Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då man inte är könsneutralt är det ett substantiv. Då är det ett annat ord, som bara råkar stavas likadant som pronomenet ifråga.Man är inte könsneutralt i alla lägen
Ja, där har du ju lite rätt...Då man inte är könsneutralt är det ett substantiv. Då är det ett annat ord, som bara råkar stavas likadant som pronomenet ifråga.
Det finns andra tillfällen som ord har olika betydelser. En t.ex, är ju både ett räkneord och ett mindre barrträd.
Så om en tillåter sig att blanda ihop ordbetydelser i ena änden, kan man ju samtidigt fråga sig varför det ändras till ett mindre barrträd i den andra.
Motviljan? Lätt att bjuda in sig när det inte finns någon att bjuda in sig hos (sen är jag ingen festmänniska och kommer aldrig bli någon), så jag bjuder in mig i sängen istället och hoppas det blir bra väder så jag kan ta en härlig ridtur, gärna massa med snö och gnistrande frost. Åh det vore fint, eller bara ligga ute på rygg i snön och hoppas det är stjärnklart och titta på stjärnorna.Exakt.
Jag förstår att det kan vara drygt att vara själv om man inte vill. Men jag förstår faktiskt inte motviljan mot att aktivt göra något åt det som stundtals uppvisas. Man måste aktivt bjuda in sig om det inte trillar in en inbjudan, det är lätt att tro att alla har planer om de inte säger något. Det finns alltid en fest att klämma in sig på om man vill.
Börjar fundera på den varianten på fullt allvar. Har kartrekat platser (läs: trivsamma vindskydd längs vandringsled, hyfsat nära väg) i Halland, men det finns ju på andra håll också.Shit det verkar ju som jag har nyårsplaner redan i november! Det har aldrig hänt tidigare.
Jag och sambon är nog på så länge det inte regnar. (Regnar det så kan vi vara hos mig)Börjar fundera på den varianten på fullt allvar. Har kartrekat platser (läs: trivsamma vindskydd längs vandringsled, hyfsat nära väg) i Halland, men det finns ju på andra håll också.
Kunde vara kul om man var kanske 8-10 pers i alla fall.
Bra sovsäck, mat- och dryckknytis, gott om ved, kanske någon symbolisk pyroteknik.
Jag drog ut ensam en natt i årskiftet mov/december förra året. Ingen hundvakt och kunde inte ha med honom på det vännerna sysslade med. Så vid niotiden på kvällen tog jag hund och tält och satte upp vid havet Snorkallt och stjärnorna så nära att de gick att ta på nästan.Motviljan? Lätt att bjuda in sig när det inte finns någon att bjuda in sig hos (sen är jag ingen festmänniska och kommer aldrig bli någon), så jag bjuder in mig i sängen istället och hoppas det blir bra väder så jag kan ta en härlig ridtur, gärna massa med snö och gnistrande frost. Åh det vore fint, eller bara ligga ute på rygg i snön och hoppas det är stjärnklart och titta på stjärnorna.
Nä, regnar det - iaf ordentligt - så blir det nog inte så kul, tråkigt att behöva kura inne i vindskyddet precis hela tiden. Och allmänt nedslående med tråkväder ju.Jag och sambon är nog på så länge det inte regnar.
Men det har jag. Det finns ställen redan uppe vid Lindome/Anneberg, vid Hjälm, och vid Äskhult t ex. Om det konkretiseras får man förstås åka och reka på plats.Jag har inte någon jättebra koll på Halland.
Ja absolut, de flesta permanenta vindskydd längs Hallandsleden är ganska bra nåbara från väg. Gissar att man siktar på att vara på plats på eftermiddagen för att snabbt och enkelt fixa iordning det som skall fixas medan det är ljust.Tänker att någorlunda nära en parkering kanske är bra om vi har ved att släpa på och det mörknar.
Stjärnor är riktigt vackra, nästan lite terapi-effekt att titta på¨dom. Borde göra det någon dag och bara släppa allt och kolla på stjärnorna.Jag drog ut ensam en natt i årskiftet mov/december förra året. Ingen hundvakt och kunde inte ha med honom på det vännerna sysslade med. Så vid niotiden på kvällen tog jag hund och tält och satte upp vid havet Snorkallt och stjärnorna så nära att de gick att ta på nästan.
Kommer vara ett lyckligt minne resten av livet istället för att deppa hemma med netflix
Jag har faktiskt gått förbi alla tre. Jag tror att äskhult eller hjälm ligger bäst till. Den vid anneberg är en rätt bra bit bort vill jag minnas. Å andra sidan är det nog viss risk att det är folk vid hjälm? Har ett vagt minne av den låg nära någon sjö men rätt nära samhället?Jag har en fast nyårstradition, men vill slå ett slag för både Äskhult och Hjälm. @escodobe @Snubbelfot Finns bra platser där. Avskilt men civilisationsnära.
Vid torpet vid jonsered herrgård finns det två riktigt stora vindskydd. Det finns både en lättgången gångväg och en vackrare stig om man vill ta en den på hemvägen.Jag har faktiskt gått förbi alla tre. Jag tror att äskhult eller hjälm ligger bäst till. Den vid anneberg är en rätt bra bit bort vill jag minnas. Å andra sidan är det nog viss risk att det är folk vid hjälm? Har ett vagt minne av den låg nära någon sjö men rätt nära samhället?
Vid äskhult minns jag inte alls mer än att det finns toa
Samhälle är mycket sagt, men ganska nära bostadshus vid Hjälm. Äskhult är mer avsides.Toa är bra!Jag har faktiskt gått förbi alla tre. Jag tror att äskhult eller hjälm ligger bäst till. Den vid anneberg är en rätt bra bit bort vill jag minnas. Å andra sidan är det nog viss risk att det är folk vid hjälm? Har ett vagt minne av den låg nära någon sjö men rätt nära samhället?
Vid äskhult minns jag inte alls mer än att det finns toa