Blä för nyår som singel

Helt OT men jag kan inte låta bli. Det här ser man ofta i diskussioner om relationer på buke, tycker jag. Allting som inte är bra i förhållanden, tolkas som kommunikationsproblem.

Jag skulle uppfatta ett sådant presentbeteende som beskrevs som något mycket värre än kommunikationsproblem. Missförstå varandra kan man göra, men de där exemplen antyder ju män som är fullständigt ointresserade av sina partners som personer! Det kan kommunikation inte åtgärda, skiter man i någon så gör man.
Håller med. Mitt ex var en sån typ. Efter 11 år hade han fortfarande inte en susning om vad jag tyckte om gällande någonting för han brydde sig aldrig om att titta efter, fråga eller ens försöka.
När jag träffade min nuvarande fick jag i födelsedagspresent ett par nya Lundhagsbyxor. Jag blev så himla rörd. Varför. Jo för jag hade inte uttalat att jag önskade mig det utan för att han SETT att mina älskade gammla som jag bodde i var helt slut. Och i fel storlek. Han hade rotat i min garderob och kollat upp vilka byxor som satt bäst på mig i storlek, anat sig fram vilken färg jag skulle tycka bäst om utifrån vilka färger jag brukade bära och klurat ut vilken modell som skulle sitta bäst på min kropp.
För mig var det en present som tydde på omtanke och engagemang. Kommunikation är jätteviktigt men man måste ju också öppna ögonen och SE varandras behov mm.

Kommunikation är jätteviktigt men man måste ju också öppna ögonen och SE varandras behov mm.
Det låter som en bra nuvarande!

Så klart är kommunikation viktigt, men bryr man sig om varandra, så kommunicerar man väl för att man vill det, helt enkelt. Att vara med varandra är liksom själva poängen med förhållandet, tänker jag. Jag har nog aldrig i någon personlig konflikt eller relation tänkt "kommunikationsproblem" som förklaring på jobbigheter. Det är därför jag har reagerat över att "kommunkationsproblem" är en så vanlig förklaring på buke.

Fast att bjuda in sig själv är väl inte vad TS vill?

Citerar min MODER: Man kan inte få allt här i världen.

För att citera mig själv: det vill bli bra.

Trillar det inte en inbjudan i huvudet så får man antingen bjuda in sig själv, bjuda in andra eller njuta av en ledig kväll med Ivanhoe. Eller smurfarna. Eller göra något annat. Men man måste troligast vara aktiv själv.

Citerar min MODER: Man kan inte få allt här i världen.

För att citera mig själv: det vill bli bra.

Trillar det inte en inbjudan i huvudet så får man antingen bjuda in sig själv, bjuda in andra eller njuta av en ledig kväll med Ivanhoe. Eller smurfarna. Eller göra något annat. Men man måste troligast vara aktiv själv.
Jag tror inte att man alls måste framstå som en överbliven loser om man slänger ut på sin facebook att Gaaah, är det verkligen bara jag som inte fixat nåt till nyår än?

Jag tror inte att man alls måste framstå som en överbliven loser om man slänger ut på sin facebook att Gaaah, är det verkligen bara jag som inte fixat nåt till nyår än?

Inte alls. Jag tror de flesta inte har någon bestämd plan, men tror alla andra är upptagna. Jag har ingen aning om vad vi ska göra, förutom att jag hoppas att vi har gäster som gillar ostron. Där är min partner lite klen tyvärr. Ev sätter vi oss i skogen med BARNET, fryser om tårna och somnar tidigt.

Hur ÖVERTYDLIG ska ts behöva vara egentligen? hur läser ni? hon har ju skrivit från början till slut att hon vill fira nyår med vänner på fest...
Läser inte DU vad hen skriver?

Hen skriver UTTRYCKLIGEN att fira med vänner är inget alternativ !

Då får ju hen tänka OM!

Framgår nog i tråden.
Det jag kan utläsa i tråden är att du vill fira med vänner på fest
Du säger också att detta inte är möjligt av olika orsaker

Då måste du ju försöka tänka om

Vad vill du gör istället?
Någonstans på planeten kommer du ju att befinna dig...
Frågan är var?

Fast problemet är ju det där sista. "Utan att må dåligt". @tott s känslor inför nyår kan ingen göra något åt. Hon kanske får ett kanonförslag på resa som hon nappar på och sedan sitter hon där och mår dåligt för att hon "tvingades" resa bort ensam istället för att fira med "kärlekar och vänner".

@tott såg du mitt förslag om att försöka googla/facebooka fram singelfester?

Nu förstår jag inte?? Att jag nu känner mig deppig inför nyår betyder självklart inte att jag deppar om jag får ett kanonerbjudande. Jag HAR ingen kärlek nu, så den grejen måste jag ju välja bort per automatik, men jag är mer än glad om jag hittar nåt (i min smak) bra program för nyår.

När jag blev singel avtog inbjudningarna till viss del. När jag tog upp detta med en av mina vänner sa hon "Jag trodde faktiskt att nu när du var singel hade du massor av roliga fester att välja på ist för att hänga med oss" (då menade hon par/familjer)

Vist...man vill bli inbjuden och känna sig ditönskad. Men ibland kan ett snack och bjuda in/till själv också vara bra. Man kan faktiskt vara önskad även om en inbjudan inte kommit.

Nu förstår jag inte?? Att jag nu känner mig deppig inför nyår betyder självklart inte att jag deppar om jag får ett kanonerbjudande. Jag HAR ingen kärlek nu, så den grejen måste jag ju välja bort per automatik, men jag är mer än glad om jag hittar nåt (i min smak) bra program för nyår.
Fast att du skrev Har ni nåt tips på ett bra och billigt ställe att fira nyår/förvara sig över nyår utan att må dåligt? tolkade jag som att du var rädd för att må dåligt även om du reste iväg på själva nyår. Men om du inte gör det är naturligtvis jättebra.

Läser inte DU vad hen skriver?

Hen skriver UTTRYCKLIGEN att fira med vänner är inget alternativ !

Då får ju hen tänka OM!

Nu har inte du @Lampan läst så noga.
Vad jag vill och vad det finns för möjligheter är liksom lite olika saker. Jag skulle hur som helst bli väldigt glad över att bli bjuden på fest...vilket i så fall skulle ske av vänner jag inte umgås så mycket med.

Fast att du skrev Har ni nåt tips på ett bra och billigt ställe att fira nyår/förvara sig över nyår utan att må dåligt? tolkade jag som att du var rädd för att må dåligt även om du reste iväg på själva nyår. Men om du inte gör det är naturligtvis jättebra.

Jag vill må bra på nyår. Punkt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 196
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 347
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 654
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama