Fast det var det jag menade med en "ny bil". Ny dvs inte äldre än 5 år ungefär. Golfen leasade jag, åt dottern (vi körde den också) bl.a. av den anledningen att jag inte ville att hon skulle bli stående ute i obygden nån natt med en gammal billig bil (hon hade inte haft råd att köpa nåt annat än en riktigt jättebillig bil men behövde den dagligen till jobbet). Med Golfen kände jag mig trygg(are). Den drar också otroligt mycket mindre bensin än Volvon.Jag har inte heller några problem de första 5 åren efter en ordentlig genomgång av bilarna.
Inte ens med Peugeoten.
Men det vet man ju i förväg så det blir inget plötsligt haveri av sådant.
Och vad innebär "att löna sig"?
Om man skruvar ihop bilen för 25 000:- och får 5 år och 5000 mil ur det så blir det ganska så billiga mil.
Volvon funderar vi på att sälja, innan den blir FÖR gammal och kräver för mycket jobb - det behövs en hel del redan nu. Det är ju ett vägande mellan när en bil behöver större åtgärder allt oftare, vs när man fortfarande kan sälja den för en hyfsad slant. Den är en jättefin modell men idag behöver den ny koppling, centrallåset fungerar inte, ac:n fungerar inte, plus några andra grejer som (förutom kopplingen) inte gör att man blir stående på motorvägen, men ändå behöver fixas.