utanförskap.
Men hör av dig till dina vänner?
Bjud in på middag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
JAG vill umgås med vänner och kärlekar då, och JAG vill känna samhörighet då - inte utanförskap.
Men hör av dig till dina vänner?
Bjud in på middag
...och jag avskyr att JAG alltid själv måste se till att jag får vara med...
Många i min bekantskapskrets har dessutom sina "gäng" som de alltid firar med.
Nä, det är inte så lätt i praktiken som det låter i teorin tyvärr.
Låter som du borde skaffa lite nya, trevliga vänner med.
Dra på kryssning?
Jag har varken vänner, familj eller partner att umgås med, vi kanske kan fira ihop, du och jag @tott ? (japp, jag menar allvar, hur långt ifrån Uppsala bor du? Om det skulle vara intressant? )Just det! Avskyr nyår då jag är singel. Ifjol hade jag ett jättetrevligt och fint nyårsfirande med mitt ex och vänner. Nu, som singel, börjar ångesten inför stundande nyår komma. Jag vill BORT! Lär inte bli bjuden på nån fest.
Har ni nåt tips på ett bra och billigt ställe att fira nyår/förvara sig över nyår utan att må dåligt?
Jag måste ju erkänna att jag inte riktigt fick ihop akten här. Hur många är du gift med? Med diin fru och med din man; och han är också gift med din fru - så hon är hans andra fru? Om man lever poly - kan man ens vara gift med två stycken?
@tottJag har varken vänner, familj eller partner att umgås med, vi kanske kan fira ihop, du och jag @tott ? (japp, jag menar allvar, hur långt ifrån Uppsala bor du? Om det skulle vara intressant? )
Hotellnatt med nåt paket inkl 3-rätters, champagne för den som vill skåla etc? nån kryssning för singlar kanske finns eller nåt liknande?Just det! Avskyr nyår då jag är singel. Ifjol hade jag ett jättetrevligt och fint nyårsfirande med mitt ex och vänner. Nu, som singel, börjar ångesten inför stundande nyår komma. Jag vill BORT! Lär inte bli bjuden på nån fest.
Har ni nåt tips på ett bra och billigt ställe att fira nyår/förvara sig över nyår utan att må dåligt?
Har nog, men inte här...och de har sitt eget firande med sina egna vänner.
Låter skönt att känns så.Jag är ensam jul och nyår, och det bekommer mig inte det minsta. Som någon skrev tidigare, jag tar det som vanliga dagar. Jag hade inget emot att arbeta jul, nyår och midsommar. Tomt på folk, inget som störde och jag kunde jobba undan effektivt.
Men TS, vad är det som gör att du inte kan fira med samma vänner som förra året, fast utan exet, då?
Är det verkligen i allmänhet så att par firar nyår med andra par, och singlar med andra singlar?
Nu kan det ju variera lite vilka som är i par och vilka som lever ensamma, eftersom förhållanden bildas och tar slut, men jag känner verkligen inte igen det där från mitt eget umgänge.
Jag har en numera ganska välbefäst nyårstradition som innefattar enormt mycket matlagning tillsammans med min partner och fyra andra personer. Av de fyra andra lever två tillsammans, medan de andra två båda lever ensamma sedan ganska många år. Om min partner och jag skulle separera, skulle vi antagligen bli väldigt osams om vem av oss som skulle fortsätta med den här nyårstraditionen, så jag hoppas att det inte händer.
Jag avskyr nyår och har alltid gjort
Även som tonåring, det va ett sånt jäkla hets om att man skulle ha roligt den kvällen...mina kompisar älskade nyår, så det gjorde ju inte saken bättre...
Går det att "glömma" att det är nyår?
Oavsett vad en tycker om det, så VET en ju ändå att det är nyårsafton, det kan aldrig bli bara en vanlig dag...eller?
GRATTIS!! (alltså helt seriöst) Edinburgh är Hogmanay och hångel med skottarFörsta nyåret som singel på några år.
Skall till Edinburgh med syrran och hångla med skottar.