R
Raderad medlem 6459
@Singoalla Okej, i och med att du i flera inlägg definierade andras sexualitet (de var ju straighta enligt dig) så är det ju jättebra att du ändrat dig
.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Singoalla Okej, i och med att du i flera inlägg definierade andras sexualitet (de var ju straighta enligt dig) så är det ju jättebra att du ändrat dig.
Vilket innebär att en person som har/haft nyfikenhet inte är straight? Blir ju din slutsats då.
Nä, skulle väl säga att den personen då är bisexuell som kan tända på båda könen, även om den är nyfiken/prövar på.
En straight tänder väl bara på ett kön?
Grejen är väl att det är betydligt lättare att skapa sådana strikta kategorier i språket, än det är ute i verkligheten bland verkliga människor.Själva definitionen av heterosexuell är ju just att man enbart dras till, attraheras av och får känslor för personer av motsatt kön..
Attraheras man också av människor som har samma kön som en själv, oavsett hur ofta/sällan det händer och när i livet man blir medveten om det, så är man alltså inte heterosexuell.
Jag är bi men har hittils inte hånglat eller legat med någon tjej.Hon jag vill/velat ha är nog tyvärr straight.... eller jag vet inte. Men inte interesserad av mig på det sättet iaf.
Man måste inte vara attraherad av någon, eller få känslor, för att kunna kyssas. Det räcker med att vara sugen på att kyssasSjälva definitionen av heterosexuell är ju just att man enbart dras till, attraheras av och får känslor för personer av motsatt kön..
Attraheras man också av människor som har samma kön som en själv, oavsett hur ofta/sällan det händer och när i livet man blir medveten om det, så är man alltså inte heterosexuell.
Man kan ju komma på senare i livet att man har fler/andra preferenser än man trodde. Jag faller generellt för män men det finns ju undantag. Är jag bi då, eller bara lite flexibel?
Det är nog inte fullt så svartvitt. Man kan ju tända på andras kåthet generellt, och t ex ha parallell-/gruppsex med båda könen utan att vara bi. Vid trekanter med två män och en kvinna så förutsätts knappast att båda eller ens någon av männen är bi, men de kan tända på att de är två ändå. Jag har kontakt med en kvinna som definierar sig som straight, men som vill prova att vara en av många därför att just det där med många är något hon är nyfiken på. Om det är en man eller kvinna som tar på henne är av underordnad betydelse i ett sådant sammanhang.Själva definitionen av heterosexuell är ju just att man enbart dras till, attraheras av och får känslor för personer av motsatt kön..
Jag är av tron att sexualitet är flexibelt för de flesta och kan variera genom livet för den öppensinnade. Sedan kan det ändå vara bra med kategorier såsom hetero, homo och bisexuell dels för att smidigt kunna kommunicera sin läggning men också för att individer kan må bra av att få ha ett ord och en gemenskap kring sin läggning. Att den erkänns på så vis. Men i praktiken tror jag att det är tusen gånger mer komplext än dessa fack. En vän till mig ligger ibland med tjejer men utvecklar inte känslor och vill inte ha kärleksrelationer, så hon vill inte kalla sig bisexuell. Hon kallar sig inte straight heller. Jag tror faktiskt inte hon kallar sig någonting alls.
Samma väns släkting skilde sig med sin man och träffade en kvinna och kallar sig nu lesbisk. Det har pratats om huruvida hon alltid varit lesbisk men bara inte erkänt det för sig själv, likväl som att man "bara inte kan gå och bli lesbisk hon har ju varit gift med en man hela livet". Hon själv tycker att det är så enkelt som att hon då upplevde sig som straight och nu upplever att hon är lesbisk. Easy peasy, för henne. För egen del är det helt irrelevant att spekulera i huruvida jag "alltid varit bi" eller inte. Jag började känna mig bisexuell när jag var 23 och innan det kände jag mig straight. Vem vet hur framtiden kommer att se ut för någon utav oss.
En straight tänder väl bara på ett kön?
Det där tror jag beror på hur man ser det. Om man tror att det där med att tända på enbart handlar om biologisk drift så tänker man nog så.
Om man däremot tror som jag - att även normer spelar in starkt när det gäller vad man tänder på - då tror jag att rätt många "låtit bli" att tända på någon för att hen råkar vara av samma kön.
Jag har själv aldrig tänt på (nåja, nästan aldrig i alla fall) någon av samma kön som jag. Men jag ser det mest som att det är av ohejdad vana, jag vet liksom inget annat.
Jag tror inte att det är en ohejdad vana att straighta inte fyllehånglar eller flörtar med det motsatta könet.
Antingen tycker man det är intressant eller så tycker man inte det är intressant.
Skulle väl mer säga att det ses som norm hos framförallt kvinnor att vi ska vara villiga att tända på kvinnor och vilja ha trekant med en annan tjej, enligt mäns fantasier och porrfilmerna och vanliga filmers påverkan.
Medans jag absolut inte skulle kunna tänka mig en trekant eller fyllehångla med en annan tjej då jag helt enkelt inte tänder eller attraheras av det. Inte att jag hindras av det för att det skulle vara "fel" eller mot normen.
Skulle däremot kunna tänka mig trekant med två killar.